Strefa wiedzy

Audyty SEO stron internetowych niepotrzebny wydatek czy konieczność?

Audyty SEO stron internetowych niepotrzebny wydatek czy konieczność?

Pozycjonowanie SEO

Widoczność strony w sieci jest uzależniona od wielu czynników. Planując wdrożenie pozycjonowania serwisu należy się do tego zadania odpowiednio przygotować. Audyt SEO jest analizą, która zweryfikuje, co należy zmienić, aby poprawić swoją pozycję w rankingach wyszukiwarek.

Czym jest audyt?

Internet jest bardzo dynamicznym medium, które nieustannie się zmienia. Algorytmy wyszukiwarek są stale aktualizowane, dlatego sprawdzanie, czy nasza strona wpisuje się w ich kryteria jest koniecznością. Audyt SEO to szczegółowa analiza strony internetowej mająca na celu wprowadzenie ulepszeń zwiększającej jej pozycjonowanie.

Przedmiotem audytu jest m.in.:

  • widoczność strony w sieci - analiza widoczności strony internetowej pozwala skontrolować, które frazy i podstrony wyświetlają się w wyszukiwarce. Większa widoczność serwisu oznacza, że większa liczba użytkowników może go znaleźć za pośrednictwem ruchu organicznego;
  • wykrywanie błędów – dzięki nim właściciel strony dowie się, co należy poprawić w pierwszej kolejności;
  • struktura serwisu – układ strony przesądza o jej transparentności, wynikiem audytu może być rekomendacja rozbudowania kategorii, zmianę menu czy ulepszenie ścieżki zakupowej;
  • szybkość ładowania się strony – internauci przywykli do błyskawicznego wyświetlania się stron, a zbyt długie wyświetlanie się witryny najczęściej oznacza rezygnację z próby odwiedzenia naszego serwisu. Audyt powoli na zobrazowanie, ile czasu potrzebuje strona, aby mogła się w pełni załadować;
  • konstrukcja adresu URL – naprawa struktury adresu URL;
  • wyszukiwarki wewnątrz strony – testowanie działania wyszukiwarki, sortowania i filtrowania;
  • mapa strony – weryfikacja działania mapy i prześledzenie jej stron;
  • analiza fraz kluczowych – umożliwia wybór słów, które mają największy potencjał w prezentacji oferty potencjalnym klientom. Frazy kluczowe dzieli się na słowa ogólne, szczegółowe, brandowe, niszowe i lokalne;
  • grafiki – optymalizacja rozmiarów, formatu obrazów umieszczonych na stronie, które mają kluczowy wpływ na szybkość wyświetlania;
  • kompatybilność urządzeniami mobilnymi – analiza szybkości i ewentualnych problemów z wyświetlaniem strony na smartfonie czy tablecie;
  • zamieszczone treści czy rozmieszczeniem wewnątrz strony – optymalizacja strony głównej, kategorii, produktów i bloga. Raport z audytu zawiera wskazówki dotyczące linkowania wewnątrz strony;
  • analiza konkurencji – profesjonalny audyt obejmuje informacje dotyczące najistotniejszych konkurentów z branży, analizę wspólnych i różniących się fraz kluczowych.

Klient zlecający audyt SEO otrzymuje dokument, który jest podsumowaniem wykonanej analizy strony internetowej. Oprócz spisu nieprawidłowości audyt dostarcza także praktyczne zalecenia, które pozwolą je wyeliminować. Każda rekomendacja ma określony priorytet informujący klienta, które zmiany należy wprowadzić w pierwszej kolejności.

Kiedy wykonać audyt?

Wskazań do wykonania szczegółowej analizy strony internetowej jest wiele. Jednym z nich jest powstanie nowego serwisu - im wcześniej dostosujemy go do wymagań algorytmów, tym lepsze i szybsze efekty będzie przynosiło pozycjonowanie. Audyt SEO jest też bardzo przydatny przy znaczącej przebudowie strony lub jej przenoszeniu. Kolejnym zaleceniem do przeprowadzenia audytu jest niski ruch na stronie i niezadowalająca pozycja strony w wyszukiwarce. Aby utrzymać jak najlepsze wyniki pozycjonowania warto co jakiś czas wykonać audyt kontrolny.

Audyt darmowy i płatny - różnice

W sieci można znaleźć darmowe programy do analizy serwisu, jednak ich możliwości są ograniczone i nie uwzględniają wszystkich parametrów optymalizacyjnych. Analiza wykonana przez specjalistów jest usługą, która wymaga prześledzenie treści ukrytych przez użytkownikami, takimi jak: kod strony, panel administratora czy używanych przez stronę narzędzi, czego nie ma w darmowej wersji. Co więcej, bezpłatny audyt nie obejmuje analizy działania konkurencji czy specyfiki branży.

Jak długo trwa analiza SEO?

W zależności od stopnia rozbudowania strony wykonanie profesjonalnego audytu SEO trwa od kilku do kilkunastu dni.

Podsumowanie

Korzyści wynikające z wykonania audytu SEO jest bardzo dużo. Wnikliwa analiza zgromadzonych danych pozwala na ocenę, które sfery strony internetowej wymagają wprowadzenia poprawek. Jest to najlepsze przygotowanie do prowadzenia jakichkolwiek działań marketingowych, które będą przynosić realne zyski i budować pozycję firmy na rynku.

Tagi: SEO, Google, Pozycjonowanie, Porady, Strona WWW

Poprzedni artykuł
ChatGPT jako skuteczne narzędzie do generowania leadów i pomoc w działaniach marketingowych? TAK!
Następny artykuł
Ile trzeba wydać na reklamę w Internecie?
Na czym polega obsługa kampanii Google Ads?
Google Ads SEM
Czytaj więcej
Ile trzeba wydać na reklamę w Internecie?
Pozycjonowanie SEO
Czytaj więcej
Audyty SEO stron internetowych niepotrzebny wydatek czy konieczność?
Pozycjonowanie SEO
Czytaj więcej
Ta strona internetowa chroni twoją prywatność poprzez przestrzeganie EU General Data Protection Regulation (RODO). Nie wykorzystamy Twoich danych w żadnym celu, na który nie wyrażasz zgody. Prosimy o zgodę na korzystanie z anonimowych danych, aby poprawić jakość korzystania z naszej witryny. Pliki cookie są używane do personalizacji reklam.
Więcej informacji znajdziesz tu: Google Privacy & Terms