Strefa wiedzy

Kampanie Performance Max

Google Ads SEM

 

Performance Max to nowy typ kampanii Google Ads, która oparta jest na działaniu algorytmów samouczących się.  Ta w pełni automatyczna kampania ma wiele zalet. Wśród podstawowych korzyści wymienia się przede wszystkim szybsze osiągnięcie celu reklamowego i dostęp do wszystkich zasobów reklamowych Google z jednego miejsca!

Performance Max ma być uzupełnieniem kampanii w sieci wyszukiwania oraz pomagać reklamodawcom w dotarciu do większej liczby klientów w pozostałych kanałach Google. To jedyna taka kampania, która swoim zasięgiem obejmuje:

  • sieć wyszukiwania Google,
  • sieć reklamową,
  • Mapy Google,
  • karty Google Discover,
  • YouTube,
  • Gmail.


Optymalizacja dzięki sztucznej inteligencji

W Perfomance Max reklamy są optymalizowane w taki sposób, by na podstawie dodanych przez reklamodawcę zasobów (takich jak grafiki, wideo, logo, nagłówki, teksty reklamowe), jak najszybciej uzyskać oczekiwane wyniki. Konfigurując kampanię Performance Max, możesz wybrać swój cel reklamowy: sprzedaż, potencjalni klienci, ruch w witrynie lub wizyty w lokalnym sklepie stacjonarnym i promocje. Za kierowanie reklam odpowiadają samouczące się algorytmy, a ustalanie stawek oparte jest na inteligentnych strategiach. Wybrać można między:

  • maksymalizacją liczby konwersji (z możliwością ustalenia CPA) a
  • maksymalizacją wartości konwersji (z możliwością ustalenia docelowego zwrotu z nakładów na reklamę – ROAS).

Dokładne targetowanie kampanii umożliwia obniżenie kosztów reklamy. Odbiorcami reklamy są osoby, które z największym prawdopodobieństwem dokonają konwersji. Równocześnie dzięki dostępowi do raportów informujących o skuteczności (ilości pozyskanych odbiorców i wprowadzanych zmianach optymalizacyjnych), reklamodawca może na bieżąco sprawdzać, czy wdrożona kampania Performance Max działa.

W tradycyjnym, czyli manualnym wydaniu musieliśmy dokonywać optymalizacji metodą prób i błędów, bacznie obserwując, czy dane rozwiązania wpływają na skuteczność reklamy, czy wręcz przeciwnie. Bez wątpienia więc kampania Performance Max charakteryzuje się dużo większą skutecznością.

Podsumowanie

Nowość w Google Ads jest szczególnie przydatna dla osób z konkretnymi celami reklamowymi, chcącymi osiągnąć jeszcze lepsze wyniki, od tych uzyskanych dzięki starszym narzędziom. Jeśli więc zależy Ci na rozwinięciu swojej firmy, zwiększeniu zasięgu i dotarciu do potencjalnych klientów to kampanie Performance Max są jak najbardziej dla Ciebie. Nie zapomnijmy jednak, że Performance Max został stworzony jako kampania dodatkowa. Nie można więc spocząć na laurach. Aby więc Twoja firma stale się rozwijała, niezbędne jest podejmowanie różnorodnych działań.

 

Tagi: Google, Strategia, Ads

Zarabiaj więcej dzięki odzyskaniu porzuconych koszyków!

Kompleksowa strategia marketingowa

Twoim celem, jako przedsiębiorcy, jest maksymalizacja zysku. Gdy klient włoży produkt do koszyka chcielibyśmy zakładać, że sfinalizuje zakup. Nie zawsze jednak dochodzi to do skutku, co jest zupełnie normalne. Nasza ocena zależy od tego, jak duży procent klientów zostawia swoje koszyki. Warto sprawdzić, czy są skłonni wrócić i co można zrobić, żeby wrócili.

Czytaj więcej

Jak stworzyć własną stronę internetową?

Strony internetowe

Jako że strony internetowe stanowią dziś najważniejszą wizytówkę każdej firmy, warto zaprojektować swoją stronę tak, aby zrobić dobre pierwsze wrażenie i jak najlepiej dopasować jej funkcjonowanie do własnej oferty.

Czytaj więcej

Consent Mode 2.0 – nie zapomnij o wdrożeniu!

Aktualności

od marca 2024 Google wymaga wprowadzenia Consent Mode 2.0. To obowiązkowe rozwiązanie mające na celu dostosowanie praktyk zbierania danych wobec zaostrzających się regulacji dotyczących prywatności. Nowa wersja Consent Mode skupia się przede wszystkim na zapewnieniu użytkownikom większej kontroli nad wykorzystywaniem ich danych przez pliki cookie.

Czytaj więcej

Copyright © 2024 JELLINEK Agencja Interaktywna.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Polityka prywatności.