Strefa wiedzy

Własny pracownik czy agencja marketingowa? Czyli o trudnych wyborach przedsiębiorców.

Kompleksowa strategia marketingowa

 

Wraz z rozwojem firmy rośnie ilość działań marketingowych, które wymagają realizacji. Gdy nakład obowiązków zaczyna przerastać liczbę rąk do pracy, firma staje przed dylematem: czy lepszym wyborem będzie zatrudnienie kolejnego pracownika, czy też zlecenie działań na zewnątrz, do agencji marketingowej.

Czasami spotykamy się z opinią, że zatrudniając pracownika wewnątrz organizacji, przedsiębiorstwo jest w stanie zaoszczędzić pieniądze, które byłyby przeznaczone na obsługę agencji. Czy tak jest w rzeczywistości? Absolutnie nie! Zatrudnienie agencji to czysty zysk. W poniższym artykule dowiesz się dlaczego.

 

Oszczędne działanie

Coraz więcej przedsiębiorców zdaje sobie sprawę z tego, że szeroko zakrojone działania marketingowe zwiększają szansę na dotarcie do właściwej grupy docelowej. Dobrze prowadzona promocja w sieci pozwala nie tylko na generowanie zysków, ale także na realny rozwój firmy, a przemyślana strategia sprawia, że sprzedaż rośnie przewidywalnie i systematycznie. Osoby prowadzące firmę, są specjalistami w swojej branży i często mają wrażenie, że tylko one są w stanie dobrze zareklamować własne usługi. Nic bardziej mylnego! Chcąc sprzedać produkt / usługę nie trzeba mieć specjalistycznej wiedzy o produkcie, trzeba zaś znać rynek i potrzeby współczesnych konsumentów. Dzięki temu można określić grupę docelową a następnie dotrzeć do niej poprzez spersonalizowaną reklamę.

Osiągnięcie dobrych wyników na własną rękę oczywiście nie jest niemożliwe, ale jest dość trudne i niewielu osobom się to udaje. Menadżerowie chcąc zaoszczędzić decydują się na ten krok. Poświęcają długie godziny opracowując coraz nowsze strategie działań. Niestety, sama wiedza na temat kampanii marketingowych to nie wszystko. Brak doświadczenia, wyczucia i odpowiednich narzędzi sprawia, że starania okazują się być nieefektywne, a podejmowane wybory nie zawsze są tymi najlepszymi… W efekcie czas, który mógłby być poświęcony na zarządzanie firmą zostaje bezpowrotnie stracony.

Po pierwszych nieudanych próbach samodzielnego prowadzenia marketingu, dość szybko pojawia się myśl o zatrudnieniu nowego pracownika. Jednak podliczając wszystkie koszty: wynagrodzenia, składek, sprzętu, niezbędnego oprogramowania, kosztów związanych z kampaniami, wychodzi, że stworzenie i utrzymanie stanowiska dla wyszkolonej osoby nie jest tanią sprawą. Osobną kwestią jest to czy w ogóle da się znaleźć jedną osobę, która będzie zajmowała się jednocześnie stroną internetową, reklamą, pisaniem artykułów, grafikami i postami w social mediach. Czy taki specjalista od wszystkiego w ogóle istnieje?

 

Efektywne działanie

Sprytni przedsiębiorcy myślą inaczej. Zamiast szukać oszczędności na działaniach, na których się kompletnie nie znają, zamiast zatrudniać przypadkowych pracowników, wolą zatrudnić całą agencję. Pracownicy agencji marketingowej w swojej pracy poświęcają długie godziny na analizę strategii i obecnych trendów. Same koszty związane z zatrudnieniem agencji są naprawdę niewielkie. Zatem zamiast błądzić we mgle, można przejść od razu do realizacji wyznaczonych celów.

Dzięki agencji:

  • Zyskasz wielu pracowników, dzięki czemu możesz mieć specjalistów w wielu wybranych przez siebie dziedzinach.
  • Masz pewność, że Twoje działania marketingowe idą w dobrym kierunku.
  • Nie musisz radzić sobie samemu z różnymi dostawcami mediów.
  • Możesz rozwijać swój biznes bez niepotrzebnego marnowania czasu i przepalania budżetu.
  • Zaczniesz być widoczny w Internecie.
  • Będziesz rozpoznawalny na rynku i dotrzesz do nowych odbiorców
  • Uzyskujesz szybki zwrot z inwestycji – nie ma co kryć, że zatrudnienie agencji marketingowej pociąga za sobą koszty, jednak dobra reklama przekłada się również na wyższe zyski!

