Social media

social media

17mln*

Tylu użytkowników w Polsce ma Facebook, a ta liczba stale rośnie.

92%**

tylu konsumentów ufa opiniom zamieszczanym w mediach społecznościowych

20mln+

tyle wynoszą miesięczne zyski naszych klientów ze sprzedaży na Facebook

  • Zwiększasz ROZPOZNAWALNOŚĆ
    Według raportu Global Digital, prawie połowa Polaków korzysta z mediów społecznościowych. Jest to doskonały sposób na promocję marki.
  • Zwiększasz SPRZEDAŻ
    Social media to świetne narzędzie sprzedażowe. Poprzez odpowiednią komunikację i pozyskanie ambasadorów rozwijasz swój biznes i zwiększasz zyski ze sprzedaży.
  • Wzmacniasz RELACJĘ Z KLIENTEM
    Nawiązujesz aktywny dialog z klientami, co pozwala Ci poznać ich potrzeby i budować trwałą relację. Poprzez stały kontakt tworzysz zaangażowaną społeczność.
  • Docierasz do KLIENTA
    Właśnie tu znajdujesz swojego potencjalnego klienta i docierasz z ofertą do konkretnej grupy docelowej, która jest zainteresowana Twoimi produktami i usługami.
  • Promujesz swoją STRONĘ
    Przyciągasz więcej użytkowników na stronę swojej firmy i do sklepu internetowego. Większy ruch na stronie przekłada się na większe zyski.
  • Budujesz swój WIZERUNEK
    Spójna koncepcja komunikacji i wartościowe, nieszablonowe treści kreują pozytywny oraz profesjonalny wizerunek Twojej marki. Rośnie zaufanie do Twojej oferty.

Social Media Marketing - gdzie działamy?

Facebook

Facebook to obecnie najpopularniejszy portal społecznościowy na świecie. W Polsce liczba użytkowników to aż 17 milionów. Za pomocą profesjonalnego profilu firmowego trafiamy do ogromnej liczby potencjalnych klientów. Promujemy produkty i usługi, organizujemy konkursy, przekazujemy wartościową treść i budujemy aktywną społeczność użytkowników. Za pomocą funkcji Magic Link kierujemy reklamy do wybranej grupy docelowej, co ma pozytywny wpływ na wyniki sprzedażowe.

Instagram

W Polsce Instagram ma 6,8 miliona aktywnych użytkowników i jego popularność stale rośnie. Interesujące i oryginalne zdjęcia, krótkie filmy, instastories dostarczają rozrywki, cieszą oko, a docelowo - zwiększają świadomości marki i powiększają grono potencjalnych klientów. Dzięki specjalnym znacznikom oraz hashtagom, w krótkim czasie docieramy do konkretnej grupy docelowej.

Linkedin

LinkedIn to najpopularniejszy, międzynarodowy serwis społecznościowy o charakterze eksperckim. Obecność Twojej firmy na tym portalu pomoże innym lepiej zrozumieć Twój biznes i zdobyć zaufanie użytkowników. Dzięki naszym przemyślanym działaniom, bez problemu pozyskasz tam nowych klientów, pracowników i partnerów biznesowych.

Youtube

YouTube to największy i najpopularniejszy serwis internetowy dający swoim użytkownikom możliwość oglądania i udostępniania plików wideo. Obecnie ma już prawie 2 miliardy użytkowników. Poprzez dostarczanie rozrywki i wartościowych treści, zwiększasz swoje grono odbiorców i budujesz wizerunek marki. Materiały wideo publikowane na YouTube możesz wykorzystywać również na innych kanałach social media.

Social media

Dlaczego my?

Doskonale zdajemy sobie sprawę, że social media to przyszłość internetu, a przemyślana komunikacja w mediach społecznościowych przekłada się na wyniki sprzedażowe. Wiemy, jak się wyróżnić wśród niezliczonej liczby profili firmowych i jak tworzyć ciekawe, nieszablonowe i angażujące treści. Trzymamy rękę na pulsie i wciąż sprawdzamy jakie trendy panują obecnie na Facebooku, Instagramie i LinkedInie. Mamy na swoim koncie setki zakończonych sukcesem kampanii w mediach społecznościowych przeprowadzonych z dużymi i małymi firmami. Oferujemy przejrzyste warunki współpracy i umowy bez haczyków.

