Kampanie Performance Max
Google Ads SEM
Performance Max to nowy typ kampanii Google Ads, która oparta jest na działaniu algorytmów samouczących się. Ta w pełni automatyczna kampania ma wiele zalet. Wśród podstawowych korzyści wymienia się przede wszystkim szybsze osiągnięcie celu reklamowego i dostęp do wszystkich zasobów reklamowych Google z jednego miejsca!
Performance Max ma być uzupełnieniem kampanii w sieci wyszukiwania oraz pomagać reklamodawcom w dotarciu do większej liczby klientów w pozostałych kanałach Google. To jedyna taka kampania, która swoim zasięgiem obejmuje:
- sieć wyszukiwania Google,
- sieć reklamową,
- Mapy Google,
- karty Google Discover,
- YouTube,
- Gmail.
Optymalizacja dzięki sztucznej inteligencji
W Perfomance Max reklamy są optymalizowane w taki sposób, by na podstawie dodanych przez reklamodawcę zasobów (takich jak grafiki, wideo, logo, nagłówki, teksty reklamowe), jak najszybciej uzyskać oczekiwane wyniki. Konfigurując kampanię Performance Max, możesz wybrać swój cel reklamowy: sprzedaż, potencjalni klienci, ruch w witrynie lub wizyty w lokalnym sklepie stacjonarnym i promocje. Za kierowanie reklam odpowiadają samouczące się algorytmy, a ustalanie stawek oparte jest na inteligentnych strategiach. Wybrać można między:
- maksymalizacją liczby konwersji (z możliwością ustalenia CPA) a
- maksymalizacją wartości konwersji (z możliwością ustalenia docelowego zwrotu z nakładów na reklamę – ROAS).
Dokładne targetowanie kampanii umożliwia obniżenie kosztów reklamy. Odbiorcami reklamy są osoby, które z największym prawdopodobieństwem dokonają konwersji. Równocześnie dzięki dostępowi do raportów informujących o skuteczności (ilości pozyskanych odbiorców i wprowadzanych zmianach optymalizacyjnych), reklamodawca może na bieżąco sprawdzać, czy wdrożona kampania Performance Max działa.
W tradycyjnym, czyli manualnym wydaniu musieliśmy dokonywać optymalizacji metodą prób i błędów, bacznie obserwując, czy dane rozwiązania wpływają na skuteczność reklamy, czy wręcz przeciwnie. Bez wątpienia więc kampania Performance Max charakteryzuje się dużo większą skutecznością.
Podsumowanie
Nowość w Google Ads jest szczególnie przydatna dla osób z konkretnymi celami reklamowymi, chcącymi osiągnąć jeszcze lepsze wyniki, od tych uzyskanych dzięki starszym narzędziom. Jeśli więc zależy Ci na rozwinięciu swojej firmy, zwiększeniu zasięgu i dotarciu do potencjalnych klientów to kampanie Performance Max są jak najbardziej dla Ciebie. Nie zapomnijmy jednak, że Performance Max został stworzony jako kampania dodatkowa. Nie można więc spocząć na laurach. Aby więc Twoja firma stale się rozwijała, niezbędne jest podejmowanie różnorodnych działań.
E-commerce w Polsce 2024: kluczowe wnioski i trendy, które warto znać
Kompleksowa strategia marketingowa
Rynek e-commerce w Polsce przeżywa dynamiczny rozwój, choć niektóre wskaźniki stabilizują się. Według najnowszego raportu na rok 2024, około 75% Polaków regularnie korzysta z zakupów online.
Czytaj więcejDlaczego warto wybrać platformę Pimcore spośród innych dostępnych na rynku?
Strony internetowe
Platforma Pimcore to wszechstronny system, który wyróżnia się jako narzędzie do zarządzania treścią (CMS) i informacjami o produktach (PIM). Dzięki swoim zaawansowanym funkcjom i elastyczności, staje się coraz częściej wybieraną technologią przez firmy z różnych branż.
Czytaj więcejBlack Friday 2024: Jakie strategie marketingowe przynoszą najlepsze efekty? Konkretne pomysły na kampanie
Kompleksowa strategia marketingowa
Black Friday to najważniejsze wydarzenie w kalendarzu zakupowym – czas, kiedy klienci są gotowi wydawać więcej, a firmy walczą o ich uwagę wyjątkowymi ofertami. Ale jak sprawić, aby to właśnie Twoja marka odniosła sukces w tym pełnym konkurencji okresie?
Czytaj więcej
Copyright © 2024 JELLINEK Agencja Interaktywna.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Polityka prywatności.