Strefa wiedzy

Jak zostać zauważonym w Internecie?

Kompleksowa strategia marketingowa

 

Chcąc zapewnić sobie lub swojej firmie odpowiednią rozpoznawalność, w pierwszej kolejności należy zwrócić się ku działaniom promocyjnym w Internecie. Poniżej przedstawiamy kilka sposobów na wykorzystanie Internetu do skutecznego promowania własnej marki.

 

Internet pozwala na konsekwentne do jak najszerszego grona potencjalnych klientów, którzy chętnie skorzystaliby z oferowanych przez nas usług czy produktów. Z rozmaitych względów często nie jesteśmy jednak wystarczająco widoczni na tle konkurencji. Oto kilka narzędzi, jakie pomogą nam zwiększyć naszą rozpoznawalność i trafić do jak największego grona odbiorców.

 

Social media

Media społecznościowe to dziś podstawowe narzędzie do promowania siebie i swojej marki w Internecie. Platformy takie jak Facebook, Instagram, LinkedIn czy nawet TikTok oferują nieograniczone możliwości regularnego poszerzania swojego grona obserwujących i zaprezentowania się od jak najlepszej strony. Każda z nich daje użytkownikowi unikatowe narzędzia promocji i skutecznego docierania do potencjalnych klientów.

Najważniejsze jest przy tym regularne publikowanie na swoim profilu angażujących treści, które zachęcą nowych użytkowników do obserwowania naszej strony, a już pozyskanych followersów skłonią do kolejnych interakcji z nami czy z naszą firmą. Od konkretnej platformy będzie przy tym zależeć charakter udostępnianych im materiałów – Facebook daje na przykład możliwość publikowania dłuższych, dodatkowo opatrzonych linkami wpisów, jak i tworzenia specjalnych wydarzeń czy grup zachęcających naszych obserwujących do aktywnego uczestnictwa. Instagram, przeciwnie, zakłada zamieszczanie krótszych postów do każdego zdjęcia czy klipu. Warto przy tym poświęcić czas na treści mniej oficjalne, ukazujące funkcjonowanie firmy „zza kulis”, a także bezpośrednią komunikację z followersami m.in. poprzez stories. TikTok stawia z kolei na krótko-formatowe filmiki zawierające jak najwięcej treści w angażującej formie i nieprzekraczające 60 sekund.

Niezależnie od platformy, na którą ostatecznie się zdecydujemy, nie należy zapominać o innych czynnikach wpływających na widoczność naszych treści. Kluczowe jest więc korzystanie z hashtagów, dopasowywanie swoich postów pod algorytm strony czy korzystanie z oferowanych użytkownikowi kampanii reklamowych.

   

Publikacje na blogu

Tak jak w przypadku mediów społecznościowych, prowadzenie bloga to nie tylko sposób na regularną publikację treści zoptymalizowanych pod kątem wyszukiwania, ale zarazem zbudowanie zaufania czytelnika do naszej marki. Zamieszczane tą drogą treści powinny ukazywać nas jako eksperta w danej dziedzinie, czyniąc nas wiarygodniejszym w oczach potencjalnego klienta.

Poza promocją oferowanych przez nas usług czy produktów warto więc publikować artykuły przekazujące odbiorcy dodatkową wiedzę, którą będzie mógł udostępnić znajomym, dodatkowo promując naszą markę. Raz opublikowaną treść można przy tym wykorzystać w mediach społecznościowych lub udostępniać poprzez nie naszym obserwującym, tym samym zwiększając zasięgi.

I w tym wypadku nie należy jednocześnie zapominać o właściwym optymalizowaniu naszych treści i umieszczaniu w nagłówkach odpowiednich słów kluczowych, tak żeby strona była widoczna w wyszukiwarce dla jak najszerszego grona internautów.

 

Optymalizacja SEO

Niezależnie od tego, czy publikujemy na blogu, czy prowadzimy oficjalną stronę naszej firmy, bez zachowania odpowiednich zasad optymalizacji nie możemy liczyć na to, że nasze treści trafią do szerszego grona odbiorców. Skuteczne pozycjonowanie strony pozwoli nam nie tylko na zwiększenie zasięgów, ale i zdobycie lepszej rozpoznawalności marki i większej konwersji, czyli aktywności użytkowników, którzy zdecydowali się odwiedzić nasza stronę.

