Jak powinna wyglądać dobra strona internetowa?
Strony internetowe
Stworzenie ciekawej, funkcjonalnej i przyjaznej dla użytkownika strony to nie lada wyzwanie. Powinna ona przyciągać wzrok i być „przyjemna dla oka”, a jednocześnie musi być na tyle czytelna, by bez trudu dało się na niej odnaleźć wszystkie potrzebne informacje.
Podpowiadamy, jak powinna wyglądać dobrze zaprojektowana witryna, którą pokochają klienci
-
Sukces tkwi w… umiarze
Dotyczy to zarówno tekstu, jak i grafiki. Ten pierwszy nie może przytłaczać i powinien mówić tylko o tym, co naprawdę ważne (klienta raczej nie zainteresuje to, ile istniejemy na rynku i jacy jesteśmy wspaniali) Jego charakter musi być również zgodny z profilem działalności firmy czy też instytucji, do której się odnosi. Grafika zaś ma być przyjemna dla oka, towarzyszyć treści, lecz jej nie zasłaniać. Mało profesjonalne jest również umieszczanie na stronie zbyt wielu animacji czy banerów, bowiem takie elementy nie tylko rozpraszają odbiorcę, lecz również spowalniają wczytywanie strony.
Uwaga o umiarze dotyczy również takich elementów jak liczba podstron czy kategorii w menu. Nim zechcesz przekazać coś potencjalnemu klientowi zastanów się czy na pewno go to zainteresuje, czy ta informacja jest mu potrzebna i wreszcie czy tego, co masz do powiedzenia nie da się powiedzieć… krócej. Zasada im więcej, tym lepiej w tym przypadku po prostu NIE DZIAŁA!
-
Bądź konkretny
po wejściu na Twoją stronę klient od razu powinien wiedzieć, gdzie trafił i w jakim miejscu znajdzie wszystkie potrzebne mu informacje (im mniej czasu będzie musiał poświęcić na ich znalezienie, tym lepiej, bowiem nikt nie lubi „błądzić” po stronie czy też „przekopywać się” przez poszczególne podstrony z nadzieją, że na którejś z nich znajdzie to, po co „przyszedł”). Dlatego napisz wprost czym się zajmujesz, co możesz zaoferować i w czym jesteś lepszy od konkurencji tj., dlaczego klient ma zaufać akurat Tobie. Przeładowanie strony treścią (długie teksty męczą niezależnie od ich wartości) może Cię sporo kosztować.
-
Daj się znaleźć
dobrze zaprojektowane menu i doskonale widoczny kontakt to już połowa sukcesu. Menu powinno być intuicyjne i czytelne, zaś kontakt mówić klientom o tym, z kim mają do czynienia (dlatego warto zadbać o to, by „ładnie” im się przedstawić). Być może trudno w to uwierzyć, ale wiele firm nie podaje do siebie kontaktu uznając, że może zastąpić go prosty formularz kontaktowy. Tymczasem umieszczenie na stronie nazwy firmy, danych kontaktowych czy linków do portali społecznościowych czynią dane przedsiębiorstwo bardziej wiarygodnym, pokazują również, że szanuje ono swoich klientów i chce pozostawać z nimi w kontakcie. Nie od dziś wiadomo, że bardziej ufamy tym, których znamy. Ten prosty psychologiczny mechanizm warto wykorzystać projektując stronę internetową
-
Nie irytuj internauty
W tym celu zadbaj o przejrzyste menu, spójną grafikę oraz (dotyczy to rozbudowanych stron, na których jest dużo treści, sklepów internetowych, etc.) o zamieszczenie na stronie wyszukiwarki. Istotnym elementem jest również stosowanie odstępów tak, by poszczególne części tekstu były wyraźnie od siebie oddzielone. Jeśli nie chcesz wkurzyć klienta nie składaj na stronie obietnic bez pokrycia, nie pisz o czymś, czego nie masz oraz spróbuj przekazać to, co masz do powiedzenia jak najprościej.
-
Ani przez chwilę nie zapominaj o kliencie
To właśnie on ma znaleźć na Twojej stronie wszystko, czego potrzebuje, dlatego projektując stronę internetową (czy też zlecając komuś to zadanie) pamiętaj o oczekiwaniach i potrzebach tych, którzy ją odwiedzą. Wykonanie strony jedynie w oparciu o własne gusta i upodobania być może poprawi Ci nastrój, lecz z pewnością nie przysporzy firmie nowych klientów.
