Strefa wiedzy

Regulacje działań marketingowych dla branży beauty

Aktualności

Od stycznia 2023 roku branża medycyny estetycznej musi dostosowywać swoje strategie marketingowe do nowych regulacji dotyczących reklamy. Kluczowym aspektem tych przepisów jest wprowadzenie zakazu korzystania z określonych fraz kluczowych w kampaniach reklamowych. Dowiedz się, czego przede wszystkim dotyczą nowe zasady.

Najważniejszym punktem nowych regulacji jest zakaz używania fraz kluczowych związanych z konkretnymi wyrobami i zabiegami medycyny estetycznej. W praktyce oznacza to, że gabinety i kliniki nie mogą już promować swoich usług, wykorzystując bezpośrednio nazwy zabiegów czy specyficznych produktów.

Dotyczy to fraz odnoszących się przede wszystkim do terapii eksperymentalnych, o niepotwierdzonej skuteczności czy nazw własnych sprzętu medycznego. Do fraz zakazanych należą m.in.: botoks, kwas hialuronowy, HIFU, laser ICOONE®, Vectus czy terapia autologiczna, a także wszystkie promujące wykorzystanie terapii genowych i komórkowych w ramach terapii regeneracyjnych takich jak leczenie osoczem bogatopłytkowym. Frazy te nie mogą być wykorzystywane w ramach SEO, a więc także na stronie gabinetów.

Głównym celem wprowadzenia restrykcji jest ochrona pacjentów przed potencjalnie niebezpiecznymi zabiegami i produktami w dziedzinie medycyny estetycznej. W praktyce oznacza to, że pacjenci nie powinni być narażeni na nieodpowiednie lub niebezpieczne procedury na skutek manipulacji przez sugestywne reklamy.

Zakaz reklamowania konkretnych produktów i zabiegów wymusza na gabinetach i klinikach medycyny estetycznej dostosowanie swoich strategii marketingowych – teraz muszą skupić się na promowaniu ogólnych usług, jakości obsługi, doświadczenia personelu medycznego oraz bezpieczeństwa i skuteczności zabiegów, kładąc nacisk na informowanie pacjentów, informując ich o korzyściach i ryzykach związanych z medycyną estetyczną.

Oznacza to, że reklamy nie powinny wprowadzać odbiorcy w błąd co do skuteczności produktów i zabiegów i obiecywać nierealnych efektów w zbyt krótkim czasie – stąd niektóre kliniki zaczynają odchodzić od reklam „przed i po”. To samo dotyczy sugerowania innych rezultatów po zastosowaniu produktów niż te potwierdzone konkretnymi badaniami.

Nowe regulacje dotyczące marketingu w medycynie estetycznej wprowadziły znaczne ograniczenia w reklamowaniu konkretnych produktów i zabiegów. Jest to krok w kierunku ochrony pacjentów i zapewnienia im bezpiecznych i skutecznych usług medycznych, a dla branży konieczność postawienia na rozwiązania, które w zgodzie z nowym prawem zapewnią jak największą efektywność. Współpraca z profesjonalistami obeznanymi z wytycznymi może pomóc w uniknięciu problemów związanym z naruszeniem przepisów, dlatego w razie pytań i wątpliwości zachęcamy do kontaktu z naszą agencją!

Tagi: Strategia, Ads

Największe gwiazdy wyprzedaży: branże dominujące podczas Cyber Monday

Aktualności

Cyber Monday to jedno z najbardziej wyczekiwanych wydarzeń zakupowych w roku, zarówno na rynku globalnym, jak i w Polsce. W ten dzień wiele branż bije rekordy sprzedaży, oferując klientom niespotykane wcześniej rabaty. Przyjrzyjmy się bliżej, które sektory wiodą prym.

Czytaj więcej

Raport: Analiza rynku zakupów internetowych w okresie Black Friday i Świąt Bożego Narodzenia – rynek polski i amerykański

Aktualności

Okres Black Friday oraz Świąt Bożego Narodzenia to kluczowe momenty dla sprzedaży internetowej zarówno w Polsce, jak i w Stanach Zjednoczonych. W tym czasie popyt na zakupy online dynamicznie rośnie, a wydatki konsumentów osiągają rekordowe wartości.

Czytaj więcej

Nadużycie reputacji strony – Google uderza w liderów rynku SEO

Aktualności

W listopadzie 2024r. Google podjęło zdecydowane kroki wobec serwisów nadużywających reputacji swoich domen. Wprowadzona aktualizacja zasad dotyczących „nadużycia reputacji strony” wywołała falę dyskusji w branży SEO i marketingu cyfrowego.

Czytaj więcej

Copyright © 2024 JELLINEK Agencja Interaktywna.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Polityka prywatności.