Strefa wiedzy

Dlaczego MUSISZ promować swoją firmę w Internecie?

Kompleksowa strategia marketingowa

Zanim przejdziemy do sedna problemu, odtwórz sobie poniższą animację. Zobaczysz na niej typowe biuro z lat 80 tych. Wraz z upływem lat przedmiotów na biurku robi się coraz mniej – zastępują je różnego rodzaju aplikacje. Najpierw pojawia się pakiet Office, potem Adobe Reader, Blogger, Google Maps, Facebook, Skype, YouTube i LinkedIn. Ostatecznie na biurku zostaje tylko komputer, smartfon i okulary przeciwsłoneczne. Wszystkie pozostałe narzędzia trafiły do wirtualnego świata. Jeśli poważnie myślisz o rozwoju swojej firmy także musisz odłożyć na bok papierowe wizytówki i przestawić się na cyfrowe narzędzia.

Dlaczego nie ma sensu opierać się nowym technologiom?

Słowo daję, że wstydziłbym się używać podobnych sposobów. Moja firma znana jest blisko od stu lat i nie potrzebuje pułapek, aby zjednać sobie klientów. Póki żyję sklep pozostanie taki sam, jakim go zastałem, z czteroma sztukami materii po prawej i po lewej stronie wystawy, nic więcej.

E. Zola, Wszystko dla Pań, tłum z fr. Z. Matuszkiewicz, Warszawa 1974, s. 32.

To słowa stryja Baudu, jednego z bohaterów powieści „Wszystko dla Pań”. Baudu jest kupcem. Interes szedł mu świetnie, póki po drugiej stronie ulicy nie powstał inny sklep. Jego właściciel zamiast koncentrować się na jednym rodzaju artykułów, stworzył ogromny dom handlowy, gdzie można było dostać niemal wszystko. Dla Baudu taka forma handlu jest nie do pomyślenia. Podczas gdy konkurent chwyta się coraz to nowych zabiegów, by przyciągnąć do siebie klientelę, on upiera się przy starych metodach. Chyba nie muszę opowiadać, kto wyszedł z tego pojedynku zwycięsko.

Akcja powieści „Wszystko dla Pań” toczy się w drugiej połowie XIX wieku. Współcześni przedsiębiorcy wciąż powielają jednak błąd kupca Baudu. W 2016 r. zaledwie 65% polskich firm miało stronę internetową. Wśród nich tylko 15% była responsywna, czyli dostosowana do ekranów urządzeń mobilnych[1]. W statystykach najgorzej wypadają mali przedsiębiorcy. To ludzie tacy jak Baudu. Mają grono zaufanych klientów, niezbyt urodziwy baner reklamowy nad wejściem do lokalu i to w zupełności wystarcza im do prowadzenia biznesu.

Strona internetowa? Kto by ją obsługiwał!
Media społecznościowe? Tam nie ma moich klientów!
Pozycjonowanie? A co to takiego?

Sceptycyzm wobec nowych technologii do niczego jednak nie prowadzi. Klient nie musi być przecież wierny jednej firmie. Jeśli ktoś zaoferuje mu transakcję na lepszych warunkach, skorzysta z oferty konkurencji, nie patrząc na to, że przez lata zaopatrywał się w ten towar u kogoś innego. W biznesie nie ma miejsca na sentymenty. Kupujemy tam – gdzie jest nam wygodniej. Rozsądny przedsiębiorca powinien mieć tego świadomość.

Jak małe firmy mogą promować się w Internecie?

  • Restauratorzy mogą stworzyć blog i dzielić się na nim swoimi przepisami. To naprawdę niewielka inwestycja. Wystarczy domena, ładny szablon (w Internecie jest dostępnych mnóstwo darmowych szablonów – tu znajdziesz kilka przykładów), efektowne zdjęcia i ktoś kto będzie potrafił przełożyć smak potraw na słowa. Obowiązkowo trzeba też być na Facebooku i Instagramie.
  • Butiki – po co ograniczać się do lokalnego grona klientów, skoro produkty mogą trafić do ludzi z całego świata! Sklep internetowy to najprostszy sposób na wyprowadzenie biznesu na szerokie wody. Prowadząc handel w Internecie trzeba pamiętać jednak o nieustannej promocji oferty w social media. Zwłaszcza jeśli sprzedawane produkty to ubrania, kosmetyki lub artykuły do wystroju wnętrz.
  • Punkty usługowe – większość klientów, którzy muszą skorzystać z jakiejś usługi poszukiwania usługodawcy zaczyna w wyszukiwarce internetowej. Właściciel punktu usługowego powinien zatem zrobić wszystko, by to jego witryna wyświetlała się w pierwszych wynikach wyszukiwania. To możliwe dzięki pozycjonowaniu organicznemu (długotrwały proces) oraz reklamie Google AdWords (natychmiastowa obecność w wyszukiwarce).

Innym dowodem na to jak, można rozwinąć biznes dzięki nowym mediom są historie naszych klientów. Dzięki pozycjonowaniu w wyszukiwarce Google, sklep internetowy „Swojska Piwniczka” odnotował + 200% wzrost liczby odwiedzin strony, stając się tym samym głównym źródłem dochodów firmy. Podobny sukces nie byłby jednak możliwy, gdyby firma nie zdecydowała się na stworzenie i pozycjonowanie sklepu internetowego. Ucieczka przed wprowadzeniem technologicznych innowacji to najgorsze, co może dziś zrobić właściciel biznesu. Obstają przy tym jedynie uparci i nierozważni przedsiębiorcy, którzy prędzej czy później podzielą los Baudu, zrujnowanego przez bardziej pomysłową konkurencję.

Oktaw Mouret doprowadził Baudu do ruiny, bo stary kupiec bronił się przed innowacjami.
Nie popełniaj tego błędu! Zacznij promować firmę w Internecie zanim będzie za późno.

 


1. źródło danych: http://msp.money.pl/wiadomosci/zarzadzanie/artykul/ponad-polowa-polskich-malych-firm-nie-ma,21,0,2101269.html

Tagi: SEO, Pozycjonowanie, Sprzedaż, Strategia, Sklep WWW

Zarabiaj więcej dzięki odzyskaniu porzuconych koszyków!

Kompleksowa strategia marketingowa

Twoim celem, jako przedsiębiorcy, jest maksymalizacja zysku. Gdy klient włoży produkt do koszyka chcielibyśmy zakładać, że sfinalizuje zakup. Nie zawsze jednak dochodzi to do skutku, co jest zupełnie normalne. Nasza ocena zależy od tego, jak duży procent klientów zostawia swoje koszyki. Warto sprawdzić, czy są skłonni wrócić i co można zrobić, żeby wrócili.

Czytaj więcej

Jak stworzyć własną stronę internetową?

Strony internetowe

Jako że strony internetowe stanowią dziś najważniejszą wizytówkę każdej firmy, warto zaprojektować swoją stronę tak, aby zrobić dobre pierwsze wrażenie i jak najlepiej dopasować jej funkcjonowanie do własnej oferty.

Czytaj więcej

Consent Mode 2.0 – nie zapomnij o wdrożeniu!

Aktualności

od marca 2024 Google wymaga wprowadzenia Consent Mode 2.0. To obowiązkowe rozwiązanie mające na celu dostosowanie praktyk zbierania danych wobec zaostrzających się regulacji dotyczących prywatności. Nowa wersja Consent Mode skupia się przede wszystkim na zapewnieniu użytkownikom większej kontroli nad wykorzystywaniem ich danych przez pliki cookie.

Czytaj więcej

Copyright © 2024 JELLINEK Agencja Interaktywna.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Polityka prywatności.