Strefa wiedzy

Consent Mode 2.0 – nie zapomnij o wdrożeniu!

Aktualności

Czy wiesz, że od początku marca Google wymaga wprowadzenia Consent Mode 2.0? To obowiązkowe rozwiązanie mające na celu dostosowanie praktyk zbierania danych wobec zaostrzających się regulacji dotyczących prywatności. Nowa wersja Consent Mode skupia się przede wszystkim na zapewnieniu użytkownikom większej kontroli nad wykorzystywaniem ich danych przez pliki cookie na potrzeby narzędzi takich jak Google Ads, Google Analytics i Google Tag Manager. Narzędzie wprowadza również nowe parametry związane z pozyskiwaniem danych i wykorzystywaniem ich w spersonalizowanych reklamach. 

Znaczenie Consent Mode 2.0 dla biznesu online 

Od 6 marca tego roku wprowadzenie Consent Mode 2.0 jest niezbędne w przypadku firm korzystających z danych użytkowników w celu prowadzenia kampanii reklamowych, analiz ruchu na stronach internetowych, raportowania oraz mierzenia konwersji i realizacji działań remarketingowych. Jeśli nie wdrożysz trybu zgody użytkownika na korzystanie z plików cookie, Google nie będzie mógł gromadzić jego danych, w praktyce uniemożliwiając skuteczne działania marketingowe w sieci.

 

Co oferuje nowa wersja Consent Mode?

Wdrożenie Consent Mode 2.0 niesie ze sobą szereg korzyści dla firm i użytkowników, m.in.:

- Zwiększona zgodność z przepisami – Pomaga w dostosowaniu praktyk zbierania danych do obowiązujących przepisów dotyczących prywatności.

- Lepsze zarządzanie zgodami – Umożliwia bardziej precyzyjne zarządzanie zgodami na pliki cookie, dając użytkownikom transparentność oraz większą kontrolę nad ich danymi.

- Zachowanie efektywności marketingowej – Zapewnia możliwość prowadzenia skutecznych kampanii marketingowych i analizy danych nawet przy ograniczonym wykorzystaniu plików cookie.

 

Consent Mode 2.0 stanowi odpowiedź na rosnące wymogi regulacyjne dotyczące prywatności online, dlatego tak ważne jest, aby jak najszybciej dostosować swoje praktyki do nowych wymogów i nadal efektywnie wykorzystywać dane użytkowników w ramach działań marketingowych. Dzięki nowym funkcjom i integracji z dedykowanymi wtyczkami firmy mogą lepiej zarządzać zgodami na pliki cookie, jednocześnie zapewniając zgodność z przepisami i optymalizując swoje działania online. Jeśli masz pytania, z chęcią podpowiemy!

 

Tagi: Google, Strategia, Ads, Remarketing

Zarabiaj więcej dzięki odzyskaniu porzuconych koszyków!

Kompleksowa strategia marketingowa

Twoim celem, jako przedsiębiorcy, jest maksymalizacja zysku. Gdy klient włoży produkt do koszyka chcielibyśmy zakładać, że sfinalizuje zakup. Nie zawsze jednak dochodzi to do skutku, co jest zupełnie normalne. Nasza ocena zależy od tego, jak duży procent klientów zostawia swoje koszyki. Warto sprawdzić, czy są skłonni wrócić i co można zrobić, żeby wrócili.

Czytaj więcej

Jak stworzyć własną stronę internetową?

Strony internetowe

Jako że strony internetowe stanowią dziś najważniejszą wizytówkę każdej firmy, warto zaprojektować swoją stronę tak, aby zrobić dobre pierwsze wrażenie i jak najlepiej dopasować jej funkcjonowanie do własnej oferty.

Czytaj więcej

Consent Mode 2.0 – nie zapomnij o wdrożeniu!

Aktualności

od marca 2024 Google wymaga wprowadzenia Consent Mode 2.0. To obowiązkowe rozwiązanie mające na celu dostosowanie praktyk zbierania danych wobec zaostrzających się regulacji dotyczących prywatności. Nowa wersja Consent Mode skupia się przede wszystkim na zapewnieniu użytkownikom większej kontroli nad wykorzystywaniem ich danych przez pliki cookie.

Czytaj więcej

Copyright © 2024 JELLINEK Agencja Interaktywna.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Polityka prywatności.