Strefa wiedzy

Czy darmowy audyt strony ma sens? Różnice między profesjonalnym a automatycznym audytem SEO.

Pozycjonowanie SEO

Audyt SEO jest absolutnie niezbędny, aby zaplanować i wprowadzić jakiekolwiek działania na stronie. Bez niego rozpoczynanie optymalizacji byłoby całkowicie bezcelowe. I tu może pojawić się dylemat: czy zdecydować się na jeden z darmowych programów czy zapłacić za profesjonalny audyt przeprowadzony przez specjalistów SEO? Postaramy się rzucić Wam więcej światła na oba rozwiązania i w ten sposób pomóc w podjęciu decyzji.

Czym jest audyt SEO?

Zacznijmy jednak od podstaw. Co właściwie kryje się pod słowem “audyt”? W przypadku pozycjonowania jest to po prostu kontrola przystosowania witryny do wytycznych wyszukiwarek internetowych. W ramach audytu analizuje się obecne na stronie technologie i rozwiązania, strategię fraz kluczowych i inne działania ukierunkowane na zapewnienie stronie obecności w wyszukiwarce. Audyt może mieć zarówno formę wielostronicowego dokumentu z opisem poszczególnych parametrów, jak i krótkiej notki wygenerowanej automatycznie przez program internetowy.

Zasadniczo przeprowadzenie audytu na ma kilka podstawowych celów:

  • zbadanie obecnego stanu strony,
  • ocena skuteczności prowadzonych jak dotąd kampanii i działań pozycjonerskich,
  • zidentyfikowanie obszarów wymagających poprawy,
  • zaplanowanie optymalizacji on-site i off-site, która podniesie wartość witryny w wynikach wyszukiwania.

Darmowy audyt SEO – na czym polega?

Darmowy audyt z reguły przeprowadzany jest w serwisach internetowych należących do agencji SEO czy firm związanych z marketingiem internetowym. Możemy skorzystać z takiej formy audytu bezpłatnie i automatycznie. Po wyborze odpowiedniego serwisu wystarczy wpisać nazwę strony, którą chcemy zbadać i chwilę poczekać. Po kilkunastu sekundach otrzymujemy zbiór kilkunastu/kilkudziesięciu elementów z przypisanymi wartościami. Zazwyczaj przy każdej z nich jest podany prawidłowy zakres lub krótki lakoniczny opis.

Warto przy tym pamiętać, że darmowy audyt ogranicza się do sprawdzenia podstawowych, konkretnych wytycznych. System automatycznych audytów nie jest w stanie przeanalizować wielu ważnych parametrów i wykluczyć błędów istotnych dla pozycji strony. Mogą nawet zdarzyć się sytuacje, że wyniki audytu automatycznego różnią się znacznie od płatnego przeprowadzonego przez specjalistę ds. SEO.

Automatyczny audyt SEO – wady i zalety

Zalety Wady

Jest darmowy, a przez to ogólnodostępny bez względu na budżet.

Jest obarczony dużym ryzykiem błędu.

Daje podstawowe rozeznanie w sytuacji strony.

Obejmuje jedynie powierzchowną analizę bez danych szczegółowych.

Może być powtarzany wielokrotnie.

Jest trudny w interpretacji bez wiedzy na temat SEO.

Darmowy audyt na pewno pokazuje obszary do zmian. Niestety wiele z nich nie ma nic wspólnego z SEO, tworząc fałszywy obraz całości.

Profesjonalny audyt SEO – na czym polega?

Jesteśmy zdania, że kompleksowy audyt jest absolutną podstawą w przypadku działań SEO. Kontrola przeprowadzona przez naszych specjalistów daje efekt w postaci audytu składającego się z wielu części – zarówno tych technicznych, jak i dotyczących funkcjonalności, potencjału lub Ux (User Experience). Sprawdzamy wszystkie elementy, które mają wpływ na pozycję witryny w wyszukiwarce, a jest ich nawet kilkaset. Może to być np. liczba fraz i słów kluczowych, szybkość wczytywania się, błędy na stronie, metadane, rodzaj hostingu, używanie tekstów SEO i contentu czy linkowania wewnętrznego i zewnętrznego. Bierzemy pod uwagę nie tylko te kwestie, które da się zdiagnozować przez narzędzia analityczne, ale też często widoczność witryny na mapach Google, jej wiarygodność, jakość linkowania zewnętrznego i inne elementy, które bezpośrednio i pośrednio mają wpływ na witrynę. Efektem audytu jest raport, w którym przedstawiamy klientom zakres wykonanych prac, wyniki i rekomendacje oraz podpowiedzi.

Dlaczego potrzebujesz profesjonalnego audytu SEO?

Niewątpliwą zaletą profesjonalnego audytu jest to, że przeprowadzają go specjaliści – prawdziwi ludzie, którzy nie tylko korzystają z zaawansowanych narzędzi analitycznych, ale także mają potrzebną wiedzę i doświadczenie. Dzięki temu klienci otrzymują przejrzyste i łatwe do interpretacji wyniki, a także rekomendacje i podpowiedzi, które wskazują, w jaką stronę warto rozwijać witrynę i co należy poprawić. W przypadku audytu płatnego można również samodzielnie ustalać zakres analizy czy jego cel w zależności od potrzeb klienta. Po otrzymaniu raportu chętnie wyjaśniamy wszelkie niejasne kwestie. Jest to szczególnie ważne, jeśli przedsiębiorca nie posiada wiedzy pozycjonowaniu.

Polecamy przeprowadzenie szczegółowego audytu zwłaszcza w kluczowych momentach funkcjonowania witryny, ale przede wszystkim przy rozpoczęciu pozycjonowania. Warto też przeprowadzić audyt w celu weryfikacji obecnych prac pozycjonerskich na stronie. W takich sytuacjach prosty, darmowy audyt zupełnie nie spełni swojej roli.

Jeśli interesuje Cię kompleksowy audyt strony przeprowadzany przez specjalistów – zapraszamy do kontaktu. Na prośbę klientów możemy wykonać również darmowy audyt, który dostarczy wiedzy o podstawowych parametrach witryny.

T: +48 503 123 124
E: biuro@jellinek.pl

 

Tagi: SEO, Google, Pozycjonowanie, Porady, Strona WWW

Jak stworzyć własną stronę internetową?

Strony internetowe

Jako że strony internetowe stanowią dziś najważniejszą wizytówkę każdej firmy, warto zaprojektować swoją stronę tak, aby zrobić dobre pierwsze wrażenie i jak najlepiej dopasować jej funkcjonowanie do własnej oferty.

Czytaj więcej

Consent Mode 2.0 – nie zapomnij o wdrożeniu!

Aktualności

od marca 2024 Google wymaga wprowadzenia Consent Mode 2.0. To obowiązkowe rozwiązanie mające na celu dostosowanie praktyk zbierania danych wobec zaostrzających się regulacji dotyczących prywatności. Nowa wersja Consent Mode skupia się przede wszystkim na zapewnieniu użytkownikom większej kontroli nad wykorzystywaniem ich danych przez pliki cookie.

Czytaj więcej

Regulacje działań marketingowych dla branży beauty

Aktualności

Od stycznia 2023 roku branża medycyny estetycznej musi dostosowywać swoje strategie marketingowe do nowych regulacji dotyczących reklamy. Kluczowym aspektem tych przepisów jest wprowadzenie zakazu korzystania z określonych fraz kluczowych w kampaniach reklamowych. Dowiedz się, czego przede wszystkim dotyczą nowe zasady.

Czytaj więcej

Copyright © 2024 JELLINEK Agencja Interaktywna.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Polityka prywatności.