Marketing szeptany

marketing szeptany

Dzięki marketingowi szeptanemu uzyskano wzrost rezerwacji pokoi o
+85%
za pomocą serwisów
Booking.com, Tripadvisor

Zobacz wpis w strefie wiedzy

  • Twoje treści są WIARYGODNE
    Opinia drugiego człowieka zawsze będzie bardziej wiarygodna niż nawet najlepsza reklama. Marketing szeptany pozwala zdobyć zaufania ponad 90% potencjalnych klientów.
  • Budujesz ZAUFANIE
    Wielu odbiorców nie dowierza reklamom lub całkowicie ignoruje ich treść. Marketing szeptany pozwala Ci dotrzeć z ofertą nawet do nieufnego klienta.
  • Kreujesz SWÓJ WIZERUNEK
    Niewielkim kosztem możesz wpływać na to jak Twoje produkty/usługi są odbierane w Internecie. Masz realny wpływ na postrzeganie swojej marki.
  • Zarabiasz WIĘCEJ
    W krótkim czasie zdobywasz więcej poleceń i więcej klientów. Dobra opinia w sieci przekłada się na większy ruch na stronie, a w efekcie - większe zyski.
  • Docierasz do swojego KLIENTA
    Ponad 80% internautów przed dokonaniem zakupu szuka opinii i rekomendacji w Internecie. Będąc tam, gdzie kreowane są opinie, możesz przekonać klienta do swojej oferty.
  • Zyskujesz SPOKÓJ
    Marketing szeptany to delikatna dziedzina, w której liczy się doświadczenie i wyczucie. Powierzając to zadanie profesjonalistom, o nic nie musisz się martwić

Co robimy w ramach MS?

Wywoływanie pozytywnego szumu w sieci

  • Blogi, Fora, Social Media
  • Mierzenie aktywności użytkowników
  • Konsolidacja i optymalizacja kanałów

Opinie w specjalistycznych portalach branżowych

  • Obsługa i zarządzanie polityką…
  • Zarządzanie wizerunkiem w sieci

Zarządzanie kryzysowe

  • Strategie i plany antykryzysowe
  • Pomoc w sytuacjach kryzysowych
  • Monitoring i analiza treści w internecie

Czym jest marketing
szeptany?

Marketing szeptany

Samo pozycjonowanie w wyszukiwarce to już za mało. Klienci potrzebują rekomendacji, które pozwolą im wybrać najlepszy produkt dostępny na rynku. W tym celu poszukują bardziej wiarygodnych opinii niż przekaz reklamowy. Aby sprostać ich oczekiwaniom powstał marketing szeptany. Marketing szeptany to wyszukiwanie konkretnej grupy klientów w sieci, którzy wykazują zainteresowanie tematem Twoich produktów i usług oraz wychodzenie naprzeciw ich potrzebom.

„Szeptanie” czy też „buzz marketing” to odpowiedzi na pytania, sugestie czy opinie klienta (zarówno negatywne jak i pozytywne). Efekty są zdecydowanie bardziej wyraziste niż w przypadku tradycyjnej reklamy lub wysyłania wiadomości mailowych, które często widziane są przez klientów jako przekaz reklamowy – SPAM.

Dlaczego my?

Marketing szeptany to niezwykle skuteczne narzędzie, o ile posługujemy się nim w odpowiedni sposób. Nieumiejętne “szeptanie” nie przyczynia się do budowania pozytywnego wizerunku firmy. Dlatego tego zadania nie warto powierzać amatorom. Nasza agencja ma wieloletnie doświadczenie w zakresie marketingu szeptanego. Stawiamy przede wszystkim na jakość, a nie ilość wypowiedzi oraz dbamy o naturalność opinii. Precyzyjnie określamy grupę docelową, aby pozytywna opinia dotarła bezpośrednio do klienta zainteresowanego Twoja ofertą. Umiemy szybko i sprawnie reagować na sytuacje kryzysowe, aby chronić Twój pozytywny wizerunek w sieci. 

Jak działamy?

Planowanie

Sprawdzamy fora i strony rankingowe pod kątem rozmów o Twojej branży, produkcie, usłudze i na tej podstawie przygotujemy spis stron z największym ruchem.

Monitoring sieci

Stale obserwujemy sieć w celu jak najszybciej lokalizacji miejsc, w której mówi się o Twojej firmie. Dzięki temu jesteśmy w stanie szybko przeciwdziałać sytuacjom kryzysowym, które mogą przedstawić Twoją markę w negatywnym świetle.

Profesjonalne komentarze

Dzięki poznaniu marki i monitoringu sieci jesteśmy w stanie włączać się w każdy rodzaj dyskusji. Nawiązujemy relacje, odpowiadamy na pytania i kreujemy przyjazny oraz fachowy wizerunek w sieci.

