Strefa wiedzy

Consent Mode 2.0 – nie zapomnij o wdrożeniu!

Aktualności

Czy wiesz, że od początku marca Google wymaga wprowadzenia Consent Mode 2.0? To obowiązkowe rozwiązanie mające na celu dostosowanie praktyk zbierania danych wobec zaostrzających się regulacji dotyczących prywatności. Nowa wersja Consent Mode skupia się przede wszystkim na zapewnieniu użytkownikom większej kontroli nad wykorzystywaniem ich danych przez pliki cookie na potrzeby narzędzi takich jak Google Ads, Google Analytics i Google Tag Manager. Narzędzie wprowadza również nowe parametry związane z pozyskiwaniem danych i wykorzystywaniem ich w spersonalizowanych reklamach. 

Znaczenie Consent Mode 2.0 dla biznesu online 

Od 6 marca tego roku wprowadzenie Consent Mode 2.0 jest niezbędne w przypadku firm korzystających z danych użytkowników w celu prowadzenia kampanii reklamowych, analiz ruchu na stronach internetowych, raportowania oraz mierzenia konwersji i realizacji działań remarketingowych. Jeśli nie wdrożysz trybu zgody użytkownika na korzystanie z plików cookie, Google nie będzie mógł gromadzić jego danych, w praktyce uniemożliwiając skuteczne działania marketingowe w sieci.

 

Co oferuje nowa wersja Consent Mode?

Wdrożenie Consent Mode 2.0 niesie ze sobą szereg korzyści dla firm i użytkowników, m.in.:

- Zwiększona zgodność z przepisami – Pomaga w dostosowaniu praktyk zbierania danych do obowiązujących przepisów dotyczących prywatności.

- Lepsze zarządzanie zgodami – Umożliwia bardziej precyzyjne zarządzanie zgodami na pliki cookie, dając użytkownikom transparentność oraz większą kontrolę nad ich danymi.

- Zachowanie efektywności marketingowej – Zapewnia możliwość prowadzenia skutecznych kampanii marketingowych i analizy danych nawet przy ograniczonym wykorzystaniu plików cookie.

 

Consent Mode 2.0 stanowi odpowiedź na rosnące wymogi regulacyjne dotyczące prywatności online, dlatego tak ważne jest, aby jak najszybciej dostosować swoje praktyki do nowych wymogów i nadal efektywnie wykorzystywać dane użytkowników w ramach działań marketingowych. Dzięki nowym funkcjom i integracji z dedykowanymi wtyczkami firmy mogą lepiej zarządzać zgodami na pliki cookie, jednocześnie zapewniając zgodność z przepisami i optymalizując swoje działania online. Jeśli masz pytania, z chęcią podpowiemy!

 

Tagi: Google, Strategia, Ads, Remarketing

Czy Twój e-sklep ma problem z niską sprzedażą?

Kompleksowa strategia marketingowa

Jeśli Twój sklep internetowy ma problemy z niską sprzedażą, istnieje kilka kluczowych obszarów, na które należy zwrócić uwagę i poprawić, aby zwiększyć konwersje. Oto, na co warto zwrócić uwagę

Czytaj więcej

Jak zwiększyć sprzedaż w e-commerce? Kluczowe działania po stronie sklepu i rola agencji reklamowej

Kompleksowa strategia marketingowa

W e-commerce często słyszymy o generowaniu ruchu, jednak sam ruch na stronie nie gwarantuje sukcesu. Jako agencja marketingowa specjalizująca się w reklamach online, naszym celem jest dostarczenie wartościowych użytkowników do Twojego sklepu.

Czytaj więcej

Search Generative Experience już jest! Wyprzedź konkurencję i dostosuj swoje SEO do nowego wymiaru wyszukiwania!

Pozycjonowanie SEO

Search Generative Experience w Google to ultra nowoczesny system wyszukiwania internetowego oparty o AI. SGE nie tylko będzie służyło do generowania wyników wyszukiwania, które w najlepszy sposób odpowiedzą potrzebom użytkownika, ale też ma przewidywać kolejne kroki. Dowiedz się czym dokładnie jest SGE, jak się sprawdza i kiedy będziesz mógł z niego skorzystać.

Czytaj więcej

Copyright © 2024 JELLINEK Agencja Interaktywna.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Polityka prywatności.