Strefa wiedzy

Czy warto samemu zająć się pozycjonowaniem, czy może zlecić je agencji SEO?

Pozycjonowanie SEO

Pozycjonowanie stron internetowych to proces….

…. w dodatku proces długi i często skomplikowany. Szybkie efekty są więc niemożliwe. Algorytmy Google zmieniają się nieustannie i w zawrotnym tempie. Jeżeli zdecydujemy się samodzielnie zająć się tym tematem, to musimy być przygotowani do pracy na pełen etat. Pozycjonowanie wymaga śledzenia zmian na bieżąco, przestrzegania aktualnych wytycznych, częstych modyfikacji strategii promowania. Niegdyś na algorytm wpływała przed wszystkim liczba linków, teraz liczy się jakość. Aby podjąć świadomą i właściwą decyzję, na początek zastanówmy się więc czy wystarczy nam zapału i cierpliwości, by samemu zajmować się pozycjonowaniem.

 

Dostęp do narzędzi
Agencje SEO mają nieporównywalnie większy dostęp do narzędzi i są dużo lepiej przygotowane od osób prywatnych. Specjaliści mogą więc korzystać z najlepszych metod diagnozujących witrynę, śledzących wszelkie statystyki i na bieżąco reagować na pojawiające się zmiany, wprowadzając najróżniejsze modyfikacje w witrynie. Nie oszukujmy się - tak wyspecjalizowane narzędzia wymagają niemałego zaplecza finansowego. Agencje SEO są w stanie w nie zainwestować, gdyż mogą je później wykorzystać przy realizacji innych projektów. Niestety dla osób działających
w pojedynkę, takie zasoby są raczej nieosiągalne.

 

Wiedza i kompetencje
Profesjonaliści zajmujący się na co dzień pozycjonowaniem posiadają ogromną wiedzę i są na bieżąco z aktualnymi trendami czy aktualizacjami algorytmów pozycjonujących witryny. Bardzo często dokształcają się w tym zakresie i wymieniają się nowinkami z innymi specjalistami. Wiedza, wykształcenie i doświadczenie tych osób z pewnością przekłada się na efektywne działanie. Dzięki temu, jako osoby prywatne, mamy pewność, że pozostawiamy naszą witrynę w dobrych rękach. Renomowana Agencja daje nam nie tylko pewność, że będziemy profesjonalnie obsłużeni, ale przede wszystkim, że podjęte działania będą skuteczne, a konkurencja pozostanie w tyle.

 

Czas
Pisanie artykułów, unikatowych treści na bloga pochłania bezsprzecznie mnóstwo czasu. Działając w pojedynkę już po krótkim czasie stwierdzimy, że po prostu mamy za małe możliwości przerobowe i brak nam doby, by wyrobić się ze wszystkim. Agencje SEO zatrudniają wielu specjalistów z różnych dziedzin, którzy poświęcają na te czynności swój cały zawodowy czas pracy. W dodatku są obyci z pozycjonowaniem i optymalizacją. Nic więc dziwnego, że ich działania są dużo bardziej efektywne. Korzystając z tej opcji - nie będziemy musieli tracić energii na to dodatkowe zajęcie, a w tym czasie możemy skupić się na działaniach ściśle związanych z naszą marką.

 

Umiejętne działania
Będąc nawet największymi optymistami, musimy przyznać, że z internetowych kursów nie dowiemy się nigdy tyle, co osoby mające w zakresie pozycjonowania wieloletnie doświadczenie. Musimy zaś być świadomi do jakich skutków może nas doprowadzić nasza niewiedza i amatorskie działanie. Pozycjonując witrynę samodzielnie, możemy wyrządzić wiele szkód, które wywołają szereg negatywnych i często nieodwracalnych skutków. Do najczęściej popełnianych błędów należy m.in. nieodpowiednia optymalizacja witryny lub jej przeoptymalizowanie, przesycanie tekstów słowami kluczowymi czy nienaturalne linkowanie zewnętrzne. To tylko kilka z wielu przykładów. Najłagodniejszą karą w tym przypadku będzie brak efektów naszych działań. Dużo cięższą karą będzie zaś utrata obecnej pozycji, reprymenda od Google (łącznie z nałożeniem filtrów, które zepchnął naszą witrynę na sam koniec listy wyszukiwania) oraz całkowite wykluczenie witryny z wyszukiwarki Google.

