Jak znaleźć dobrą agencję marketingową? Na co zwrócić uwagę podczas jej wyboru?
Kompleksowa strategia marketingowa
Chcąc zaistnieć na rynku, zwiększyć sprzedaż oraz listę swoich klientów każda firma powinna podjąć odpowiednie kroki w Internecie. Niestety sama obecność w sieci nie wystarczy, by osiągnąć sukces, a niewłaściwe czynności mogą przynieść wręcz przeciwne efekty do tych zamierzonych. Właśnie dlatego przedsiębiorcy powinni rozważyć współpracę z zewnętrzną agencją marketingową.
Współczesna gospodarka jest wypełniony po brzegi ofertami firm marketingowych. Znalezienie agencji, która rzetelnie i skutecznie zajmie się działaniami promocyjnymi oraz prowadzeniem kampanii reklamowych to prawdziwe wyzwanie! Sprawy nie ułatwia fakt, że każda agencja przekonuje o swojej kreatywności, innowacyjności i skuteczności. Trudno się dziwić, że w takim chaosie informacyjnym trudno jest podjąć właściwą decyzję, tak by środki zainwestowane w kampanię reklamową przyniosły oczekiwany efekt. Jak więc dokonać właściwego wyboru agencji marketingowej? Na co zwrócić szczególną uwagę?
Cele i potrzeby
Jako podmiot chcący znaleźć i zatrudnić agencję, powinieneś wyjść przede wszystkim od określenia swoich celów i potrzeb. Od tego w sporej mierze zależeć będzie jakiego typu agencji będziesz poszukiwać. Inny zakres obowiązków czeka agencję, której zadaniem będzie kompleksowa obsługa właśnie uruchomionego biznesu, inny zaś gdy chodzi np. o ocieplenie wizerunku marki funkcjonującej na rynku od wielu lat. Czym bardziej szczegółowy i rozległy zakres usług agencji marketingowej, tym większe prawdopodobieństwo, że pracuje tam wielu specjalistów. O agencji również dobrze świadczy zatrudnianie fachowców z dziedziny SEO oraz tworzenia stron www. Dzięki temu będziemy mogli korzystać z szerokiej palety rozwiązań oraz uzyskać pomoc na kilku płaszczyznach.
Warto też ustalić hierarchię ważności poszczególnych działań. Dzięki ustawionej kolejności zadań będziesz miał podstawę do monitorowania właściwego przebiegu kampanii marketingowej. Profesjonalni marketingowcy powinni także bardzo jasno wytłumaczyć swojemu klientowi, w jaki sposób ich działania przełożą się na konkretne efekty. Jeśli dostaniesz pełny obraz sytuacji punk po punkcie, będziesz mógł stwierdzić jaki jest poziom profesjonalizmu danej agencji i tego czy pracują w niej prawdziwi zawodowcy.
Budżet
Kolejną ważną sprawą, na którą na pewno zwracasz uwagę jest kwota, którą możesz przeznaczyć na działania marketingowe. Precyzyjny budżet nie tylko pozwoli Ci kontrolować wydatki na kampanię, ale także skróci listę potencjalnych wykonawców. Miej jednak świadomość, że cena często idzie w parze z jakością. Nie warto więc wybierać najtańszej agencji wykonującej zlecenia byle jak. Takie rozwiązanie niestety skutkuje koniecznością wydania większej sumy niż początkowo zakładano. Znacznie ważniejsze jest doświadczenie
i rzetelność agencji marketingowej. Dokonując wyboru, warto więc postawić na złoty środek.
Rekomendacje
Dobra agencja marketingowa powinna cieszyć się dobrymi opiniami. Popytaj więc wśród znajomych czy mogą polecić Ci zaufaną firmę. Jeśli ktoś korzystał już z usług agencji, na pewno wiele może powiedzieć o jakości świadczonych usług, sposobie komunikacji, zaletach oraz wadach płynących z takiej współpracy. Uzyskane polecenie pocztą pantoflową na pewno będzie bardzo pomocne i umożliwi Ci nawiązanie współpracy z wartościową marką.
Gdy jednak brakuje opinii innych ludzi, popytaj w Internecie. Firmy marketingowe cieszące się dużą popularnością i zaufaniem będą wyróżniać się wśród innych wysokimi ocenami oraz pozytywnymi opiniami. Mimo wszystko powinieneś je zweryfikować w kliku miejscach, ponieważ bazowanie na pojedynczych opiniach może okazać się bardzo złudne. Aby wykluczyć manipulowanie czy sztuczne zawyżanie ocen, weź pod uwagę opinie np. z Google Maps, specjalistycznych forów branżowych czy też z grup facebookowych.
