Strefa wiedzy

Czy darmowy audyt strony ma sens? Różnice między profesjonalnym a automatycznym audytem SEO.

Czy darmowy audyt strony ma sens? Różnice między profesjonalnym a automatycznym audytem SEO.

Pozycjonowanie SEO

Audyt SEO jest absolutnie niezbędny, aby zaplanować i wprowadzić jakiekolwiek działania na stronie. Bez niego rozpoczynanie optymalizacji byłoby całkowicie bezcelowe. I tu może pojawić się dylemat: czy zdecydować się na jeden z darmowych programów czy zapłacić za profesjonalny audyt przeprowadzony przez specjalistów SEO? Postaramy się rzucić Wam więcej światła na oba rozwiązania i w ten sposób pomóc w podjęciu decyzji.

Czym jest audyt SEO?

Zacznijmy jednak od podstaw. Co właściwie kryje się pod słowem “audyt”? W przypadku pozycjonowania jest to po prostu kontrola przystosowania witryny do wytycznych wyszukiwarek internetowych. W ramach audytu analizuje się obecne na stronie technologie i rozwiązania, strategię fraz kluczowych i inne działania ukierunkowane na zapewnienie stronie obecności w wyszukiwarce. Audyt może mieć zarówno formę wielostronicowego dokumentu z opisem poszczególnych parametrów, jak i krótkiej notki wygenerowanej automatycznie przez program internetowy.

Zasadniczo przeprowadzenie audytu na ma kilka podstawowych celów:

  • zbadanie obecnego stanu strony,
  • ocena skuteczności prowadzonych jak dotąd kampanii i działań pozycjonerskich,
  • zidentyfikowanie obszarów wymagających poprawy,
  • zaplanowanie optymalizacji on-site i off-site, która podniesie wartość witryny w wynikach wyszukiwania.

Darmowy audyt SEO – na czym polega?

Darmowy audyt z reguły przeprowadzany jest w serwisach internetowych należących do agencji SEO czy firm związanych z marketingiem internetowym. Możemy skorzystać z takiej formy audytu bezpłatnie i automatycznie. Po wyborze odpowiedniego serwisu wystarczy wpisać nazwę strony, którą chcemy zbadać i chwilę poczekać. Po kilkunastu sekundach otrzymujemy zbiór kilkunastu/kilkudziesięciu elementów z przypisanymi wartościami. Zazwyczaj przy każdej z nich jest podany prawidłowy zakres lub krótki lakoniczny opis.

Warto przy tym pamiętać, że darmowy audyt ogranicza się do sprawdzenia podstawowych, konkretnych wytycznych. System automatycznych audytów nie jest w stanie przeanalizować wielu ważnych parametrów i wykluczyć błędów istotnych dla pozycji strony. Mogą nawet zdarzyć się sytuacje, że wyniki audytu automatycznego różnią się znacznie od płatnego przeprowadzonego przez specjalistę ds. SEO.

Automatyczny audyt SEO – wady i zalety

ZaletyWady

Jest darmowy, a przez to ogólnodostępny bez względu na budżet.

Jest obarczony dużym ryzykiem błędu.

Daje podstawowe rozeznanie w sytuacji strony.

Obejmuje jedynie powierzchowną analizę bez danych szczegółowych.

Może być powtarzany wielokrotnie.

Jest trudny w interpretacji bez wiedzy na temat SEO.

Darmowy audyt na pewno pokazuje obszary do zmian. Niestety wiele z nich nie ma nic wspólnego z SEO, tworząc fałszywy obraz całości.

Profesjonalny audyt SEO – na czym polega?

Jesteśmy zdania, że kompleksowy audyt jest absolutną podstawą w przypadku działań SEO. Kontrola przeprowadzona przez naszych specjalistów daje efekt w postaci audytu składającego się z wielu części – zarówno tych technicznych, jak i dotyczących funkcjonalności, potencjału lub Ux (User Experience). Sprawdzamy wszystkie elementy, które mają wpływ na pozycję witryny w wyszukiwarce, a jest ich nawet kilkaset. Może to być np. liczba fraz i słów kluczowych, szybkość wczytywania się, błędy na stronie, metadane, rodzaj hostingu, używanie tekstów SEO i contentu czy linkowania wewnętrznego i zewnętrznego. Bierzemy pod uwagę nie tylko te kwestie, które da się zdiagnozować przez narzędzia analityczne, ale też często widoczność witryny na mapach Google, jej wiarygodność, jakość linkowania zewnętrznego i inne elementy, które bezpośrednio i pośrednio mają wpływ na witrynę. Efektem audytu jest raport, w którym przedstawiamy klientom zakres wykonanych prac, wyniki i rekomendacje oraz podpowiedzi.

Dlaczego potrzebujesz profesjonalnego audytu SEO?

Niewątpliwą zaletą profesjonalnego audytu jest to, że przeprowadzają go specjaliści – prawdziwi ludzie, którzy nie tylko korzystają z zaawansowanych narzędzi analitycznych, ale także mają potrzebną wiedzę i doświadczenie. Dzięki temu klienci otrzymują przejrzyste i łatwe do interpretacji wyniki, a także rekomendacje i podpowiedzi, które wskazują, w jaką stronę warto rozwijać witrynę i co należy poprawić. W przypadku audytu płatnego można również samodzielnie ustalać zakres analizy czy jego cel w zależności od potrzeb klienta. Po otrzymaniu raportu chętnie wyjaśniamy wszelkie niejasne kwestie. Jest to szczególnie ważne, jeśli przedsiębiorca nie posiada wiedzy pozycjonowaniu.

Polecamy przeprowadzenie szczegółowego audytu zwłaszcza w kluczowych momentach funkcjonowania witryny, ale przede wszystkim przy rozpoczęciu pozycjonowania. Warto też przeprowadzić audyt w celu weryfikacji obecnych prac pozycjonerskich na stronie. W takich sytuacjach prosty, darmowy audyt zupełnie nie spełni swojej roli.

Jeśli interesuje Cię kompleksowy audyt strony przeprowadzany przez specjalistów – zapraszamy do kontaktu. Na prośbę klientów możemy wykonać również darmowy audyt, który dostarczy wiedzy o podstawowych parametrach witryny.

T: +48 503 123 124
E: biuro@jellinek.pl

 

Tagi: SEO, Google, Pozycjonowanie, Porady, Strona WWW

Poprzedni artykuł
Działania marketingowe dopasowane do potrzeb współczesnego konsumenta
Następny artykuł
Autorski CMS czy strona na Wordpressie – wady i zalety obu rozwiązań
Wartościowy ruch na stronie to nie wszystko. Ścieżka klienta i jej wpływ na konwersję.
Pozycjonowanie SEO
Czytaj więcej
Przewijanie bez końca. Jak nowa zmiana w Google może wpłynąć na pozycjonowanie?
Pozycjonowanie SEO
Czytaj więcej
Autorski CMS czy strona na Wordpressie – wady i zalety obu rozwiązań
Strony internetowe
Czytaj więcej
Ta strona internetowa chroni twoją prywatność poprzez przestrzeganie EU General Data Protection Regulation (RODO). Nie wykorzystamy Twoich danych w żadnym celu, na który nie wyrażasz zgody. Prosimy o zgodę na korzystanie z anonimowych danych, aby poprawić jakość korzystania z naszej witryny. Polityka cookies