Strefa wiedzy

Piksel Facebooka. Czym jest? Do czego służy?

Media społecznościowe


Jeśli posiadasz stronę internetową, którą planujesz reklamować poprzez Facebook Ads, to instalacja Piksela powinna być jedną z pierwszych rzeczy, które powinieneś wykonać. Dlaczego to takie ważne? Ponieważ nawet gdy na początkowym etapie nie będziesz wykorzystywał funkcjonalności Piksela, to on już będzie pracował nad zbieraniem danych o ruchu na Twojej stronie.

 

Czym jest Piksel Facebooka?

Najprościej mówiąc Piksel jest fragmentem kodu śledzącego, który zostaje umieszczony w witrynie po to, by budować grupę odbiorców, zbierać statystyki dot. konwersji i sposobu korzystania z witryny oraz rejestrować ruch i zachowania w sieci.

Na pewno nie raz spotkałeś się z tym, że internetowe reklamy zostały doskonale dopasowane do Ciebie. Czujesz jakby Facebook śledził Twoje poczynania w Internecie? To właśnie zasługa krótkiego kodu, czyli skryptu który ma za zadanie rejestrować poczynania internautów. Jednym z takich kodów jest właśnie Piksel Facebooka, który śledzi działania użytkowników i identyfikuje ich za pomocą facebookowego profilu. 

Piksel Facebooka warto utworzyć jeśli:

  • Posiadasz konto w Menedżerze firmy.
  • Inna osoba / agencja zarządza Twoimi reklamami na Facebooku.
  • Twoja firma ma więcej niż jedną witrynę lub więcej niż jeden główny produkt lub usługę.
  • Chciałbyś wykorzystywać możliwości pomiarowe jakie daje Piksel.

 

Tworzenie piksela Facebooka

Zanim rozpoczniesz tworzenie Piksela Facebooka koniecznie sprawdź czy masz dostęp do konta w Menedżerze firmy oraz czy jesteś administratorem konta w Menedżerze firmy, którego chcesz użyć.

Następnie:

  1. W Menedżerze firmy przejdź do sekcji „Ustawienia firmowe”.
  2. Po lewej stronie kliknij w zakładkę „Źródła danych”, następnie „Piksele” i przycisk „+ Dodaj”.
  3. Nazwij swój Piksel wprowadzając odpowiednią nazwę (opcjonalnie możesz także podać adres URL witryny, na której będziesz go używać).
  4. Kliknij opcję „Kontynuuj”.
  5. Kiedy Piksel jest już gotowy, należy zainstalować go na stronie. Aby to zrobić, należy przejść do Menadżera zdarzeń”, później z rozwijanej listy wybrać stworzony właśnie Piksel i kliknąć „Skonfiguruj piksel teraz” oraz „Zainstaluj Piksel”.

 

Uprawnienia dot. Piksela Facebooka

Z poziomu administratora możesz przyznać poziom dostępu każdej osobie dodanej do Piksela Facebooka. Robimy to na podstawie działań, które te osoby mają wykonywać:

  • Dostęp na poziomie administratora
    Uprawnia do poglądu informacji dotyczących Piksela, zarządzania nim, wprowadzania zmian oraz tworzeniu grup odbiorców i reklam z celem konwersji.

  • Dostęp standardowy
    Dzięki tym uprawnieniom osoba może jedynie wyświetlać informacje dotyczące Piksela. Nie może zaś edytować go, tworzyć grup odbiorców ani reklam z celem konwersji.

Etapy dodawania osób do Piksela Facebooka:

  1. W Menedżerze firmy przejdź do sekcji „Ustawienia firmowe”.
  2. Po lewej stronie kliknij w zakładkę „Źródła danych”, następnie „Piksele”.
  3. Wybierz Piksel Facebooka, do którego chcesz dodać osobę.
  4. Kliknij opcję „Dodaj osoby”.
  5. Wybierz osoby i zadania, które chcesz przydzielić.
  6. Kliknij „Przypisz.



Dowiedz się, jak rozwijać biznes w czasie pandemii: https://covid19.jellinek.pl/

Tagi: Porady, Sprzedaż, Facebook, Social media, Strona WWW

E-commerce w Polsce 2024: kluczowe wnioski i trendy, które warto znać

Kompleksowa strategia marketingowa

Rynek e-commerce w Polsce przeżywa dynamiczny rozwój, choć niektóre wskaźniki stabilizują się. Według najnowszego raportu na rok 2024, około 75% Polaków regularnie korzysta z zakupów online.

Czytaj więcej

Dlaczego warto wybrać platformę Pimcore spośród innych dostępnych na rynku?

Strony internetowe

Platforma Pimcore to wszechstronny system, który wyróżnia się jako narzędzie do zarządzania treścią (CMS) i informacjami o produktach (PIM). Dzięki swoim zaawansowanym funkcjom i elastyczności, staje się coraz częściej wybieraną technologią przez firmy z różnych branż.

Czytaj więcej

Black Friday 2024: Jakie strategie marketingowe przynoszą najlepsze efekty? Konkretne pomysły na kampanie

Kompleksowa strategia marketingowa

Black Friday to najważniejsze wydarzenie w kalendarzu zakupowym – czas, kiedy klienci są gotowi wydawać więcej, a firmy walczą o ich uwagę wyjątkowymi ofertami. Ale jak sprawić, aby to właśnie Twoja marka odniosła sukces w tym pełnym konkurencji okresie?

Czytaj więcej

Copyright © 2024 JELLINEK Agencja Interaktywna.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Polityka prywatności.