 

Wygoda
Kolejnym bardzo dużym plusem przemawiającym za współpracą
z Agencją, jest po prostu nasza wygoda. Zlecając pozycjonowanie specjalistom, nie musimy się już dłużej martwić, że coś zrobimy nie tak. Za to możemy być pewni, że praca zostanie dobrze wykonana. Przy długofalowym zleceniu szczególnie docenimy wygodę i oszczędność naszego czasu. Agencja SEO  będzie za nas monitorować stan witryny, sprawdzać jej efektywność, regularnie pozycjonować strony i reagować na pojawiające się problemy czy aktualizacje algorytmów.

 

Efektywność
Wieloletnie doświadczenie Agencji SEO pozwala na efektywne zdobywanie pozycji
w wynikach wyszukiwania. Specjaliści posiadają wiedzę i doświadczenie w tych czynnościach. Oczywiście my również możemy zdobyć praktykę. Wiąże się to jednak z czasem, dodatkowymi pieniędzmi i ewentualnymi błędami, które będą wymagać naprawy. Dużo szybsze i efektywniejsze będzie zajęcie się tym w czym tak naprawdę się specjalizujemy, zarobienie ok. tysiąca złotych i przeznaczenie go na pozycjonowanie przez Agencję SEO. Jeśli więc mamy wątpliwości, czy warto zlecić pozycjonowanie, to pomyślmy, że będzie ono dużo bardziej efektywne, jeśli zajmą się nim doświadczeni specjaliści.

 

Czy warto?
Jedno z mądrych przysłów głosi „Dobrymi chęciami piekło jest wybrukowane”. Pamiętajmy więc, że mimo najszczerszych chęci i zapału do działania jesteśmy tylko ludźmi i popełniamy liczne błędy. W przypadku pozycjonowanie nasze negatywne działania mogą nieźle namieszać i sporo kosztować. Ze względu na nasze ograniczone możliwości poznawcze, brak czasu i efektywności, zdecydowanie warto zlecić pozycjonowanie profesjonalistom, szczególnie gdy sami nie jesteśmy specjalistami z tej dziedziny.

Tagi: SEO, Google, Pozycjonowanie

Jak stworzyć własną stronę internetową?

Strony internetowe

Jako że strony internetowe stanowią dziś najważniejszą wizytówkę każdej firmy, warto zaprojektować swoją stronę tak, aby zrobić dobre pierwsze wrażenie i jak najlepiej dopasować jej funkcjonowanie do własnej oferty.

Czytaj więcej

Consent Mode 2.0 – nie zapomnij o wdrożeniu!

Aktualności

od marca 2024 Google wymaga wprowadzenia Consent Mode 2.0. To obowiązkowe rozwiązanie mające na celu dostosowanie praktyk zbierania danych wobec zaostrzających się regulacji dotyczących prywatności. Nowa wersja Consent Mode skupia się przede wszystkim na zapewnieniu użytkownikom większej kontroli nad wykorzystywaniem ich danych przez pliki cookie.

Czytaj więcej

Regulacje działań marketingowych dla branży beauty

Aktualności

Od stycznia 2023 roku branża medycyny estetycznej musi dostosowywać swoje strategie marketingowe do nowych regulacji dotyczących reklamy. Kluczowym aspektem tych przepisów jest wprowadzenie zakazu korzystania z określonych fraz kluczowych w kampaniach reklamowych. Dowiedz się, czego przede wszystkim dotyczą nowe zasady.

Czytaj więcej

Copyright © 2024 JELLINEK Agencja Interaktywna.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Polityka prywatności.