Strefa wiedzy

Jak wygląda proces tworzenia strony internetowej?

Strony internetowe

Zakładam, że jeśli czytasz ten artykuł to masz pomysł na biznes i chcesz go wcielić w życie. Możliwe też, że już od lat jesteś rozpoznawalnym lokalnie przedsiębiorcą, który pragnie prężnie się rozwijać i poszerzać zakres swojej działalności. W obu przypadkach – świetnie trafiłeś.

Tworzenie stron internetowych to dość skomplikowany i rozbudowany proces, dlatego by przejść przez niego sprawnie i bez zbędnych niespodzianek, potrzebna jest symbioza pomiędzy Tobą jako zleceniodawcą a Nami jako wykonawcą.

 

Proces tworzenia strony internetowej w naszej firmie można podzielić na kilka etapów:

Etap 1: Zbieranie i analizowanie informacji

Pierwszym i najważniejszym dla nas etapem jest zrozumienie zarówno Twoich potrzeb jak i potrzeb Twojego przyszłego klienta. Skupiamy się więc tutaj na konkretnym celu jaki Ci przyświeca (przedstawienie oferty, pozyskanie nowych leadów, sprzedaż, zwiększenie świadomości marki).

Na etap ten warto poświęcić więcej czasu i zadać sobie najważniejsze pytania:

  1. Dlaczego tak naprawdę chcę założyć stronę internetową?
  2. W czym moja nowa witryna ma mi pomóc?
  3. Jak chcę, by strona wyglądała?
  4. Jaką główną grupę odbiorców chcę przyciągnąć?
  5. Odpowiedź na te pytania uchroni Cię przed nagłą zmianą koncepcji, kluczowych funkcji strony i całej jej struktury.

Aby ułatwić Ci zadanie otrzymasz od nas brief. Dokument ten zawiera szereg pytań o najważniejsze kwestie związane z Twoją przyszłą witryną. Dzięki niemu mamy realną możliwość lepszego poznania Ciebie, Twojej wizji i oczekiwań. Nikt nie zna Twojego biznesu lepiej, niż Ty sam. Mamy jednak nadzieję, że wpuścisz nas odrobinę do swojego świata. Takie wzajemne zrozumienie będzie niezwykle przydatne. Musisz wiedzieć, że gdy odpowiednio dobierzemy elementy na stronę, to przełożą się one na działania podejmowane przez użytkowników.

 

Etap 2: Formalności

Po otrzymaniu wypełnionego briefu i określeniu wzajemnych oczekiwań podpisujemy umowę. Zawiera ona zakres działań, założenia strony, kwestie projektu graficznego, terminy, opłaty i gwarancje). Jeśli chodzi o płatności to mamy je podzielone na kilka części. Najpierw prosimy o zaliczkę na poczet umowy, kolejna część wpłacana jest po Twojej akceptacji projektu graficznego (strony głównej i podstrony), później po zaprogramowaniu strony przez naszych programistów i przekazaniu Ci dostępów oraz na końcu po zawieszeniu strony na wybranym przez Ciebie serwerze.

 

Etap 3: Przygotowywanie layoutu / wybranie szablonu

Gdy wybrałeś nasz autorski CMS, to w tym momencie nasz grafik we współpracy z Tobą zaczyna tworzyć statyczny projekt graficzny strony. Jeśli zdecydowałeś się na stronę na WordPress, pomagamy wybrać Ci odpowiedni szablon. Brief jest tutaj bardzo pomocny. Kiedy projekt jest ukończony otrzymujesz go do akceptacji / ewentualnych poprawek (każdemu klientowi przysługują 2 tury poprawek). Aby projekt wyświetlał się poprawnie, najlepiej jest odtworzyć go na ekranie komputera.
Podczas tego etapu oczekujemy od Ciebie dostarczenia wszelkich niezbędnych materiałów takich jak zdjęcia, infografiki, logo itp.

