Strefa wiedzy

Czym są subdomeny l.facebook.com oraz lm.facebook.com?

Media społecznościowe

Podczas analizy źródła ruchu w Google Analytics możemy natrafiać na różnego rodzaju referrale (inaczej odesłania). Źródło facebook.com raczej nie pozostawia wątpliwości. Co natomiast oznaczają subdomeny l.facebook oraz lm.facebook? Wyjaśniamy.

Co oznaczają skróty „L.” oraz „Lm.”?

Aby odpowiedzieć na to pytanie musimy cofnąć się mniej więcej o dekadę. Wówczas powstał system Link Shim – stworzony przez specjalistów Facebooka, aby chronić użytkowników przed stronami zawierającymi wirusy czy treści SPAM. Gdy użytkownik otwiera dany odnośnik, Shim monitoruje go pod kątem bezpieczeństwa. Sprawdzane jest czy dany URL nie znajduje się przypadkiem na czarnej liście Facebooka oraz jego partnerów, w tym McAfee, Google, Web of Trust czy WebSense. Jeżeli strona jest na liście niepożądanych adresów, otrzymamy ostrzeżenie w postaci komunikatu.

Drugim powodem, dla którego Facebook zdecydował się korzystać z Link Shim jest ochrona prywatności użytkowników. Przeglądarki mogą pobierać dane o odwiedzanych witrynach – czasem w url-u może znaleźć się nawet jego imię i nazwisko. Dlatego system ukrywa wrażliwe dane zawarte w linku ukrywając je pod subdomeną z literami „l” lub „lm”.


Krótki przewodnik – co oznacza dana subdomena?

  • com – sesja z komputera lub tabletu, link nie był analizowany przez Link Shim
  • facebook.com – sesja z komputera lub tabletu, link przeszedł przez system Link Shim
  • facebook.com – sesja z urządzenia mobilnego, link nie przeszedł przez Link Shim
  • facebook.com – sesja z urządzenia mobilnego, link przeszedł przez Link Shim



Dowiedz się, jak rozwijać biznes w czasie pandemii: https://covid19.jellinek.pl/

Tagi: Google, Facebook, Social media, Strona WWW

Jak stworzyć własną stronę internetową?

Strony internetowe

Jako że strony internetowe stanowią dziś najważniejszą wizytówkę każdej firmy, warto zaprojektować swoją stronę tak, aby zrobić dobre pierwsze wrażenie i jak najlepiej dopasować jej funkcjonowanie do własnej oferty.

Czytaj więcej

Consent Mode 2.0 – nie zapomnij o wdrożeniu!

Aktualności

od marca 2024 Google wymaga wprowadzenia Consent Mode 2.0. To obowiązkowe rozwiązanie mające na celu dostosowanie praktyk zbierania danych wobec zaostrzających się regulacji dotyczących prywatności. Nowa wersja Consent Mode skupia się przede wszystkim na zapewnieniu użytkownikom większej kontroli nad wykorzystywaniem ich danych przez pliki cookie.

Czytaj więcej

Regulacje działań marketingowych dla branży beauty

Aktualności

Od stycznia 2023 roku branża medycyny estetycznej musi dostosowywać swoje strategie marketingowe do nowych regulacji dotyczących reklamy. Kluczowym aspektem tych przepisów jest wprowadzenie zakazu korzystania z określonych fraz kluczowych w kampaniach reklamowych. Dowiedz się, czego przede wszystkim dotyczą nowe zasady.

Czytaj więcej

Copyright © 2024 JELLINEK Agencja Interaktywna.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Polityka prywatności.