Od czego zacząć?
Załóżmy, że mamy przygotowane wszystko, co potrzebne do uruchomienia sprzedaży. Jednak mimo rozpoczęcia działań – obserwujemy brak zainteresowania, brak ruchu i w konsekwencji brak konwersji. Co wówczas robić? Podstawowe działania marketingowe, które proponujemy naszym Klientom to:

-
Pozycjonowanie e-sklepu
Skuteczne pozycjonowanie to podstawa. Działania SEO należy rozpocząć natychmiast po uruchomieniu sklepu. Dlaczego tak szybko? Ponieważ pozycjonowanie to proces długofalowy i pierwsze efekty zobaczymy dopiero po kilku miesiącach. Warto więc jak najszybciej zacząć pracę nad widocznością sklepu internetowego. Na pozycjonowanie składa się również optymalizacja sklepu oraz wprowadzenie niezbędnych poprawek, które mogą wpływać na konwersję.
-
Kampanie Google Ads i Facebook Ads
Kolejnym kluczowym elementem są płatne kampanie, przede wszystkim Google Ads oraz Facebook Ads (Meta). Co wziąć uwagę przy planowaniu budżetu na promocję? W przypadku kampanii reklamowych działa efekt kuli śnieżnej – budowanie zasięgu i rozkręcenie sprzedaży zajmuje od kilku tygodni do kilku miesięcy. Optymalnie należy więc zaplanować działania na min. 3-6 miesięcy.
Podstawowe działania reklamowe
promujące Twój sklep!
- Google Merchant Center (Google Zakupy)
- Kampanie Google Ads Search + Remarketing
Facebook / Instagram
- Prowadzenie kont w mediach społecznościowych
- Facebook Ads
- Założenie sklepu na Facebooku
Aby sprawdzać skuteczność kampanii należy odkodować stronę www i na bieżąco optymalizować kampanie. W ramach współpracy z naszymi Klientami, stale prowadzimy analizę i pozostawiamy tylko te działania, które doprowadzają do konwersji (sprzedaży).
300 zł na reklamę = 50 000 zł zysku!
czyli o tym jakie efekty osiągają nasi klienci
Przedstawione wyniki kampanii Google Ads i Facebook Ads dla jednego z naszych klientów pokazują, jak ogromny potencjał sprzedażowy mają działania reklamowe.
Facebook Ads
- Średni koszt zakupu 6,80 zł
- 287 przejść na stronę i 24 zakupy
- Wartość konwersji ponad 53 tys. zł
Google Ads
- Średni koszt konwersji 0,16 zł
- 50 zakupów
- Wartość konwersji ok. 66 tys. zł
Zrozumieć klienta
czyli jak przekonać użytkownika do zakupu?
Coraz więcej osób podejmuje decyzje bezpośrednio po wyświetleniu reklamy. Jednak przeciętny konsument potrzebuje nawiązać kontakt z marką kilka, kilkanaście albo nawet kilkadziesiąt razy, aby ostatecznie podjąć decyzję zakupową. Dlatego tak ważne jest łączenie różnych platform reklamowych – np. Google Ads i Facebook Ads.
Komunikacja musi być przemyślana i dopasowana do grupy docelowej – tylko w ten sposób możemy przekonać klienta do zakupu.
Co wpływa na sprzedaż?
Z naszego doświadczenia wynika, że kluczowe dla sprzedaży są takie elementy, jak:
- Zapotrzebowanie na rynku (np. sezonowość produktu).
- Czytelność, intuicyjność i poprawność ścieżki zakupowej.
- Problemy i trudności odbiorców, które powstrzymują ich przed zakupem – tu kluczowa jest analiza ścieżki końcowej, która sprawa, że niektórzy użytkownicy porzucają koszyk przed dokończeniem transakcji.
- Świadomość marki – odbiorcy potrzebują czasu i częstego obcowania z reklamą, aby podjąć decyzję zakupową.
Chcesz sprzedawać? Odezwij się do nas!
Jeśli potrzebujesz skutecznej kampanii sprzedażowej, chętnie Ci pomożemy.
Przygotujemy skuteczny plan działań, przeanalizujemy ścieżkę klienta, zasugerujemy niezbędne zmiany. Będziemy na bieżąco optymalizować wszystkie działania reklamowe, aby zapewnić Ci jak najwyższą sprzedaż. Zapraszamy do kontaktu!
Copyright © 2025 JELLINEK Agencja Interaktywna.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Polityka prywatności.