Strefa wiedzy

Pozycjonowanie z szybkimi wynikami? Zapomnij!

Pozycjonowanie SEO

Pozostawiona sama sobie strona internetowa najprawdopodobniej zginie w gąszczu treści, jakie w ostatnich latach zalały Internet. Podpisanie umowy z agencją SEO nie sprawi jednak, że w ciągu tygodnia pojawi się ona w pierwszej dziesiątce wyników Google. Pozycjonowanie to bardzo skuteczne, ale wymagające cierpliwości narzędzie marketingowe.

Dlaczego pozycjonowanie zajmuje tak dużo czasu?

Pytanie o to „kiedy moja strona pojawi się w Google” to prawdziwa zmora pozycjonerów. Nie ma na nie jednej prawidłowej odpowiedzi. Wszystko zależy od:

  • tego jaką stronę pozycjonujemy
  • jak duża jest konkurencja
  • jakie frazy interesują klienta
  • ilości zapytań o konkretne frazy

Najłatwiej jest wypozycjonować rozbudowaną, responsywną stronę, która istnieje już od co najmniej kilku lat. Dopiero co utworzone domeny nie mogą liczyć na równie szybkie efekty.

Nasze doświadczenia potwierdzają badania, przeprowadzone na początku tego roku przez platformę Ahrefs. Wynika z nich, że do 1-szej dziesiątki wyników wyszukiwania Google trafiają przede wszystkim domeny, które istnieją od co najmniej 3 lat. Tylko 22% nowych stron (istniejących 1 rok i krócej) osiągnęło podobny wynik.

Średni wiek stron internetowych, które wyświetlają się w pierwszej dziesiątce Google (źródło: ahrefs.com)

Nowe strony prawie nigdy nie wyświetlają się też wśród pierwszych wyników (1-3). Tylko 1% stron zaindeksowanych przed rokiem udało się osiągnąć pierwszą pozycję w Google.

Wykres ilustrujący pozycje młodych stron (< 1 rok), którym udało się trafić pierwszej dziesiątki Google (źródło: ahrefs.com)

Google nie premiuje „starych” stron. Lubi jednak, gdy są one rozbudowane i wzmocnione linkami z serwisów o wysokich rankingach. Na zbudowanie takiej pozycji strony potrzeba czasu. Czasem nawet kilku lat.

Ponadto trzeba zwracać uwagę nie tylko na to co, ale gdzie publikujemy. Najlepsze efekty przynoszą linki z serwisów o wysokich rankingach. To strony, które mogą pochwalić się dużą ilością unikalnych użytkowników (szacowana liczba osób, które odwiedziły witrynę, określana na podstawie identyfikatora pliku cookie). Link z artykułu opublikowanego na niszowym portalu, który dopiero zdobywa popularność, będzie więc znacznie mniej wartościowy niż ten pochodzący z Onetu.

Szybkie pozycjonowanie – czy to możliwe?

Szybkie pozycjonowanie jest możliwe, ale ciągnie za sobą olbrzymie nakłady finansowe. Duże korporacje zazwyczaj posiadają rozbudowane działy marketingowe. Zadaniem zatrudnionych tam specjalistów jest ciągła praca nad wzmacnianiem wizerunku marki, poprzez marketing treści i inne działania zintegrowane z polityką sprzedażową oraz filozofią firmy. Zespoły złożone z content marketerów, PR-owców, social managerów mogą skutecznie wspomagać działania zewnętrznych firm SEO.

Firmy które nie dysponują tak dużymi aktywami są zmuszone do działania w wolniejszym tempie. Agencje, które proponują wypozycjonowanie witryny w miesiąc to zwykle mrzonki. Ich „specjaliści” najprawdopodobniej nadal posługują się automatycznymi metodami zdobywania linków. W dobie Pandy i Pingwina jest to jednak przysłowiowy strzał w kolano. W wyniku takich działań pozycjonerskich Twoja strona może spaść na bardzo niskie pozycje w Google albo zostać całkowicie usunięta z wyników wyszukiwania. Przywrócenie jej z powrotem do rejestru nie jest łatwe, a koszty związane z nałożoną przez Google karą mogą być bardzo wysokie. Pozorna oszczędność może się więc okazać stratą czasu i pieniędzy, które mógłbyś wykorzystać na pozycjonowanie strony na uczciwych zasadach.

Natychmiastowa obecność w Google jest możliwa tylko w Google AdWords. Pozycjonowanie to natomiast długotrwały proces. Nie można traktować go, jak szybkiej usługi, której efekty są widoczne „od zaraz”. To raczej długoterminowa lokata. Zysk nie jest widoczny od razu, ale za jakiś czas z pewnością będziesz zadowolony z zainwestowanych w nią pieniędzy.

Tagi: SEO, Pozycjonowanie, Strona WWW

E-commerce w Polsce 2024: kluczowe wnioski i trendy, które warto znać

Kompleksowa strategia marketingowa

Rynek e-commerce w Polsce przeżywa dynamiczny rozwój, choć niektóre wskaźniki stabilizują się. Według najnowszego raportu na rok 2024, około 75% Polaków regularnie korzysta z zakupów online.

Czytaj więcej

Dlaczego warto wybrać platformę Pimcore spośród innych dostępnych na rynku?

Strony internetowe

Platforma Pimcore to wszechstronny system, który wyróżnia się jako narzędzie do zarządzania treścią (CMS) i informacjami o produktach (PIM). Dzięki swoim zaawansowanym funkcjom i elastyczności, staje się coraz częściej wybieraną technologią przez firmy z różnych branż.

Czytaj więcej

Black Friday 2024: Jakie strategie marketingowe przynoszą najlepsze efekty? Konkretne pomysły na kampanie

Kompleksowa strategia marketingowa

Black Friday to najważniejsze wydarzenie w kalendarzu zakupowym – czas, kiedy klienci są gotowi wydawać więcej, a firmy walczą o ich uwagę wyjątkowymi ofertami. Ale jak sprawić, aby to właśnie Twoja marka odniosła sukces w tym pełnym konkurencji okresie?

Czytaj więcej

Copyright © 2024 JELLINEK Agencja Interaktywna.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Polityka prywatności.