Ogólny wizerunek marki
Rzetelna i profesjonalna marka odznacza się nienagannym i spójnym wizerunkiem. Wybierając agencję marketingową, zwróć uwagę przede wszystkim na jakość wykonania ich własnej witryny internetowej. Pewnym wyznacznikiem renomy marki jest też to, czy publikuje ona opiniotwórcze treści w sieci, czy jest aktywna w branży i na kanałach społecznościowych. Wszystkie te elementy kreujące wizerunek sprawiają, że agencja nie jest anonimowa, a przez to łatwiej ją zweryfikować. Sygnałami wzbudzającymi Twój niepokój może być m.in. nieaktywny lub nieopisany profil marki w social mediach, niedziałające odnośniki i numery kontaktowe czy niskiej jakości witryna internetowa.
Portfolio
Elementami, które najlepiej zobrazują Ci jak działa agencja i jakie zlecenia do tej pory wykonywała jest jej portfolio. Sprawdzisz w nim czym zajmuje się dana firma, przykładowe realizacje projektów oraz renomowanych klientów, dla których pracowała. Agencje marketingowe, które współpracowały ze znanymi markami, informują o tym fakcie na swojej stronie internetowej – warto więc się tam rozejrzeć. Zapytaj również o doświadczenie agencji w branży, w której dana kampania będzie prowadzona, gdyż przekłada się ono na skuteczność działań marketingowych.
Przeanalizowanie dotychczasowych osiągnięć i dokonań agencji oraz zapoznanie się z wynikami zakończonych kampanii pozwolą Ci z pewnością wyeliminować te agencje, które jedynie przechwalają się osiągnięciami, jednocześnie nie mogąc podeprzeć się faktami. Dobrym pomysłem może okazać się również kontakt z poprzednimi klientami agencji
i zapytanie ich o przebieg współpracy.
Agencja Jellinek
Jellinek to agencja, która działa w branży już od 2002 roku! Współpracujemy zarówno z dużymi, jak i małymi firmami, z osobami prywatnymi i klientami instytucjonalnymi. Nasi pracownicy zajmują się skuteczną reklamą, mają nieszablonowe myślenie, tworzą innowacyjne kreacje
i dojrzałe strategie działania. Zespół składa się ze zdolnych grafików, koderów, programistów, copywriterów, specjalistów od social mediów i reklam internetowych. Zrealizowaliśmy wiele projektów, przeprowadzili setki kampanii promocyjnych, wypozycjonowaliśmy dziesiątki tysięcy fraz, stworzyliśmy wyjątkowe strony internetowe, obok których nie można przejść obojętnie.
Dla Ciebie także wykonamy dogłębną analizę potrzeb firmy, dzięki której powstanie kampania promocyjna przynosząca realne zyski. Możesz być pewien, że dołożymy wszelkich starań i użyjemy odpowiednich narzędzi byś był widoczny w sieci i odniósł sukces. Pamiętaj, że podstawą prowadzenia każdego biznesu jest odpowiednia reklama, a my się znamy na niej jak nikt inny!
E-commerce w Polsce 2024: kluczowe wnioski i trendy, które warto znać
Kompleksowa strategia marketingowa
Rynek e-commerce w Polsce przeżywa dynamiczny rozwój, choć niektóre wskaźniki stabilizują się. Według najnowszego raportu na rok 2024, około 75% Polaków regularnie korzysta z zakupów online.
Czytaj więcejDlaczego warto wybrać platformę Pimcore spośród innych dostępnych na rynku?
Strony internetowe
Platforma Pimcore to wszechstronny system, który wyróżnia się jako narzędzie do zarządzania treścią (CMS) i informacjami o produktach (PIM). Dzięki swoim zaawansowanym funkcjom i elastyczności, staje się coraz częściej wybieraną technologią przez firmy z różnych branż.
Czytaj więcejBlack Friday 2024: Jakie strategie marketingowe przynoszą najlepsze efekty? Konkretne pomysły na kampanie
Kompleksowa strategia marketingowa
Black Friday to najważniejsze wydarzenie w kalendarzu zakupowym – czas, kiedy klienci są gotowi wydawać więcej, a firmy walczą o ich uwagę wyjątkowymi ofertami. Ale jak sprawić, aby to właśnie Twoja marka odniosła sukces w tym pełnym konkurencji okresie?
Czytaj więcej
Copyright © 2024 JELLINEK Agencja Interaktywna.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Polityka prywatności.