Jak działamy?

01

Planowanie

Z doświadczenia wiemy, że sukces zależy od dobrze zaplanowanej strategii. Właśnie dlatego pracę zaczynamy od dobrego poznania rynku. Badamy Twoją grupę docelową, określamy jej zainteresowania, upodobania oraz problemy i potrzeby. Sprawdzamy rynek pod kątem konkurencji. Bierzemy pod uwagę Twoje mocne i słabe strony, a także cele, które chcesz osiągnąć. Na tej podstawie tworzymy dokładny plan komunikacji spójny z Twoim wizerunkiem i dostosowany do grupy odbiorców.

02

Prowadzenie profili

Każdy portal społecznościowy ma swoją własną specyfikę i często inne grupy użytkowników. Wiemy jak dostosować rodzaj, styl i długość postów do konkretnego medium. Planujemy harmonogram postów i przedstawiamy go do Twojej akceptacji. Następnie publikujemy posty na profilach, zgodnie z zaplanowanym harmonogramem. Wchodzimy w interakcje z fanami i powiększamy grono Twoich odbiorców.

03

Influencerzy

Rekomendacja influencera ma ogromną siłę, czasem przewyższającą swoją skutecznością wysokobudżetowe kampanie. Mamy doświadczenie w nawiązywaniu kontaktu z influencerami, blogerami i wideoblogerami, których działalność jest spójna z profilem Twojej marki. Dzięki ich poleceniom Twoja oferta szybko dotrze do nowego grona odbiorców.

04

Gry i konkursy

Rozrywka i możliwość wygrania atrakcyjnych nagród znacznie podwyższają zasięg profilu. Wiemy, jak możesz dbać o swoich fanów i za pomocą ciekawych zabaw i konkursów. Prowadzimy i koordynujemy gry i konkursy, dając użytkownikom możliwość zapoznania się z Twoją ofertą i produktami.

05

Monitoring

Nie zatrzymujemy się na prostej realizacji harmonogramu. Stale obserwujemy, które z Twoich postów cieszą się największą popularnością i sprawdzamy skuteczność zastosowanych rozwiązań. Podglądamy co dzieje się u konkurencji i monitorujemy światowe i lokalne trendy.

Prowadzenie profili w mediach społecznościowych - najważniejsze zasady

Media społecznościowe mają ogromny potencjał. W zasadzie każda firma i każdy typ działalności może czerpać korzyści z komunikacji w social mediach. W tym obszarze działają zarówno światowe marki, jak i małe firmy, które w ten sposób budują wokół siebie społeczność klientów. Oczywiście samo posiadanie profilu na Facebooku czy Instagramie to za mało. Prowadzenie mediów społecznościowych to szereg kompleksowych działań - zarówno dotyczących strategii, przygotowywania atrakcyjnych treści, jak i utrzymywania relacji z użytkownikami. Wśród najważniejszych czynników wpływających na udaną komunikację w obszarze SM można wymienić:

