Strefa wiedzy

Pozycjonowanie z szybkimi wynikami? Zapomnij!

Pozycjonowanie SEO

Pozostawiona sama sobie strona internetowa najprawdopodobniej zginie w gąszczu treści, jakie w ostatnich latach zalały Internet. Podpisanie umowy z agencją SEO nie sprawi jednak, że w ciągu tygodnia pojawi się ona w pierwszej dziesiątce wyników Google. Pozycjonowanie to bardzo skuteczne, ale wymagające cierpliwości narzędzie marketingowe.

Dlaczego pozycjonowanie zajmuje tak dużo czasu?

Pytanie o to „kiedy moja strona pojawi się w Google” to prawdziwa zmora pozycjonerów. Nie ma na nie jednej prawidłowej odpowiedzi. Wszystko zależy od:

  • tego jaką stronę pozycjonujemy
  • jak duża jest konkurencja
  • jakie frazy interesują klienta
  • ilości zapytań o konkretne frazy

Najłatwiej jest wypozycjonować rozbudowaną, responsywną stronę, która istnieje już od co najmniej kilku lat. Dopiero co utworzone domeny nie mogą liczyć na równie szybkie efekty.

Nasze doświadczenia potwierdzają badania, przeprowadzone na początku tego roku przez platformę Ahrefs. Wynika z nich, że do 1-szej dziesiątki wyników wyszukiwania Google trafiają przede wszystkim domeny, które istnieją od co najmniej 3 lat. Tylko 22% nowych stron (istniejących 1 rok i krócej) osiągnęło podobny wynik.

Średni wiek stron internetowych, które wyświetlają się w pierwszej dziesiątce Google (źródło: ahrefs.com)

Nowe strony prawie nigdy nie wyświetlają się też wśród pierwszych wyników (1-3). Tylko 1% stron zaindeksowanych przed rokiem udało się osiągnąć pierwszą pozycję w Google.

Wykres ilustrujący pozycje młodych stron (< 1 rok), którym udało się trafić pierwszej dziesiątki Google (źródło: ahrefs.com)

Google nie premiuje „starych” stron. Lubi jednak, gdy są one rozbudowane i wzmocnione linkami z serwisów o wysokich rankingach. Na zbudowanie takiej pozycji strony potrzeba czasu. Czasem nawet kilku lat.

Ponadto trzeba zwracać uwagę nie tylko na to co, ale gdzie publikujemy. Najlepsze efekty przynoszą linki z serwisów o wysokich rankingach. To strony, które mogą pochwalić się dużą ilością unikalnych użytkowników (szacowana liczba osób, które odwiedziły witrynę, określana na podstawie identyfikatora pliku cookie). Link z artykułu opublikowanego na niszowym portalu, który dopiero zdobywa popularność, będzie więc znacznie mniej wartościowy niż ten pochodzący z Onetu.

Szybkie pozycjonowanie – czy to możliwe?

Szybkie pozycjonowanie jest możliwe, ale ciągnie za sobą olbrzymie nakłady finansowe. Duże korporacje zazwyczaj posiadają rozbudowane działy marketingowe. Zadaniem zatrudnionych tam specjalistów jest ciągła praca nad wzmacnianiem wizerunku marki, poprzez marketing treści i inne działania zintegrowane z polityką sprzedażową oraz filozofią firmy. Zespoły złożone z content marketerów, PR-owców, social managerów mogą skutecznie wspomagać działania zewnętrznych firm SEO.

Firmy które nie dysponują tak dużymi aktywami są zmuszone do działania w wolniejszym tempie. Agencje, które proponują wypozycjonowanie witryny w miesiąc to zwykle mrzonki. Ich „specjaliści” najprawdopodobniej nadal posługują się automatycznymi metodami zdobywania linków. W dobie Pandy i Pingwina jest to jednak przysłowiowy strzał w kolano. W wyniku takich działań pozycjonerskich Twoja strona może spaść na bardzo niskie pozycje w Google albo zostać całkowicie usunięta z wyników wyszukiwania. Przywrócenie jej z powrotem do rejestru nie jest łatwe, a koszty związane z nałożoną przez Google karą mogą być bardzo wysokie. Pozorna oszczędność może się więc okazać stratą czasu i pieniędzy, które mógłbyś wykorzystać na pozycjonowanie strony na uczciwych zasadach.

Natychmiastowa obecność w Google jest możliwa tylko w Google AdWords. Pozycjonowanie to natomiast długotrwały proces. Nie można traktować go, jak szybkiej usługi, której efekty są widoczne „od zaraz”. To raczej długoterminowa lokata. Zysk nie jest widoczny od razu, ale za jakiś czas z pewnością będziesz zadowolony z zainwestowanych w nią pieniędzy.

Tagi: SEO, Pozycjonowanie, Strona WWW

Jak stworzyć własną stronę internetową?

Strony internetowe

Jako że strony internetowe stanowią dziś najważniejszą wizytówkę każdej firmy, warto zaprojektować swoją stronę tak, aby zrobić dobre pierwsze wrażenie i jak najlepiej dopasować jej funkcjonowanie do własnej oferty.

Czytaj więcej

Consent Mode 2.0 – nie zapomnij o wdrożeniu!

Aktualności

od marca 2024 Google wymaga wprowadzenia Consent Mode 2.0. To obowiązkowe rozwiązanie mające na celu dostosowanie praktyk zbierania danych wobec zaostrzających się regulacji dotyczących prywatności. Nowa wersja Consent Mode skupia się przede wszystkim na zapewnieniu użytkownikom większej kontroli nad wykorzystywaniem ich danych przez pliki cookie.

Czytaj więcej

Regulacje działań marketingowych dla branży beauty

Aktualności

Od stycznia 2023 roku branża medycyny estetycznej musi dostosowywać swoje strategie marketingowe do nowych regulacji dotyczących reklamy. Kluczowym aspektem tych przepisów jest wprowadzenie zakazu korzystania z określonych fraz kluczowych w kampaniach reklamowych. Dowiedz się, czego przede wszystkim dotyczą nowe zasady.

Czytaj więcej

Copyright © 2024 JELLINEK Agencja Interaktywna.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Polityka prywatności.