Piksel Facebooka. Czym jest? Do czego służy?
Media społecznościowe
Jeśli posiadasz stronę internetową, którą planujesz reklamować poprzez Facebook Ads, to instalacja Piksela powinna być jedną z pierwszych rzeczy, które powinieneś wykonać. Dlaczego to takie ważne? Ponieważ nawet gdy na początkowym etapie nie będziesz wykorzystywał funkcjonalności Piksela, to on już będzie pracował nad zbieraniem danych o ruchu na Twojej stronie.
Czym jest Piksel Facebooka?
Najprościej mówiąc Piksel jest fragmentem kodu śledzącego, który zostaje umieszczony w witrynie po to, by budować grupę odbiorców, zbierać statystyki dot. konwersji i sposobu korzystania z witryny oraz rejestrować ruch i zachowania w sieci.
Na pewno nie raz spotkałeś się z tym, że internetowe reklamy zostały doskonale dopasowane do Ciebie. Czujesz jakby Facebook śledził Twoje poczynania w Internecie? To właśnie zasługa krótkiego kodu, czyli skryptu który ma za zadanie rejestrować poczynania internautów. Jednym z takich kodów jest właśnie Piksel Facebooka, który śledzi działania użytkowników i identyfikuje ich za pomocą facebookowego profilu.
Piksel Facebooka warto utworzyć jeśli:
- Posiadasz konto w Menedżerze firmy.
- Inna osoba / agencja zarządza Twoimi reklamami na Facebooku.
- Twoja firma ma więcej niż jedną witrynę lub więcej niż jeden główny produkt lub usługę.
- Chciałbyś wykorzystywać możliwości pomiarowe jakie daje Piksel.
Tworzenie piksela Facebooka
Zanim rozpoczniesz tworzenie Piksela Facebooka koniecznie sprawdź czy masz dostęp do konta w Menedżerze firmy oraz czy jesteś administratorem konta w Menedżerze firmy, którego chcesz użyć.
Następnie:
- W Menedżerze firmy przejdź do sekcji „Ustawienia firmowe”.
- Po lewej stronie kliknij w zakładkę „Źródła danych”, następnie „Piksele” i przycisk „+ Dodaj”.
- Nazwij swój Piksel wprowadzając odpowiednią nazwę (opcjonalnie możesz także podać adres URL witryny, na której będziesz go używać).
- Kliknij opcję „Kontynuuj”.
- Kiedy Piksel jest już gotowy, należy zainstalować go na stronie. Aby to zrobić, należy przejść do Menadżera zdarzeń”, później z rozwijanej listy wybrać stworzony właśnie Piksel i kliknąć „Skonfiguruj piksel teraz” oraz „Zainstaluj Piksel”.
Uprawnienia dot. Piksela Facebooka
Z poziomu administratora możesz przyznać poziom dostępu każdej osobie dodanej do Piksela Facebooka. Robimy to na podstawie działań, które te osoby mają wykonywać:
- Dostęp na poziomie administratora
Uprawnia do poglądu informacji dotyczących Piksela, zarządzania nim, wprowadzania zmian oraz tworzeniu grup odbiorców i reklam z celem konwersji. - Dostęp standardowy
Dzięki tym uprawnieniom osoba może jedynie wyświetlać informacje dotyczące Piksela. Nie może zaś edytować go, tworzyć grup odbiorców ani reklam z celem konwersji.
Etapy dodawania osób do Piksela Facebooka:
- W Menedżerze firmy przejdź do sekcji „Ustawienia firmowe”.
- Po lewej stronie kliknij w zakładkę „Źródła danych”, następnie „Piksele”.
- Wybierz Piksel Facebooka, do którego chcesz dodać osobę.
- Kliknij opcję „Dodaj osoby”.
- Wybierz osoby i zadania, które chcesz przydzielić.
- Kliknij „Przypisz.
Dowiedz się, jak rozwijać biznes w czasie pandemii: https://covid19.jellinek.pl/
Black Friday 2024: Jakie strategie marketingowe przynoszą najlepsze efekty? Konkretne pomysły na kampanie
Kompleksowa strategia marketingowa
Black Friday to najważniejsze wydarzenie w kalendarzu zakupowym – czas, kiedy klienci są gotowi wydawać więcej, a firmy walczą o ich uwagę wyjątkowymi ofertami. Ale jak sprawić, aby to właśnie Twoja marka odniosła sukces w tym pełnym konkurencji okresie? Kluczem jest odpowiednie wykorzystanie psychologii zakupowej, kreatywnych kampanii i strategii marketingowych, które nie tylko przyciągną klientów, ale także zwiększą sprzedaż.
Czytaj więcejCzy Twój e-sklep ma problem z niską sprzedażą?
Kompleksowa strategia marketingowa
Jeśli Twój sklep internetowy ma problemy z niską sprzedażą, istnieje kilka kluczowych obszarów, na które należy zwrócić uwagę i poprawić, aby zwiększyć konwersje. Oto, na co warto zwrócić uwagę
Czytaj więcejJak zwiększyć sprzedaż w e-commerce? Kluczowe działania po stronie sklepu i rola agencji reklamowej
Kompleksowa strategia marketingowa
W e-commerce często słyszymy o generowaniu ruchu, jednak sam ruch na stronie nie gwarantuje sukcesu. Jako agencja marketingowa specjalizująca się w reklamach online, naszym celem jest dostarczenie wartościowych użytkowników do Twojego sklepu.
Czytaj więcej
Copyright © 2024 JELLINEK Agencja Interaktywna.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Polityka prywatności.