Strefa wiedzy

Konto reklamowe i Menadżer firmy na Facebooku. Jak dodać nową osobę? Jakie uprawnienia przydzielić?

Media społecznościowe

Konto reklamowe

Rozpoczynając nową współpracę marketingową z Klientami, bardzo często jesteśmy pytani o to jak dodać nową osobę do konta reklamowego i jakie uprawnienia jej przydzielić. Jeśli również macie z tym problem, zapraszamy do naszej instrukcji.

Dodawanie nowej osobę do konta reklamowego, krok po kroku:

  1. W Menedżerze Reklam przejdź do „Ustawień konta reklamowego”.
  2. W obszarze „Role na kontach reklamowych” wybierz pozycję „Dodaj osoby”.
  3. Wpisz imię, nazwisko oraz adres e-mail osoby, którą chcesz dodać (e-mail musi być taki sam jak ten, którego ta osoba używa do logowania się na Facebooku). Jeśli wcześniej dodasz tę osobę do znajomych na Facebooku, to łatwiej będzie Ci ją znaleźć, gdyż automatycznie wyświetli się na liście.
  4. Następnie po prawej stronie przy nazwisku osoby, kliknij w rozwijalną listę i wybierz odpowiednią rolę na stronie (Administrator / Reklamodawca / Analityk)
  5. Po potwierdzeniu dana osoba automatycznie dostanie dostęp do Twojego konta reklamowego.

Rodzaje uprawień na koncie reklamowym


Zarządzanie Twoim kontem reklamowym, tworzenie postów i reklam przez inne osoby / agencje jest możliwe dopiero gdy dostaną one stosowne uprawnienia. Na Facebooku znaleźć można trzy opcje uprawień, które różnią się kompetencjami jakie ma mieć osoba na danym koncie reklamowym.

  • Administrator – to osoba o najwyższym poziomie uprawień. Administrator może tworzyć, edytować i wyświetlać reklamy, edytować metody płatności, zarządzać i usuwać uprawnienia pozostałych administratorów, a także usunąć konto reklamowe.

  • Reklamodawca – te uprawienia najczęściej przydzielane są osobom mającym współtworzyć reklamy na Twoim koncie. Mają one uprawnienia do przeglądania, edytowania i konfigurowania reklam, używając metody płatności przypisanej do danego konta reklamowego.

  • Analityk – to najniższy stopień uprawnień. Taka osoba ma jedynie możliwość wyświetlania reklam i raportów, bez ich edytowania, usuwania czy tworzenia reklam.

Częste wątpliwości (FAQ)


Czy dodanie nowej osób do mojego konta reklamowego nie da jej możliwości logowania się do mojego prywatnego Facebooka?

Konto reklamowe jest czym innym niż konto prywatne, dlatego inne osoby nie będą mogły przeglądać treści i aktualności, które nie zostaną im udostępnione.

Czy mogę usunąć osobę z konta reklamowego?
Tak. Aby usunąć osobę z konta reklamowego wystarczy kliknąć przycisk „Usuń użytkownika” obok jej imienia i nazwiska.

Czy mogę zmienić poziom uprawnień danej osoby na koncie firmowym?
Tak. Aby zmienić poziom uprawień danej osoby musisz ją usunąć i dodać raz jeszcze z nowym poziomem uprawnień.

Czy muszę być administratorem, by usunąć siebie z konta reklamowego?
Nie, nie musisz być administratorem. Każda osoba mająca dostęp do konta firmowego, może usunąć swój dostęp.


Menadżer firmy

Menedżer firmy jest narzędziem ułatwiającym organizację profilu firmowego na Facebooku. Służy do zarządzania wszelkimi działaniami marketingowymi z jednego miejsca. Dzięki niemu w łatwy sposób możesz przyznać dostęp do zasobów swoim współpracownikom, agencjom partnerskim oraz dostawcom.


Dodawanie osoby do Menedżera firmy, krok po kroku:

  1. Wejdź do Menadżera firmy i przejdź do sekcji „Ustawienia firmowe”.
  2. W obszarze „Ludzie i zasoby” kliknij opcję „Osoby”.
  3. Kliknij przycisk „+ Dodaj”.
  4. Wpisz adresy e-mail osób, które chcesz dodać i wybierz role, jakie chcesz im przydzielić (Pracownik / Administrator / Analityk finansowy / Redaktor finansowy). Następnie kliknij „Dodaj osoby”.
  5. Dodane osoby otrzymają e-mail z zaproszeniem do dołączenia do Twojej firmy na Facebooku. Po zaakceptowaniu zaproszenia będziesz mieć możliwość przypisywania osób do stron, kont reklamowych i innych zasobów w firmie.

Rodzaje uprawnień w Menadżerze firmy

  • Pracownik – to zalecana przez Facebook opcja dodawania nowych osób. Osoba z tym uprawnieniem może pracować jedynie na przypisanych mu kontach i wybranych narzędziach.

  • Administrator – to uprawnienie umożliwia pełną kontrolę nad firmą. Osoba może edytować ustawienia, osoby, konta i narzędzia.

  • Analityk finansowy - osoba z takim uprawnieniem może wyświetlać informacje finansowe firmy, takie jak transakcje, faktury, wydatki na koncie i metody płatności.

  • Redaktor finansowy – ma dostęp i możliwość edycji danych karty kredytowej i informacji finansowej firmy.
Tagi: Porady, Facebook

Zarabiaj więcej dzięki odzyskaniu porzuconych koszyków!

Kompleksowa strategia marketingowa

Twoim celem, jako przedsiębiorcy, jest maksymalizacja zysku. Gdy klient włoży produkt do koszyka chcielibyśmy zakładać, że sfinalizuje zakup. Nie zawsze jednak dochodzi to do skutku, co jest zupełnie normalne. Nasza ocena zależy od tego, jak duży procent klientów zostawia swoje koszyki. Warto sprawdzić, czy są skłonni wrócić i co można zrobić, żeby wrócili.

Czytaj więcej

Jak stworzyć własną stronę internetową?

Strony internetowe

Jako że strony internetowe stanowią dziś najważniejszą wizytówkę każdej firmy, warto zaprojektować swoją stronę tak, aby zrobić dobre pierwsze wrażenie i jak najlepiej dopasować jej funkcjonowanie do własnej oferty.

Czytaj więcej

Consent Mode 2.0 – nie zapomnij o wdrożeniu!

Aktualności

od marca 2024 Google wymaga wprowadzenia Consent Mode 2.0. To obowiązkowe rozwiązanie mające na celu dostosowanie praktyk zbierania danych wobec zaostrzających się regulacji dotyczących prywatności. Nowa wersja Consent Mode skupia się przede wszystkim na zapewnieniu użytkownikom większej kontroli nad wykorzystywaniem ich danych przez pliki cookie.

Czytaj więcej

Copyright © 2024 JELLINEK Agencja Interaktywna.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Polityka prywatności.