
Jak nadać dostępy w Google Moja Firma? Wyjaśniamy krok po kroku.
Pozycjonowanie SEO
Google Moja Firma to internetowa wizytówka Twojej firmy i często – pierwsze źródło informacji na jej temat dla wielu potencjalnych klientów. Warto dbać o to, by wizytówka była kompletna i aktualna. Kto może dodawać i edytować jej elementy? Panelem Moja Firma może zarządzać wiele osób, np. właściciel firmy i współpracująca agencja SEO. Aby administracją wizytówki mogły zajmować się osoby trzecie, konieczne jest przyznanie odpowiednich uprawnień. Jakie mogą to być uprawnienia i w jaki sposób można nadać dostępy? Wyjaśniamy!
Jakie uprawnienia możesz nadać?
Istnieją 2 typy użytkowników, którzy mają prawo do modyfikowania wizytówki:
-
WłaścicieleKażda wizytówka ma jednego głównego właściciela, choć właścicieli może być więcej. Ich uprawnienia są identyczne, ale główny właściciel nie może usunąć siebie z wizytówki, o ile nie przeniesie uprawnień głównego właściciela na inną osobę. Każdy użytkownik będący właścicielem może dodawać kolejnych użytkowników, bez konieczności podawania im hasła.
-
MenedżerowieIch uprawnienia są zbliżone do uprawnień właścicieli. Nie mogą jedynie dokonywać czynności wymagających szczególnego poziomu uprawnień, takich jak usunięcie wizytówki albo zarządzanie użytkownikami.
Jak nadać dostęp do wizytówki Google Maps?
Nadawanie uprawnień jest proste i szybkie. Możesz to zrobić na dowolnym urządzeniu z Androidem, komputerze czy też na iPhonie/iPadzie.
KROK I
Zaloguj się do Google Moja Firma (https://www.google.com/intl/pl_pl/business/) posługując się swoimi danymi.
KROK II
W wyszukiwarkę wpisz nazwę swojej firmy a następnie kliknij w Menu (3 kropeczki)
KROK III
Następnie na rozwijanej liście wybierz "Ustawienia profilu firmy"
KROK IV
Rozwiń "Użytkownicy i dostęp"
KROK V
Teraz możesz dodać nowego użytkownika poprzez kliknięcie przycisku "Dodaj"
KROK VI
Teraz wystarczy wpisać właściwy adres mailowy użytkownika, zaznaczyć odpowiednią rolę "Właściciela" lub "Menedżera" i kliknięcie przycisku "Zaproś".

SEO w czasach Google AI Overview: Jak przygotować stronę, by nie zniknąć z wyników?
Pozycjonowanie SEO
Wprowadzenie AI Overview przez Google wywołało niemałe zamieszanie w świecie SEO. W pierwszej części tego artykułu omówiliśmy, czym jest ta funkcja, jak działa i jak wpływa na widoczność stron. Teraz czas na praktyczne działania, które warto wdrożyć, aby Twoja witryna nadal przyciągała użytkowników.
Czytaj więcej
Czy GEO zastąpi SEO?
Pozycjonowanie SEO
W świecie marketingu cyfrowego pojawiło się nowe pojęcie, które coraz częściej staje się tematem rozmów wśród ekspertów SEO: GEO – Generative Engine Optimization. Czy to oznacza, że tradycyjne SEO odejdzie do lamusa? Czy GEO to przyszłość pozycjonowania?
Czytaj więcej
Google AI Overviews a SEO – jak przygotować się na nową erę wyszukiwania?
Pozycjonowanie SEO
W 2024 roku Google oficjalnie wprowadziło funkcję AI Overviews, dawniej znaną jako Search Generative Experience (SGE). To rewolucyjna zmiana w sposobie prezentowania wyników wyszukiwania.
Czytaj więcej
Copyright © 2025 JELLINEK Agencja Interaktywna.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Polityka prywatności.