Widoczność strony w sieci jest uzależniona od wielu czynników. Planując wdrożenie pozycjonowania serwisu należy się do tego zadania odpowiednio przygotować. Audyt SEO jest analizą, która zweryfikuje, co należy zmienić, aby poprawić swoją pozycję w rankingach wyszukiwarek.
Internet jest bardzo dynamicznym medium, które nieustannie się zmienia. Algorytmy wyszukiwarek są stale aktualizowane, dlatego sprawdzanie, czy nasza strona wpisuje się w ich kryteria jest koniecznością. Audyt SEO to szczegółowa analiza strony internetowej mająca na celu wprowadzenie ulepszeń zwiększającej jej pozycjonowanie.
Przedmiotem audytu jest m.in.:
Klient zlecający audyt SEO otrzymuje dokument, który jest podsumowaniem wykonanej analizy strony internetowej. Oprócz spisu nieprawidłowości audyt dostarcza także praktyczne zalecenia, które pozwolą je wyeliminować. Każda rekomendacja ma określony priorytet informujący klienta, które zmiany należy wprowadzić w pierwszej kolejności.
Wskazań do wykonania szczegółowej analizy strony internetowej jest wiele. Jednym z nich jest powstanie nowego serwisu - im wcześniej dostosujemy go do wymagań algorytmów, tym lepsze i szybsze efekty będzie przynosiło pozycjonowanie. Audyt SEO jest też bardzo przydatny przy znaczącej przebudowie strony lub jej przenoszeniu. Kolejnym zaleceniem do przeprowadzenia audytu jest niski ruch na stronie i niezadowalająca pozycja strony w wyszukiwarce. Aby utrzymać jak najlepsze wyniki pozycjonowania warto co jakiś czas wykonać audyt kontrolny.
W sieci można znaleźć darmowe programy do analizy serwisu, jednak ich możliwości są ograniczone i nie uwzględniają wszystkich parametrów optymalizacyjnych. Analiza wykonana przez specjalistów jest usługą, która wymaga prześledzenie treści ukrytych przez użytkownikami, takimi jak: kod strony, panel administratora czy używanych przez stronę narzędzi, czego nie ma w darmowej wersji. Co więcej, bezpłatny audyt nie obejmuje analizy działania konkurencji czy specyfiki branży.
W zależności od stopnia rozbudowania strony wykonanie profesjonalnego audytu SEO trwa od kilku do kilkunastu dni.
Korzyści wynikające z wykonania audytu SEO jest bardzo dużo. Wnikliwa analiza zgromadzonych danych pozwala na ocenę, które sfery strony internetowej wymagają wprowadzenia poprawek. Jest to najlepsze przygotowanie do prowadzenia jakichkolwiek działań marketingowych, które będą przynosić realne zyski i budować pozycję firmy na rynku.