Strefa wiedzy

Audyty SEO stron internetowych niepotrzebny wydatek czy konieczność?

Pozycjonowanie SEO

Widoczność strony w sieci jest uzależniona od wielu czynników. Planując wdrożenie pozycjonowania serwisu należy się do tego zadania odpowiednio przygotować. Audyt SEO jest analizą, która zweryfikuje, co należy zmienić, aby poprawić swoją pozycję w rankingach wyszukiwarek.

Czym jest audyt?

Internet jest bardzo dynamicznym medium, które nieustannie się zmienia. Algorytmy wyszukiwarek są stale aktualizowane, dlatego sprawdzanie, czy nasza strona wpisuje się w ich kryteria jest koniecznością. Audyt SEO to szczegółowa analiza strony internetowej mająca na celu wprowadzenie ulepszeń zwiększającej jej pozycjonowanie.

Przedmiotem audytu jest m.in.:

  • widoczność strony w sieci - analiza widoczności strony internetowej pozwala skontrolować, które frazy i podstrony wyświetlają się w wyszukiwarce. Większa widoczność serwisu oznacza, że większa liczba użytkowników może go znaleźć za pośrednictwem ruchu organicznego;
  • wykrywanie błędów – dzięki nim właściciel strony dowie się, co należy poprawić w pierwszej kolejności;
  • struktura serwisu – układ strony przesądza o jej transparentności, wynikiem audytu może być rekomendacja rozbudowania kategorii, zmianę menu czy ulepszenie ścieżki zakupowej;
  • szybkość ładowania się strony – internauci przywykli do błyskawicznego wyświetlania się stron, a zbyt długie wyświetlanie się witryny najczęściej oznacza rezygnację z próby odwiedzenia naszego serwisu. Audyt powoli na zobrazowanie, ile czasu potrzebuje strona, aby mogła się w pełni załadować;
  • konstrukcja adresu URL – naprawa struktury adresu URL;
  • wyszukiwarki wewnątrz strony – testowanie działania wyszukiwarki, sortowania i filtrowania;
  • mapa strony – weryfikacja działania mapy i prześledzenie jej stron;
  • analiza fraz kluczowych – umożliwia wybór słów, które mają największy potencjał w prezentacji oferty potencjalnym klientom. Frazy kluczowe dzieli się na słowa ogólne, szczegółowe, brandowe, niszowe i lokalne;
  • grafiki – optymalizacja rozmiarów, formatu obrazów umieszczonych na stronie, które mają kluczowy wpływ na szybkość wyświetlania;
  • kompatybilność urządzeniami mobilnymi – analiza szybkości i ewentualnych problemów z wyświetlaniem strony na smartfonie czy tablecie;
  • zamieszczone treści czy rozmieszczeniem wewnątrz strony – optymalizacja strony głównej, kategorii, produktów i bloga. Raport z audytu zawiera wskazówki dotyczące linkowania wewnątrz strony;
  • analiza konkurencji – profesjonalny audyt obejmuje informacje dotyczące najistotniejszych konkurentów z branży, analizę wspólnych i różniących się fraz kluczowych.

Klient zlecający audyt SEO otrzymuje dokument, który jest podsumowaniem wykonanej analizy strony internetowej. Oprócz spisu nieprawidłowości audyt dostarcza także praktyczne zalecenia, które pozwolą je wyeliminować. Każda rekomendacja ma określony priorytet informujący klienta, które zmiany należy wprowadzić w pierwszej kolejności.

Kiedy wykonać audyt?

Wskazań do wykonania szczegółowej analizy strony internetowej jest wiele. Jednym z nich jest powstanie nowego serwisu - im wcześniej dostosujemy go do wymagań algorytmów, tym lepsze i szybsze efekty będzie przynosiło pozycjonowanie. Audyt SEO jest też bardzo przydatny przy znaczącej przebudowie strony lub jej przenoszeniu. Kolejnym zaleceniem do przeprowadzenia audytu jest niski ruch na stronie i niezadowalająca pozycja strony w wyszukiwarce. Aby utrzymać jak najlepsze wyniki pozycjonowania warto co jakiś czas wykonać audyt kontrolny.

Audyt darmowy i płatny - różnice

W sieci można znaleźć darmowe programy do analizy serwisu, jednak ich możliwości są ograniczone i nie uwzględniają wszystkich parametrów optymalizacyjnych. Analiza wykonana przez specjalistów jest usługą, która wymaga prześledzenie treści ukrytych przez użytkownikami, takimi jak: kod strony, panel administratora czy używanych przez stronę narzędzi, czego nie ma w darmowej wersji. Co więcej, bezpłatny audyt nie obejmuje analizy działania konkurencji czy specyfiki branży.

Jak długo trwa analiza SEO?

W zależności od stopnia rozbudowania strony wykonanie profesjonalnego audytu SEO trwa od kilku do kilkunastu dni.

Podsumowanie

Korzyści wynikające z wykonania audytu SEO jest bardzo dużo. Wnikliwa analiza zgromadzonych danych pozwala na ocenę, które sfery strony internetowej wymagają wprowadzenia poprawek. Jest to najlepsze przygotowanie do prowadzenia jakichkolwiek działań marketingowych, które będą przynosić realne zyski i budować pozycję firmy na rynku.

Tagi: SEO, Google, Pozycjonowanie, Porady, Strona WWW

Consent Mode 2.0 – nie zapomnij o wdrożeniu!

Aktualności

od marca 2024 Google wymaga wprowadzenia Consent Mode 2.0. To obowiązkowe rozwiązanie mające na celu dostosowanie praktyk zbierania danych wobec zaostrzających się regulacji dotyczących prywatności. Nowa wersja Consent Mode skupia się przede wszystkim na zapewnieniu użytkownikom większej kontroli nad wykorzystywaniem ich danych przez pliki cookie.

Czytaj więcej

Regulacje działań marketingowych dla branży beauty

Aktualności

Od stycznia 2023 roku branża medycyny estetycznej musi dostosowywać swoje strategie marketingowe do nowych regulacji dotyczących reklamy. Kluczowym aspektem tych przepisów jest wprowadzenie zakazu korzystania z określonych fraz kluczowych w kampaniach reklamowych. Dowiedz się, czego przede wszystkim dotyczą nowe zasady.

Czytaj więcej

Black Friday coraz bliżej – czas przygotować promocje!

Kompleksowa strategia marketingowa

Black Friday to jedno z najbardziej oczekiwanych wydarzeń roku, zarówno przez konsumentów, jak i przedsiębiorców. 24 listopada sklepy w całej Polsce będą miały niepowtarzalną okazję na przyciągnięcie nowych klientów oraz nagrodzenie tych stałych. To także czas, w którym warto przygotować specjalną ofertę promocyjną.

Czytaj więcej

Copyright © 2024 JELLINEK Agencja Interaktywna.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Polityka prywatności.