Strefa wiedzy

Search Generative Experience już jest! Wyprzedź konkurencję i dostosuj swoje SEO do nowego wymiaru wyszukiwania!

Pozycjonowanie SEO

Search Generative Experience w Google to ultra nowoczesny system wyszukiwania internetowego oparty o AI. SGE nie tylko będzie służyło do generowania wyników wyszukiwania, które w najlepszy sposób odpowiedzą potrzebom użytkownika, ale też ma przewidywać kolejne kroki. Dowiedz się czym dokładnie jest SGE, jak się sprawdza i kiedy będziesz mógł z niego skorzystać. Poznaj sposoby, które możesz wdrożyć już dziś, by dostosować swoje SEO do nowego modelu wyszukiwania!

 

Google Search Generative experience czyli generatywne AI

Standardowe wyniki wyszukiwania dotychczas pokazywały użytkownikom strony internetowe, które, według algorytmów google, zawierały dokładne odpowiedzi na ich zapytania. Wszyscy specjaliści SEO dążyli więc do poznania czynników rankingowych google, również tych, o których nie mówiło się głośno i przewidywać, jakie zmiany mogą zachodzić i jak je wykorzystać na korzyść stron internetowych Klientów.

Google Search Generative Experience może obniżyć ruch organiczny nawet o 30 procent, ponieważ, zanim jeszcze użytkownik zobaczy linki z odpowiedziami, ma uzyskać kompleksową i konkretną odpowiedź na swoje pytanie wygenerowaną przez AI. Eksperci SGE zakładają, że generative AI wprowadzi bardziej konwersacyjny model korzystania z funkcji wyszukiwania google.

Zapytania użytkowników przypominać będą pytania, jakie moglibyśmy zadać ekspedientce lub koleżance. Zamiast wpisać hasło "czarne buty szybka dostawa" zostaniemy zachęceni do zadawania pytań, takich jak: Gdzie kupię czarne buty skórzane w rozmiarze 41 z dostawą na jutro?. Technologie wykorzystywane w SGE mają umożliwić nam dotarcie do określonego produktu w ekspresowym tempie.

Sam proces generowania odpowiedzi oparty będzie o system uczenia maszynowego, który umożliwia AI natychmiastowe tworzenie odpowiedzi zgodnych z intencją użytkownika. Dodatkowo SGE wykorzystuje technologie przetwarzania języka naturalnego, tym samym odpowiedzi, jakie oferuje są czytelne.

 

Jak działa SGE?

SGE wykorzystuje to, co już zostało napisane, ale też jest w stanie stworzyć nowe, unikalne treści, na podstawie skumulowanej wiedzy, którą pozyskuje z sieci. Podobnie jest z odpowiedziami sge na zapytania. Google SGE generuje nie tylko prostą odpowiedź, ale może zawrzeć sugestie, na jakie elementy warto zwrócić uwagę przy zakupie, poprowadzić do kolejnych kroków użytkownika, który szuka wiedzy lub sposobów rozwiązania problemów, wykreować spersonalizowane wyniki wyszukiwania.

Generatywne doświadczenie wyszukiwania ma być zupełnie nową jakością w poszukiwaniu informacji w sieci. Będzie miało też wpływ na pozycjonowanie stron, dlatego warto już dziś mieć na uwadze w jaki sposób technologia SGE może zmienić internet.

SGE będzie odpowiadało na nasze pytania i zacznie prowadzić z nami rozmowę, podobnie jak ChatGPT. Jak to wpłynie na widoczność stron? Okna z odpowiedziami SGE pojawią się nad wynikami wyszukiwania, wykorzystując wiedzę wychodzącą poza to, co użytkownik może znaleźć w pierwszych dziesięciu wynikach wyszukiwania. 

Na ten moment (czerwiec 2024) SGE miewa problem z podawaniem źródeł fragmentów, które podaje użytkownikowi w praktycznie identycznej formie, jak na stronach internetowych, jednak bez podawania źródeł. Moduł SGE będzie wykorzystywał informacje z witryn, które algorytm uzna za wiarygodne. Znalezienie się w źródłach, obok odpowiedzi wygenerowanej przez AI, zwiększy widoczność strony, gdyż umożliwi odbiorcy pogłębienie tematu. Zakłada się, że użytkownicy wciąż mogą nie mieć pełnego zaufania do treści.

 

Wizualne oblicze SGE - rodzaje wyników AI

Jeśli zastanawiacie się, jak to będzie wyglądało w praktyce, to w sieci można znaleźć już przykłady wykorzystania SGE. Pod wynikiem wyszukiwania pojawi nam się miejsce z odpowiedzią wygenerowaną przez AI, a obok znajdą się odnośniki do artykułów, w których można uzyskać więcej informacji i obrazy związane z wynikami wyszukiwania.