 

 

Jak wybrać agencję?

Aby dokonać właściwego wyboru agencji marketingowej, warto zwrócić uwagę na kilka aspektów:

  1. Doświadczenie - przede wszystkim. Jeśli specjaliści są obecni na rynku od kilkunastu lub kilkudziesięciu lat, możesz być pewien, że posiadają szeroką wiedzę i wszelkie narzędzia analityczne, niezbędne do realizowania marketingu internetowego.
  2. Nastawienie na Twoje potrzeby i cele. Jeśli agencji marketingowej faktycznie zależy na sukcesie swoich klientów, to przede wszystkim pyta i sprawdza jakie są potrzeby. Dopiero po wnikliwym researchu jest w stanie zaproponować odpowiednie ścieżki osiągnięcia celu.
  3. Opinie w Internecie. Firma ciesząca się zaufaniem swoich klientów, zawsze może liczyć na pozytywne opinie i recenzje w sieci. Przed podpisaniem umowy warto spojrzeć chociażby na wizytówkę w Google.
  4. Wielozadaniowość. Właścicielom firm i menadżerom byłoby ciężko zająć się jednocześnie Brandingiem, Pozycjonowaniem, Optymalizacją, Contentem, Reklamą w Google, Remarketingiem, Facebookiem i Instagramem. Nie jest to trudne dla agencji, która zatrudnia odpowiednich specjalistów w każdej dziedzinie.
  5. Swobodny kontakt. Na udaną współpracę wpływ mają także dobre relacje. Warto wybrać agencję przy której nie będziesz czuł się skrępowany.

 

 

Podsumowując

Chcąc zwiększyć przychody i zapewnić stały rozwój swojej firmy, na pewno warto byś zainwestował w reklamę internetową. Sam wybór odpowiedniego podwykonawcy działań marketingowych stanowi spore wyzwanie. Ale zastanów się: po co zatrudniać jednego pracownika skoro za te same pieniądze możesz mieć całą agencję? Decydując się na nią zyskasz cały szereg ekspertów gotowych Ci pomóc oraz prawdziwego partnera, z którym będziesz pracował na wspólny sukces!

 

Tagi: Pozycjonowanie, Porady, Sprzedaż, Strategia

Consent Mode 2.0 – nie zapomnij o wdrożeniu!

Aktualności

od marca 2024 Google wymaga wprowadzenia Consent Mode 2.0. To obowiązkowe rozwiązanie mające na celu dostosowanie praktyk zbierania danych wobec zaostrzających się regulacji dotyczących prywatności. Nowa wersja Consent Mode skupia się przede wszystkim na zapewnieniu użytkownikom większej kontroli nad wykorzystywaniem ich danych przez pliki cookie.

Czytaj więcej

Regulacje działań marketingowych dla branży beauty

Aktualności

Od stycznia 2023 roku branża medycyny estetycznej musi dostosowywać swoje strategie marketingowe do nowych regulacji dotyczących reklamy. Kluczowym aspektem tych przepisów jest wprowadzenie zakazu korzystania z określonych fraz kluczowych w kampaniach reklamowych. Dowiedz się, czego przede wszystkim dotyczą nowe zasady.

Czytaj więcej

Black Friday coraz bliżej – czas przygotować promocje!

Kompleksowa strategia marketingowa

Black Friday to jedno z najbardziej oczekiwanych wydarzeń roku, zarówno przez konsumentów, jak i przedsiębiorców. 24 listopada sklepy w całej Polsce będą miały niepowtarzalną okazję na przyciągnięcie nowych klientów oraz nagrodzenie tych stałych. To także czas, w którym warto przygotować specjalną ofertę promocyjną.

Czytaj więcej

Copyright © 2024 JELLINEK Agencja Interaktywna.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Polityka prywatności.