Firmowy fanpage a profil personalny – kto ma większe szanse na sukces?
Media społecznościowe
Coraz więcej firm decyduje się na promocję swoich produktów i usług w mediach społecznościowych. To bardzo dobry kierunek. Sprzedawcy detaliczni odnotowują wzrost przychodów o około 133% po zainwestowaniu w działania marketingowe w mediach społecznościowych.* Jednocześnie wzrost liczby firm działających na Facebooku czy Instagramie wiąże się z coraz większymi oczekiwaniami ich odbiorców. Fanpage’e biznesowe muszą tu konkurować nie tylko między sobą, ale także z kontami personalnymi, które realizują w mediach społecznościowych własne cele marketingowe.
Konto firmowe i personalne – które mają lepsze pozycje?
Bez wątpienia to konta personalne mają w mediach społecznościowych łatwiej. I wcale nie chodzi tu tylko o prywatne konta, które może założyć każdy z nas, ale o marki osobistej. Minęły już czasy, gdy marka była tożsama z biznesem czy firmą – dziś najlepszą marką jest nazwisko, czego doskonałym przykładem są profile polskich guru fitnessowych – Ewy Chodakowskiej i Anny Lewandowskiej. Konta personalne możemy więc rozumieć jako oficjalne fanpage’e, które budują sukces sprzedażowy na wizerunku konkretnej osoby. Co więc z fanpage’a firmowymi? Czy ich obecność na Facebooku czy Instagramie ma sens? Jak najbardziej. Media społecznościowe to właściwe miejsce, aby docierać z ofertą do klientów. Co więcej, konta personalne mogą posłużyć jako doskonała inspiracja i wskazać odpowiednie drogi do realizowania celów biznesowych.
Jak wykorzystać markę osobistą na fanpage’u firmowym?
-
Twarz marki
Siłą profili personalnych jest wizerunek, który buduje w odbiorcach określone skojarzenia. Działają tu mechanizmy psychologii biznesu. Znacznie łatwiej jest nam obdarzyć zaufaniem osobę niż firmę – zwłaszcza, gdy ta osoba mówi bezpośrednio do nas i świadczy za jakość produktów i usług swoim własnym wizerunkiem. Dlatego bardzo wskazane jest, aby firmy prezentowały w mediach społecznościowych swoich przedstawicieli. Idealnie, gdy w takim charakterze działa właściciel – jeśli zdobędzie on zaufanie i sympatię odbiorców, automatycznie przełoży się to na zaufanie do marki. Warto wykorzystać w tym celu również influencer marketing.
-
Treści wideo
Doskonałym sposobem, aby pokazać potencjalnym klientom „ludzką” twarz marki są materiały wideo, np. na którym specjalista (właściciel, przedstawiciel firmy, ambasador) własnymi słowami opowiada o produkcie/usługach. Jednak nie tylko dlatego treści wideo są doskonałym sposobem na rozwój profilu. Jest to priorytetowy format treści – filmy są znacznie lepiej oceniane przez algorytmy Facebooka/Instagrama niż posty tekstowe i zdjęcia. Filmy – nawet bardzo krótkie – automatycznie podnoszą zasięg organiczny na fanpage’u. Publikując treści wideo pamiętajmy o kilku kwestiach:
- Zamiast linków do YouTube czy innych platform lepiej jest wstawiać materiał wideo jako plik. Wówczas mamy szanse osiągnąć znacznie większe zasięgi.
- Duża część użytkowników woli oglądać filmy bez dźwięku, dlatego warto używać napisów, a także opatrzyć wideo tytułem i opisem. To ważne także dlatego, że wśród odbiorców mogą być osoby niesłyszące.
- Facebook daje pierwszeństwo transmisjom na żywo. Użytkownicy powiadamiają znajomych o rozpoczęciu nowej transmisji, a dzięki temu filmy mają lepszy zasięg organiczny.
- Materiały w formacie kwadratowym i pionowym lepiej wyświetlają się na urządzeniach mobilnych. Statystyki mówią, że filmy kwadratowe uzyskują średnio o 27% więcej wyświetleń niż filmy prostokątne. Wybór formatu powinien też zależeć od tego, co w danym materiale jest dla nas najważniejsze. Jeśli główna treść znajduje się w tekście posta, lepiej sprawdzi się format prostokątny. Pionowe filmy zajmują cały ekran telefonu komórkowego i całkowicie przyciągają uwagę użytkownika.
-
Angażowanie odbiorców
Wybór tonu komunikacji bardzo zależy od profilu działalności firmy. Czasem bardziej oficjalne zwracanie do odbiorców może być wskazane – np. w branży usług prawnych. Jednak generalnie obowiązuje zasada: Im mniejszy dystans między odbiorcą a nadawcą (firmą) – tym lepiej. Dlatego zdecydowanie warto pytać obserwatorów o zdanie, zachęcać do zostawiania komentarzy, odpowiadać, angażować. Gdy np. wstawiamy post nawiązujący tematycznie do wakacji, możemy zapytać odbiorców na końcu posta o ich plany wakacyjne. Każda żywa interakcja z fanem jest cenna, a każdy kolejny komentarz automatycznie zwiększa zasięg posta.
Doświadczenia marek, które odniosły sukces w mediach społecznościowych pokazują, że kluczem jest bliski dialog z odbiorcami. Warto wykorzystywać narzędzia, które dadzą użytkownikom poczucie, że nie jesteśmy zamkniętą organizacją czy strukturą, ale żywymi ludźmi, którzy mogą doradzić, rozwiać wątpliwości czy podsunąć rozwiązanie problemu.
*Bowden, J. (March 17, 2014). The Impact of Social Media Marketing Trends on Digital Marketing. socialmediatoday.com
Czy Twój e-sklep ma problem z niską sprzedażą?
Kompleksowa strategia marketingowa
Jeśli Twój sklep internetowy ma problemy z niską sprzedażą, istnieje kilka kluczowych obszarów, na które należy zwrócić uwagę i poprawić, aby zwiększyć konwersje. Oto, na co warto zwrócić uwagę
Czytaj więcejJak zwiększyć sprzedaż w e-commerce? Kluczowe działania po stronie sklepu i rola agencji reklamowej
Kompleksowa strategia marketingowa
W e-commerce często słyszymy o generowaniu ruchu, jednak sam ruch na stronie nie gwarantuje sukcesu. Jako agencja marketingowa specjalizująca się w reklamach online, naszym celem jest dostarczenie wartościowych użytkowników do Twojego sklepu.
Czytaj więcejSearch Generative Experience już jest! Wyprzedź konkurencję i dostosuj swoje SEO do nowego wymiaru wyszukiwania!
Pozycjonowanie SEO
Search Generative Experience w Google to ultra nowoczesny system wyszukiwania internetowego oparty o AI. SGE nie tylko będzie służyło do generowania wyników wyszukiwania, które w najlepszy sposób odpowiedzą potrzebom użytkownika, ale też ma przewidywać kolejne kroki. Dowiedz się czym dokładnie jest SGE, jak się sprawdza i kiedy będziesz mógł z niego skorzystać.
Czytaj więcej
Copyright © 2024 JELLINEK Agencja Interaktywna.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Polityka prywatności.