Strefa wiedzy

Google Analytics 4 – co warto wiedzieć?

Google Ads SEM

Google oficjalnie ogłosił konkretną datę zmiany narzędzia analitycznego Universal Analytics (GA3) na Google Analytics 4. Stanie się to wraz z początkiem lipca 2023 roku. Jakie zmiany nas czekają i dlaczego warto wcześniej przygotować się do migracji danych? Przekonaj się czym jest GA4 i co możesz zyskać po jego wprowadzeniu.

Czym jest Google Analytics 4?

Google Analytics 4 to narzędzie analityczne od Google, które zapewnia użytkownikom bezpłatny dostęp do mierzenia ruchu na stronie i obserwacji czynności wykonanych przez internautów zarówno na stronach www, jak i w sklepach internetowych.

GA4 jest aktywne już od 2020 roku i obecnie funkcjonują obydwie wersje narzędzia od Google. GA4 jest proponowaną wersją dla nowych użytkowników.

Z czego wynika wdrożenie zmian?

Google zdecydowało się na wprowadzenie nowej wersji z powodu zmieniających się zachowań użytkowników sieci. Na przestrzeni lat znacznie wzrósł udział urządzeń mobilnych w zakupach internetowych. Google UA nie łączył aktywności danego użytkownika operującymi różnymi urządzeniami: komputerem, smartfonem czy tabletem. Skutecznie uniemożliwiało to precyzyjne odtworzenie ścieżki zakupowej. GA4 korzysta z zasobów sztucznej inteligencji i machine learning, które zbierają dane z uwzględnieniem zmiany urządzenia i korzystania z aplikacji mobilnych.

Google Analytics 4 (GA4) a Google Analytics Universal (GA3)

Zdarzenia zamiast odsłon

Dotychczas raportowanie bazowało na liczbie odsłon i sesji, czyli pojedynczego wczytania strony. Nowa usługa wprowadza możliwość zbierania danych na podstawień zdarzeń i parametrów. Każda aktywność użytkownika na stronie będzie rejestrowana jako zdarzenie, co w efekcie zapewnia większą dokładność analityczną.

Odtworzenie ścieżki zakupowej

Google Analytics 4 zapewnia odzwierciedlenie realnej ścieżki zakupowej danego klienta: od informacji skąd klient trafił na stronę, przez określenie w jakim czasie i jak dokonał zakupów, po dokładną analizę sposobu utrzymania jego zaangażowania. Zebranie tych danych pozwala na przygotowanie komunikacji marketingowej do profilu konkretnego klienta.

Obserwacja działań użytkowników z poziomu różnych urządzeń

Innowacją jest także mierzenie parametrów Cross-Platform i Cross-Device. W praktyce umożliwia to powiązanie wszystkich działań użytkownika bez względu na liczbę oraz rodzaj urządzenia, z którego odwiedza stronę.

Wybór modelu atrybucji

Atrybucja jest metodą używaną przez reklamodawców, która umożliwia monitorowanie jak działania marketingowe i interakcje z klientami wpłynęły na sprzedaż i konwersję. Użytkownicy Google Analytics 4 zyskują możliwość wyboru atrybucji do ich indywidualnych potrzeb.

Nowy sposób raportowania

GA4 zapewnia rozbudowany sposób tworzenia raportów z zebranymi danymi. W zakładce Eksploracja użytkownicy znajdą raporty dostosowane do potrzeb własnej strony. Co więcej, okres przechowywania danych w Universal Analytics (GA3) był opcjonalny: 14, 26, 38 lub 50 miesięcy, w GA4 przedział czasowy jest mniejszy i obejmuje 2 lub 14 miesięcy.

Zabezpiecz zebrane dane!

Google planuje wyłączenie poprzedniej wersji narzędzia, czyli Universal Analytics (GA3) 1 lipca 2023 roku, ale nasze dane będą przechowywane przez kilka kolejnych miesięcy od zawieszenia usługi, jednak konkretna data nie została podana. Aby uniknąć utraty zebranych informacji, można dokonać eksportu danych w formatach PDF, CSV, TSV lub xlsx. Nie warto z tym zwlekać, ponieważ po tym czasie dostęp do analiz naszej strony będzie niemożliwy.

Czy muszę wprowadzać nową konfigurację w GA4?

Nowa usługa wymaga ponownego skonfigurowania narzędzia ze względu na inny sposób pozyskiwania danych, który ma ograniczyć rolę plików cookies. Przez cały proces wdrażania poprowadzi Cię Support Google. W przypadku problemów z migracją danych lub konfiguracją nowego konta możesz zwrócić się do nas. Nasi specjaliści w bezpieczny sposób przeniosą dane do nowego narzędzia i zadbają o wsparcie merytoryczne w zakresie działania Google Analytics 4.

Tagi: Google, Ads

Czy Twój e-sklep ma problem z niską sprzedażą?

Kompleksowa strategia marketingowa

Jeśli Twój sklep internetowy ma problemy z niską sprzedażą, istnieje kilka kluczowych obszarów, na które należy zwrócić uwagę i poprawić, aby zwiększyć konwersje. Oto, na co warto zwrócić uwagę

Czytaj więcej

Jak zwiększyć sprzedaż w e-commerce? Kluczowe działania po stronie sklepu i rola agencji reklamowej

Kompleksowa strategia marketingowa

W e-commerce często słyszymy o generowaniu ruchu, jednak sam ruch na stronie nie gwarantuje sukcesu. Jako agencja marketingowa specjalizująca się w reklamach online, naszym celem jest dostarczenie wartościowych użytkowników do Twojego sklepu.

Czytaj więcej

Search Generative Experience już jest! Wyprzedź konkurencję i dostosuj swoje SEO do nowego wymiaru wyszukiwania!

Pozycjonowanie SEO

Search Generative Experience w Google to ultra nowoczesny system wyszukiwania internetowego oparty o AI. SGE nie tylko będzie służyło do generowania wyników wyszukiwania, które w najlepszy sposób odpowiedzą potrzebom użytkownika, ale też ma przewidywać kolejne kroki. Dowiedz się czym dokładnie jest SGE, jak się sprawdza i kiedy będziesz mógł z niego skorzystać.

Czytaj więcej

Copyright © 2024 JELLINEK Agencja Interaktywna.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Polityka prywatności.