-
Pamiętaj, że czas nie czeka na nikogo, a w Internecie…
Płynie on jeszcze szybciej. Z tego względu dobrze jest pomyśleć zarówno o częstym aktualizowaniu treści, które znajdują się na stronie (klienci lubią wiedzieć, że oferta, którą właśnie przeglądają jest aktualna), jak i o zmianie wizerunku samej strony (na taki „lifting” powinnyśmy decydować się co 2-3 lata). Dobrze zaprojektowana strona jest zgodna z najnowszymi technologiami, trendami i standardami, „nadąża” za tym, co dzieje się w sieci.
-
Daj przemówić klientom
Istnieje wiele form „dania im głosu”. Najprostszą z nich jest formularz kontaktowy czy możliwość oceny produktu w sklepie. Do innych form interaktywności tj. komunikacji internautów ze stroną lub firmą, która ją prowadzi zalicza się komentowanie wpisów, ankiety, animacje, etc.
-
Bądź mobilny i oryginalny
Nie zarobisz kokosów (albo nie zarobisz w ogóle) jeśli Twoja strona będzie podobna do tysiąca innych stron. Jeśli niczym się nie wyróżnisz, nie zostaniesz zapamiętany, co może skończyć się tym, że pozostaniesz jednym z wielu marzycieli, którym przyszło do głowy „robienie biznesu” w Internecie. Postaraj się przekazać ludziom coś ciekawego zamiast pisać pieśni pochwalne na temat oferowanych produktów czy samej firmy. Pamiętaj, że dziś ludzie mogą przeglądać strony internetowe wszędzie, dlatego zadbaj o to, by Twoja witryna na każdym nośniku wyglądała tak samo dobrze.
-
Pokaż, że istniejesz tj. promuj się w sieci
Konkurencja nie śpi, stąd też chcąc utrzymać się na rynku należy trzymać rękę na pulsie. Promować stronę można poprzez reklamę w serwisach społecznościowych, mailing, wpisy na forach branżowych, etc. Pomocne jest również umieszczenie adresu do strony internetowej na wizytówkach czy ulotkach reklamowych. Promocja to etap, który nigdy się nie kończy, dlatego nie daj o sobie zapomnieć!
Internet to obecnie jedno z najpotężniejszych narzędzi marketingu. Pamiętaj, że strona internetowa jest jak okładka czasopisma czy recepcja w budynku firmy, często to właśnie jej wygląd decyduje o tym, jakie wrażenie zrobimy na kliencie. Zdając sobie sprawę z tego, jak istotny jest wygląd strony internetowej w budowaniu wizerunku i prestiżu firmy warto pozostawać w stałym kontakcie z Agencją, która stworzy dla nas profesjonalną witrynę lub zajmie się „odświeżeniem” poprzedniej.
E-commerce w Polsce 2024: kluczowe wnioski i trendy, które warto znać
Kompleksowa strategia marketingowa
Rynek e-commerce w Polsce przeżywa dynamiczny rozwój, choć niektóre wskaźniki stabilizują się. Według najnowszego raportu na rok 2024, około 75% Polaków regularnie korzysta z zakupów online.
Czytaj więcejDlaczego warto wybrać platformę Pimcore spośród innych dostępnych na rynku?
Strony internetowe
Platforma Pimcore to wszechstronny system, który wyróżnia się jako narzędzie do zarządzania treścią (CMS) i informacjami o produktach (PIM). Dzięki swoim zaawansowanym funkcjom i elastyczności, staje się coraz częściej wybieraną technologią przez firmy z różnych branż.
Czytaj więcejBlack Friday 2024: Jakie strategie marketingowe przynoszą najlepsze efekty? Konkretne pomysły na kampanie
Kompleksowa strategia marketingowa
Black Friday to najważniejsze wydarzenie w kalendarzu zakupowym – czas, kiedy klienci są gotowi wydawać więcej, a firmy walczą o ich uwagę wyjątkowymi ofertami. Ale jak sprawić, aby to właśnie Twoja marka odniosła sukces w tym pełnym konkurencji okresie?
Czytaj więcej
Copyright © 2024 JELLINEK Agencja Interaktywna.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Polityka prywatności.