Strefa wiedzy

Wykorzystaj skuteczność i anonimowość reklamy na Messengerze

Media społecznościowe

Prowadząc działania reklamowe swojej firmy, na pewno sporo uwagi poświęcasz social mediom. To one są jednym z głównych kanałów, dzięki którym możesz zaciekawić klientów oferowanymi produktami/usługami. Czy wiesz jednak, że reklamować możesz się także na Messengerze?

Messenger jest obecnie najpopularniejszym komunikatorem na świecie. Dzięki swojej prostocie i intuicyjności chętnie korzystają z niego zarówno nastolatkowie, osoby dorosłe, jak i seniorzy. Tak ogromna popularność i niewykorzystany potencjał sprawiają, że jest to idealne miejsce na prowadzenie działań marketingowych i na skuteczne dotarcie do swoich potencjalnych klientów.

Aktualizacja

W wyniku nowych zmian na Facebooku kampanie na Messenger zostały wstrzymane na terytorium Europy. Na razie nie wiadomo, kiedy będzie możliwe ponowne uruchomienie kampanii. Wprowadzone zmiany mają związek z nowymi zasadami dotyczącymi ochrony prywatności.
 

Można wyróżnić 3 typy reklam na Messengerze:

  1. Reklamę, która wykorzysta Messengera jako powierzchnię reklamową i poprzez banery umieszczone pomiędzy poszczególnymi konwersacjami dotrze do odbiorców. To przydatne narzędzie z pewnością pomoże Ci uzyskać wyższą konwersję.
  2. Reklamę na wiadomości sponsorowane, która polega na rozpoczęciu rozmów z osobami, które już kiedyś w historii miały kontakt z Twoją marką na Messengerze. Ten sposób może sprawdzić się np. przy prezentacji szczegółów promocji.
  3. Reklamę, która na pierwszy rzut oka nie wyróżnia się od innych reklam wyświetlanych na wallu jednak zawiera ona wezwanie „Call to action” przekierowujące do okienka czatu z Twoją firmą. W przeciwieństwie do dwóch pozostałych typów reklamy, ta może być kierowana do wszystkich osób – nawet tych, które nie wchodziły z Tobą wcześniej w żadną interakcję.

Do kogo kreować reklamy w Messengerze?

Reklamy w komunikatorze można kierować zarówno do osób, które jeszcze nie znają naszej marki, ale są w naszej grupie docelowej, jak do osób, które już odwiedziły naszą stronę internetową, ale nie dokonały żadnego zakupu. Ten drugi typ kampanii jest o tyle skuteczny, że trafiamy do użytkowników, którzy kojarzą już naszą markę i okazali swoje pierwsze zainteresowanie. Bezpośrednie komunikaty mogą więc skutecznie przekonać ich do ponownego zaangażowania i zakupu. Pozwalają także na nawiązanie z naszą marką bliższej relacji, która z pewnością zaprocentuje w przyszłości.

Zalety reklam na Messengerze

Zdecydowaną przewagą tego typu reklam nad innymi jest fakt, że pasują one do każdej usługii produktu. Nie musisz więc zastanawiać się czy aby na pewno ta kampania będzie pasować do profilu Twojej firmy. Oprócz tego dzięki reklamom na Messengerze istnieje duża szansa na interakcję z użytkownikami. Może to okazać się szczególnie pomocne, jeżeli Twoja branża jest specyficzna na tyle, że osoby niechętnie komentują, lajkują i udostępniają posty na fanpage'u. Wiedząc, że cisza nie oznacza braku zainteresowania, a raczej opory przed publicznym reagowaniem na posty, możesz śmiało wykorzystać tę kampanię. Tym samym dasz możliwość dyskretnego skierowania zapytania prosto do Ciebie. Tym samy zyskasz zaufanie, zwiększysz świadomość marki i doprowadzisz klientów do sprzedaży.

Podsumowanie

Reklama na Messengerze to łatwy, szybki i efektywny sposób na bezpośrednie połączenie się z Twoją grupą docelową.Tego typu kampanianajlepiej sprawdza się w środku i na końcu lejka sprzedażowego, ponieważ w ten sposób można dotrzeć do gotowych na interakcję użytkowników. Kampania na Messengerze jestdoskonałą opcją, jeśli szukasz nowych możliwości sprzedaży oraz gdy chcesz zdobyć więcej informacji od potencjalnych klientów, przedstawić indywidualną ofertę,a także pomóc w naglących sprawach.

Chcesz zamienić grupę docelową w grupę zaangażowanych klientów? Skontaktuj się z nami i skorzystajz innych ciekawych rozwiązań jakie oferujemy 😊

Tagi: Sprzedaż, Social media

Consent Mode 2.0 – nie zapomnij o wdrożeniu!

Aktualności

od marca 2024 Google wymaga wprowadzenia Consent Mode 2.0. To obowiązkowe rozwiązanie mające na celu dostosowanie praktyk zbierania danych wobec zaostrzających się regulacji dotyczących prywatności. Nowa wersja Consent Mode skupia się przede wszystkim na zapewnieniu użytkownikom większej kontroli nad wykorzystywaniem ich danych przez pliki cookie.

Czytaj więcej

Regulacje działań marketingowych dla branży beauty

Aktualności

Od stycznia 2023 roku branża medycyny estetycznej musi dostosowywać swoje strategie marketingowe do nowych regulacji dotyczących reklamy. Kluczowym aspektem tych przepisów jest wprowadzenie zakazu korzystania z określonych fraz kluczowych w kampaniach reklamowych. Dowiedz się, czego przede wszystkim dotyczą nowe zasady.

Czytaj więcej

Black Friday coraz bliżej – czas przygotować promocje!

Kompleksowa strategia marketingowa

Black Friday to jedno z najbardziej oczekiwanych wydarzeń roku, zarówno przez konsumentów, jak i przedsiębiorców. 24 listopada sklepy w całej Polsce będą miały niepowtarzalną okazję na przyciągnięcie nowych klientów oraz nagrodzenie tych stałych. To także czas, w którym warto przygotować specjalną ofertę promocyjną.

Czytaj więcej

Copyright © 2024 JELLINEK Agencja Interaktywna.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Polityka prywatności.