Raportowanie

Stały monitoring i system raportowania informuje Cię jakie działania zostały przeprowadzone.

Marketing szeptany – cele i korzyści

Marketing szeptany (ang. word-of-mouth) to forma marketingu, która polega na zamieszczaniu w Internecie opinii (tzw. szeptaniu) o danej marce, usłudze lub produkcie, po to by zrobiło się o niej głośno. To narzędzie uważane jest za jedną z najskuteczniejszych metod promocji w sieci. Nie chodzi tu absolutnie o nachalną reklamę, ale o działania, które wyglądają bardzo naturalnie.

Celem marketingu szeptanego jest wywołanie w subtelny sposób dyskusji na forum o danej marce lub firmie. Dzięki rozmowom informacje rozchodzą się w sposób naturalny i niewymuszony. Tym samym nie odstręczają czy nie wzbudzają podejrzeń konsumentów, ponieważ nie czują się oni nagabywani i nakłaniani do zakupu. Wraz z rozwojem Internetu ta forma marketingu zyskuje na popularności. Sieci społecznościowe, fora oraz blogi umożliwiają ludziom szybkie przekazywanie sobie informacji, a siła opinii drugiej osoby jest ogromna! Efektem marketingu szeptanego są więc dobrowolne, spontaniczne rekomendacje samych klientów. Dlaczego to działa? Ponieważ dużo bardziej ufamy znajomym niż reklamom i chętniej wybieramy dany produkt, jeżeli został on już sprawdzony przez inną osobę z naszego otoczenia. Dodatkowo większość osób wypracowało w sobie nawyk sprawdzania ocen i zasięgania opinii w Internecie tuż przed dokonaniem zakupu.

Co zrobić by opinia wyglądała naturalnie?

  • Przede wszystkim należy posiadać historię neutralnych postówna danym forum,
  • Wszystkie publikowane przez posty powinny być zgodne z tematyką forum i muszą trafić do odpowiedniego działu,
  • Dużo lepszą decyzją jest kontynuowaniewątków niż ich zakładanie,
  • Wybieraj jedynie aktywne i topowe fora, a nie te już zapomniane,
  • Musisz mieć wiedzę na temat produktu bądź usługi, o której piszesz,
  • Nie zamieszczaj linków w każdym poście,
  • Pamiętaj, że linki muszą dotyczyćkonkretnie tematyki, którą porusza post,
  • Linkuj przede wszystkim strony z artykułami, a nie stronę główną,
  • Twoje posty faktycznie powinny pomagać użytkownikom, a nie tylko sprzedawać im usługi,
  • Pisanie o firmie w samych superlatywach, może wzbudzić podejrzenia innych użytkowników,
  • Przy pisaniu opinii bądź kreatywny i przedstaw nieoczywiste rozwiązania, jakie niesie ze sobą używanie danego produktu czy korzystanie z usługi,
  • Unikaj oficjalnego tonu i nadmiernie rozbudowanych zdań,
  • Nigdy nie wprowadzaj postami w błąd – stracisz wiarygodność, którą później będzie Ci ciężko odbudować,
  • Nie szkaluj konkurencji,
  • Nie umieszczaj tego samego tekstu na wielu forach.

Możemy Ci pomóc

Zakres działań w marketingu szeptanym jest niezwykle szeroki. Z powodzeniem można go wykorzystać do promocji niemalże każdej branży, produktu i usługi. Buzz marketing trzeba jednak prowadzić bardzo ostrożnie, ponieważ popełnione błędy mogą zaszkodzićmarce.

Pamiętajmy, że szeptanie jest doskonałą formą uzupełniającą inne działania marketingowe. Długofalowa kampaniaz pewnością przyniesie pozytywne efekty chociażby w postaci przyspieszenia indeksowanie podstron (artykułów), zwiększenia ruchu na stronie internetowej firmy, co bezpośrednio przełoży się na Twoje zyski finansowe.

Podsumowanie

Skuteczność marketingu szeptanego opiera się na sile rekomendacji„szarego klienta” i jego pozytywnej opinii. To przeciwieństwo tradycyjnej reklamy, w której główny głos mają specjaliści marki.

Marketing szeptany daje duże możliwości, za którymi idą potężne korzyści i wartości. To wszystko pod warunkiem, że działania zostaną przeprowadzone w sposób profesjonalny i zgodny z etyką. Jeśli chcesz zlecić marketing szeptany, najpierw sprawdź, czy dana osoba lub agencja jest kompetentna i czy odróżnia spam od buzz marketingu. Unikaj podejrzanie tanich ofertoraz osób, które zmarnują Twój czas, potencjał i pieniądze poprzez nieprofesjonalnie wykonywanie swoich obowiązków.

Copyright © 2024 JELLINEK Agencja Interaktywna.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Polityka prywatności.