Strefa wiedzy

Piksel Facebooka. Czym jest? Do czego służy?

Media społecznościowe


Jeśli posiadasz stronę internetową, którą planujesz reklamować poprzez Facebook Ads, to instalacja Piksela powinna być jedną z pierwszych rzeczy, które powinieneś wykonać. Dlaczego to takie ważne? Ponieważ nawet gdy na początkowym etapie nie będziesz wykorzystywał funkcjonalności Piksela, to on już będzie pracował nad zbieraniem danych o ruchu na Twojej stronie.

 

Czym jest Piksel Facebooka?

Najprościej mówiąc Piksel jest fragmentem kodu śledzącego, który zostaje umieszczony w witrynie po to, by budować grupę odbiorców, zbierać statystyki dot. konwersji i sposobu korzystania z witryny oraz rejestrować ruch i zachowania w sieci.

Na pewno nie raz spotkałeś się z tym, że internetowe reklamy zostały doskonale dopasowane do Ciebie. Czujesz jakby Facebook śledził Twoje poczynania w Internecie? To właśnie zasługa krótkiego kodu, czyli skryptu który ma za zadanie rejestrować poczynania internautów. Jednym z takich kodów jest właśnie Piksel Facebooka, który śledzi działania użytkowników i identyfikuje ich za pomocą facebookowego profilu. 

Piksel Facebooka warto utworzyć jeśli:

  • Posiadasz konto w Menedżerze firmy.
  • Inna osoba / agencja zarządza Twoimi reklamami na Facebooku.
  • Twoja firma ma więcej niż jedną witrynę lub więcej niż jeden główny produkt lub usługę.
  • Chciałbyś wykorzystywać możliwości pomiarowe jakie daje Piksel.

 

Tworzenie piksela Facebooka

Zanim rozpoczniesz tworzenie Piksela Facebooka koniecznie sprawdź czy masz dostęp do konta w Menedżerze firmy oraz czy jesteś administratorem konta w Menedżerze firmy, którego chcesz użyć.

Następnie:

  1. W Menedżerze firmy przejdź do sekcji „Ustawienia firmowe”.
  2. Po lewej stronie kliknij w zakładkę „Źródła danych”, następnie „Piksele” i przycisk „+ Dodaj”.
  3. Nazwij swój Piksel wprowadzając odpowiednią nazwę (opcjonalnie możesz także podać adres URL witryny, na której będziesz go używać).
  4. Kliknij opcję „Kontynuuj”.
  5. Kiedy Piksel jest już gotowy, należy zainstalować go na stronie. Aby to zrobić, należy przejść do Menadżera zdarzeń”, później z rozwijanej listy wybrać stworzony właśnie Piksel i kliknąć „Skonfiguruj piksel teraz” oraz „Zainstaluj Piksel”.

 

Uprawnienia dot. Piksela Facebooka

Z poziomu administratora możesz przyznać poziom dostępu każdej osobie dodanej do Piksela Facebooka. Robimy to na podstawie działań, które te osoby mają wykonywać:

  • Dostęp na poziomie administratora
    Uprawnia do poglądu informacji dotyczących Piksela, zarządzania nim, wprowadzania zmian oraz tworzeniu grup odbiorców i reklam z celem konwersji.

  • Dostęp standardowy
    Dzięki tym uprawnieniom osoba może jedynie wyświetlać informacje dotyczące Piksela. Nie może zaś edytować go, tworzyć grup odbiorców ani reklam z celem konwersji.

Etapy dodawania osób do Piksela Facebooka:

  1. W Menedżerze firmy przejdź do sekcji „Ustawienia firmowe”.
  2. Po lewej stronie kliknij w zakładkę „Źródła danych”, następnie „Piksele”.
  3. Wybierz Piksel Facebooka, do którego chcesz dodać osobę.
  4. Kliknij opcję „Dodaj osoby”.
  5. Wybierz osoby i zadania, które chcesz przydzielić.
  6. Kliknij „Przypisz.



Dowiedz się, jak rozwijać biznes w czasie pandemii: https://covid19.jellinek.pl/

Tagi: Porady, Sprzedaż, Facebook, Social media, Strona WWW

Regulacje działań marketingowych dla branży beauty

Aktualności

Od stycznia 2023 roku branża medycyny estetycznej musi dostosowywać swoje strategie marketingowe do nowych regulacji dotyczących reklamy. Kluczowym aspektem tych przepisów jest wprowadzenie zakazu korzystania z określonych fraz kluczowych w kampaniach reklamowych. Dowiedz się, czego przede wszystkim dotyczą nowe zasady.

Czytaj więcej

Black Friday coraz bliżej – czas przygotować promocje!

Kompleksowa strategia marketingowa

Black Friday to jedno z najbardziej oczekiwanych wydarzeń roku, zarówno przez konsumentów, jak i przedsiębiorców. 24 listopada sklepy w całej Polsce będą miały niepowtarzalną okazję na przyciągnięcie nowych klientów oraz nagrodzenie tych stałych. To także czas, w którym warto przygotować specjalną ofertę promocyjną.

Czytaj więcej

Rozwiązanie jutra - już na wyciągnięcie ręki! Nowoczesna platforma Pimcore

Strony internetowe

Kojarzysz takie marki jak Carrefour, Burger King, Audi, T-mobile? Na pewno tak.
A czy wiesz co je łączy? PIMCORE, czyli system na którym oparte są ich strony internetowe.
W agencji Jellinek również pracujemy na tym najnowocześniejszym narzędziu opartym o framework Symfony, który jest od wielu lat wspierany i stale rozwijany.

Czytaj więcej

Copyright © 2024 JELLINEK Agencja Interaktywna.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Polityka prywatności.