  1. Wyznaczenie celu komunikacji
    Każda strategia marketingowa wymaga określenia celu - dotyczy to także obszaru mediów społecznościowych. Celem może być, np. zwiększenie świadomości marki, dotarcie z ofertą do nowej grupy klientów, budowanie zaangażowanej społeczności wokół marki czy po prostu sprzedaż towarów i usług. Oczywiście wyznaczonych celów może być wiele, ale warto wybrać jeden nadrzędny, który będzie determinował dalsze działania, dlatego pracując nad strategią często pytamy naszych klientów, jakie cele zamierzają osiągnąć.
  2. Wyodrębnienie grup docelowych
    Jednym z najważniejszych czynników, który będzie wpływał na wszelkie działania: od stylu postów, przez szatę graficzną, po formułę odpowiadania na wiadomości jest grupa docelowa. Bardzo ważne jest poznanie odpowiedzi na pytania: Kim są Twoi potencjalni odbiorcy? W jakim są wieku? Jakie mają zainteresowania? Czym się zajmują? Jakie treści wyszukują w Internecie? Jakie mają oczekiwania? Wiedza o potencjalnych odbiorcach jest kluczowa dla stworzenia skutecznego planu działania.
  3. Wartościowe i angażujące treści
    Treść, coraz częściej nazywana też „contentem” to podstawa sukcesu w mediach społecznościowych. Posty muszą przede wszystkim być skoncentrowane na odbiorcach i dopasowane do ich zainteresowań i oczekiwań. Muszą być także zgodne z celem. Warto przy tym zauważyć, że jeśli celem jest np. sprzedaż danego produktu czy usługi, to wcale nie oznacza, że posty powinny mieć charakter czysto sprzedażowy. Komunikacja wymaga często pewnej subtelności. Aby sprzedać produkt należy najpierw zbudować społeczność, wzbudzić zaufanie, zaprezentować markę. Potencjalny klient musi uznać content za wartościowy, ciekawy i przydatny. Czasem warto wykorzystać elementy humorystyczne, czasem natomiast muszą mieć charakter ekspercki - wszystko zależy od specyfiki działalności, grupy docelowej i celu.
  4. Budowanie społeczności
    Profil w mediach społecznościowych powinien tętnić życiem. Aby to było możliwe, potrzebne jest zaangażowanie się w interakcje z użytkownikami. Obejmuje to m.in. odpowiadanie na pytania zadawane w komentarzach i wiadomościach prywatnych, reagowanie na opinie, zapraszanie do polubienia strony, aktywne działanie w relacjach na Instagramie lub Facebooku. Jest to codzienna praca, która wymaga zaangażowania i szybkiego reagowania. Użytkownicy nie lubią czekać i oczekują szybkich odpowiedzi na pytania. Lubią też widzieć, że ich uwagi, opinie i doświadczenia zostały zauważone. Żaden komentarz, pozostawiona recenzja czy prywatna wiadomość nie powinny zostać bez odpowiedzi.
  5. Promocja postów w mediach społecznościowych
    Odpowiednio korzystając z narzędzi promocji udostępnianych przez Facebooka możemy np. generować ruch na stronie, zwiększać aktywność pod postami czy też udostępniać możliwość szybkich zakupów. Wykorzystanie narzędzi płatnej promocji pozwala też dotrzeć precyzyjnie do docelowych grup odbiorców, np. osób w określonym przedziale wiekowym, interesujących się podobnymi produktami konkurencji, właścicielami określonych typów działalności czy też mieszkańców danej miejscowości czy dzielnicy. Umiejętne korzystanie z płatnej promocji postów ma też ogromny potencjał sprzedażowy.
  6. Statystyka i analiza
    Narzędzia statystyczne, którymi dysponujemy pozwalają nam mierzyć efektywność postów, sprawdzać które temat najbardziej interesują odbiorców, jakie grupy odbiorców reagują na treści. Analizujemy reakcje pod postami, przejścia na stronę, polubienia fanpage’a, zasięg i inne mierniki efektywności, co pozwala nam stale doskonalić treści w mediach społecznościowych.

Jaką platformę social media wybrać?

Najbardziej uniwersalnym i wszechobecnym medium jest Facebook, z którego korzysta już 17 milionów użytkowników w Polsce. Od lat mówi się o tym, że obecność na Facebooku to marketingowa konieczność i nasze doświadczenie to potwierdza. Każda działalność, czy to z branży B2B czy B2C może docierać do klientów za pośrednictwem Facebooka. Duże możliwości dla praktycznie każdej firmy daje także YouTube. Treści video są pożądane przez wszystkich konsumentów, a odpowiednio skonfigurowane konto na YouTube pozwala realizować strategiczne dla marki cele. Stale rośnie też popularność Instagrama - tu bardziej niż gdziekolwiek liczy się warstwa wizualna. Instagram to wspaniałe źródło promocji dla marek modowych, lifestylowych, kosmetycznych, medycznych i wielu innych. Podstawą dla sektora B2B jest natomiast LinkedIn - portal społecznościowy łączący profesjonalistów. Obecność na tym medium społecznościowym pozwala m.in. na prezentowanie osiągnięć, wzmacnianie wizerunku i budowanie sieci kontaktów biznesowych.

Każdy portal społecznościowy ma swoje własne cechy szczególne. Zazwyczaj, aby skutecznie promować firmę w social mediach, wcale nie trzeba być obecnym wszędzie. Naszym zadaniem jest zaproponowanie Ci takich kanałów, które wykazują największy potencjał dla Twojego biznesu.

Copyright © 2024 JELLINEK Agencja Interaktywna.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Polityka prywatności.