 

Etap 4: Kodowanie strony internetowej

Najprościej rzecz ujmując nasz programista zamienia stworzony layout na działającą stronę internetową. Podczas kodowania szablon zostaje wdrożony pod odpowiedni system CMS (autorski lub WordPress). Następuje instalowanie odpowiednich modułów, sprawdzana jest responsywność (czyli zdolność witryny do dostosowywania się do rozmaitych ekranów).

 

Etap 5: Testowanie strony

Każda witryna internetowa przed wdrożeniem zostaje przez nas odpowiednio przetestowana. Sprawdzamy jak serwis wygląda na różnych wersjach tabletów, telefonów, przeglądarek i systemów operacyjnych. Gdy wszystko wygląda dobrze, przekazujemy Ci dostępy do strony internetowej na testowym serwerze.

 

Etap 6: Uruchomienie strony internetowej

To końcowy etap i ukoronowanie naszej wspólnej pracy. Gdy witryna jest już w pełni gotowa i zaakceptowana przez Ciebie, zamieszczamy ją na docelowym serwerze i… pokazujemy ją całemu światu! Od tej pory Twoja strona internetowa jest dostępna dla wszystkich odwiedzających.

PS. Jeśli nie masz jeszcze własnego serwera, to spokojnie, pomożemy Ci w wyborze firmy hostingującej.

 

Etap 7. Szkolenie i wsparcie techniczne

Stworzone przez nas strony internetowe są niezwykle proste i intuicyjne w obsłudze nie tylko od strony użytkownika, ale także administratora. Mimo to, wszystkim naszym Klientom, którzy zdecydowali się na autorski CMS oferujemy godzinne szkolenie (może odbywać się ono „na żywo” lub online). Oprócz tego służymy wsparciem technicznym i półroczną ochroną gwarancyjną.

 

 

Dlaczego Jellinek?

To proste, po prostu kochamy swoją pracę! Jesteśmy wrażliwi na potrzeby Klientów i do każdej strony podchodzimy indywidualnie. Dzięki 20-letniemu doświadczeniu w budowaniu stron internetowych, skutecznie pomagamy w generowaniu leadów i w osiąganiu większych zysków.

Pamiętaj, że z nami masz wybór. Oferujemy:

 

Szybka wycena

Czym szybciej zdecydujesz się na własną stronę internetową tym lepiej! Nie utknij w wyborze niewłaściwych osób i szemranych firm. Wybierz specjalistów i skontaktuj się z nami już dziś, by otrzymać wycenę.

 

Tagi: Porady, Strona WWW

E-commerce w Polsce 2024: kluczowe wnioski i trendy, które warto znać

Kompleksowa strategia marketingowa

Rynek e-commerce w Polsce przeżywa dynamiczny rozwój, choć niektóre wskaźniki stabilizują się. Według najnowszego raportu na rok 2024, około 75% Polaków regularnie korzysta z zakupów online.

Czytaj więcej

Dlaczego warto wybrać platformę Pimcore spośród innych dostępnych na rynku?

Strony internetowe

Platforma Pimcore to wszechstronny system, który wyróżnia się jako narzędzie do zarządzania treścią (CMS) i informacjami o produktach (PIM). Dzięki swoim zaawansowanym funkcjom i elastyczności, staje się coraz częściej wybieraną technologią przez firmy z różnych branż.

Czytaj więcej

Black Friday 2024: Jakie strategie marketingowe przynoszą najlepsze efekty? Konkretne pomysły na kampanie

Kompleksowa strategia marketingowa

Black Friday to najważniejsze wydarzenie w kalendarzu zakupowym – czas, kiedy klienci są gotowi wydawać więcej, a firmy walczą o ich uwagę wyjątkowymi ofertami. Ale jak sprawić, aby to właśnie Twoja marka odniosła sukces w tym pełnym konkurencji okresie?

Czytaj więcej

Copyright © 2024 JELLINEK Agencja Interaktywna.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Polityka prywatności.