W zależności od tego, jakie zapytania wpisuje użytkownik, może otrzymać swój wynik w formie list, takich jak proste wypunktowania, rozszerzone informacje z recenzjami (np. lokali gastronomicznych), wyniki lokalne lub produktowe. SGE proponuje również kolejne pytania, które mogą nas zainteresować wyszukującego. W ten sposób powstaje hiperpersonalizacja, którą warto wykorzystać również w tekstach SEO.

Tradycyjne wyniki wyszukiwania będą wyświetlały się dopiero pod modułem tych generatywnych. Przewiduje się, że to, w jaki sposób SGE będzie pracowało na dostępnych w sieci treściach, również przełoży się na zmiany w czynnikach rankingowych google. Wygląd wyników wyszukiwania zachęca do przemierzania ścieżkami wytyczonymi przez AI, stąd też warto już teraz przygotować stronę internetową pod wprowadzenie SGE w Europie.

asset_image

 

Optymalizacja SEO pod algorytmy generatywne

Nad czym powinieneś się zastanowić, jeśli w tym momencie tworzysz nową stronę internetową, reorganizujesz jej strukturę lub chcesz zlecić przygotowanie dodatkowych modułów? Głównym elementem, który powinien pomóc w pozycjonowaniu stron w google search generative experience, jest budowanie sieci odpowiedzi na bardzo specyficzne i konkretne zapytania.

Warto, żeby były one łatwo dostępne dla algorytmów google, by sge mogło czerpać z nich wiadomości. Model sge wymusi na agencjach marketingowych częstą aktualizację i optymalizację treści i stałe monitorowanie efektów.

 

Optymalizacja GEO (generative engine optimization) - jak wygląda pozycjonowanie SGE?

Technologia SGE może zmienić oblicze pozycjonowania, dlatego warto już dziś zlecić profesjonalny audyt seo strony i przygotować stronę www na nowe, interaktywne funkcje oraz zupełnie inne tworzenie treści kontekstowych.

  • używaj fraz z długim ogonem (long tail) w tekstach SEO
  • wprowadź rozwiązania proponowane przez SGE do budowy swojej strony internetowej (Często zadawane pytania, FAQ, Q&A)
  • proponuj użytkownikom wysokiej jakości infografiki, obrazy, fotografie - to zapewni Ci wyższe miejsce w SERP
  • proponuj różnorodne treści w różnych kanałach komunikacji i zbuduj sieć linkowania między nimi, by wzajemnie wzmacniały swoje znaczenie w sieci
  • linkuj do wiarygodnych źródeł, by zwiększyć autorytet strony
  • zamiast krótkich fraz wykorzystuj zapytania konwersacyjne
  • postaw na osobiste doświadczenia, opinie ekspertów, studia przypadków, zamiast wiedzy ogólnej
  • rozbuduj podstrony konkretnych usług i produktów, żeby nie tracić ruchu organicznego w witrynie
  • kreuj zaangażowanie, by stać się domyślnym źródłem, którego użytkownik będzie poszukiwał

Jeśli chcesz zoptymalizować stronę, poprawić doświadczenie użytkownika (UX), postawić na treści wysokiej jakości - skontaktuj się z nami, a my stworzymy indywidualną ofertę dla Twojej firmy. Oferujemy profesjonalne SEO, jesteśmy zawsze na bieżąco, dzięki wieloletniemu doświadczeniu rozpoznajemy potencjalne czynniki rankingowe szybciej niż inni i rozumiemy jak działa personalizacja wyników w SGE.

Pozostań widoczny i wykorzystaj nadchodzące zmiany na swoją korzyść!

 

Tagi: SEO, Pozycjonowanie

Czy Twój e-sklep ma problem z niską sprzedażą?

Kompleksowa strategia marketingowa

Jeśli Twój sklep internetowy ma problemy z niską sprzedażą, istnieje kilka kluczowych obszarów, na które należy zwrócić uwagę i poprawić, aby zwiększyć konwersje. Oto, na co warto zwrócić uwagę

Czytaj więcej

Jak zwiększyć sprzedaż w e-commerce? Kluczowe działania po stronie sklepu i rola agencji reklamowej

Kompleksowa strategia marketingowa

W e-commerce często słyszymy o generowaniu ruchu, jednak sam ruch na stronie nie gwarantuje sukcesu. Jako agencja marketingowa specjalizująca się w reklamach online, naszym celem jest dostarczenie wartościowych użytkowników do Twojego sklepu.

Czytaj więcej

Search Generative Experience już jest! Wyprzedź konkurencję i dostosuj swoje SEO do nowego wymiaru wyszukiwania!

Pozycjonowanie SEO

Search Generative Experience w Google to ultra nowoczesny system wyszukiwania internetowego oparty o AI. SGE nie tylko będzie służyło do generowania wyników wyszukiwania, które w najlepszy sposób odpowiedzą potrzebom użytkownika, ale też ma przewidywać kolejne kroki. Dowiedz się czym dokładnie jest SGE, jak się sprawdza i kiedy będziesz mógł z niego skorzystać.

Czytaj więcej

Copyright © 2024 JELLINEK Agencja Interaktywna.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Polityka prywatności.