Podstawą wszelkich działań optymalizacyjnych jest przede wszystkim tworzenie wartościowych treści będących w stanie przyciągnąć odwiedzającego na naszą stronę. Ponadto, niezwykle istotne jest uwzględnienie w nagłówkach i publikacjach słów kluczowych i fraz, którymi użytkownicy najczęściej posługują się podczas wyszukiwania. Kluczowe jest także zadbanie o poprawną budowę kodu strony, jak i uwzględnienie linków zewnętrznych, które będą prowadzić na stronę chociażby z naszych mediów społecznościowych.

To jednak tylko kilka z narzędzi, jakich używa się podczas skutecznych działań optymalizacyjnych. Jest to wyjątkowo złożony proces, uwzględniający wiele czynników składających się na poprawne funkcjonowanie strony. W tym celu najlepiej skorzystać z usług wybranej agencji SEO oferującej w tym zakresie odpowiednią wiedzę i doświadczenie.

 

Google Ads

Poza samą optymalizacją warto wziąć pod uwagę skorzystanie z systemu reklamowego Google’a pozwalającego na bardziej efektywne promowanie swojej marki zarówno w samej wyszukiwarce, jak i powiązanych z Googlem serwisach, np. YouTube.

Jak informuje sam Google, „Google Ads umożliwia reklamodawcom wybór konkretnych celów reklamowych, takich jak zwiększenie liczby połączeń telefonicznych lub wizyt na stronie. Na koncie Google Ads reklamodawcy mogą dostosowywać budżet i kierowanie oraz uruchamiać i wstrzymywać reklamy w dowolnej chwili”. Działania promocyjne polegają przede wszystkim na zamieszczaniu przez Google’a reklam tekstowych i banerów graficznych, a także reklam wideo w serwisie YouTube.

Google Ads oferuje wiele różnych rodzajów kampanii. Warto więc dokładnie zapoznać się z ofertą i wybrać tę najlepiej odpowiadającą naszym potrzebom. Nie należy przy tym zapominać o uważnym śledzeniu wyników i bieżącym podejmowaniu działań w zależności od przebiegu kampanii.

 

Jeśli zastanawiasz się, jak poprawić swoją rozpoznawalność w Internecie, zakres możliwości poszerza się z każdym dniem. W dobie mediów społecznościowych niewątpliwie kluczowe jest jedna korzystanie z choć jednej platformy choćby z uwagi na zasięgi, jakie będziesz w stanie pozyskać dla swojej marki. Jeśli chciałbyś zająć się marketingiem internetowym w sposób bardziej profesjonalny, warto zastanowić się również nad skorzystaniem z usług firm oferujących w tym zakresie szerokie wsparcie i doświadczenie.

Tagi: SEO, Google, Pozycjonowanie, Content marketing, Strategia, Social media, Ads

Consent Mode 2.0 – nie zapomnij o wdrożeniu!

Aktualności

od marca 2024 Google wymaga wprowadzenia Consent Mode 2.0. To obowiązkowe rozwiązanie mające na celu dostosowanie praktyk zbierania danych wobec zaostrzających się regulacji dotyczących prywatności. Nowa wersja Consent Mode skupia się przede wszystkim na zapewnieniu użytkownikom większej kontroli nad wykorzystywaniem ich danych przez pliki cookie.

Czytaj więcej

Regulacje działań marketingowych dla branży beauty

Aktualności

Od stycznia 2023 roku branża medycyny estetycznej musi dostosowywać swoje strategie marketingowe do nowych regulacji dotyczących reklamy. Kluczowym aspektem tych przepisów jest wprowadzenie zakazu korzystania z określonych fraz kluczowych w kampaniach reklamowych. Dowiedz się, czego przede wszystkim dotyczą nowe zasady.

Czytaj więcej

Black Friday coraz bliżej – czas przygotować promocje!

Kompleksowa strategia marketingowa

Black Friday to jedno z najbardziej oczekiwanych wydarzeń roku, zarówno przez konsumentów, jak i przedsiębiorców. 24 listopada sklepy w całej Polsce będą miały niepowtarzalną okazję na przyciągnięcie nowych klientów oraz nagrodzenie tych stałych. To także czas, w którym warto przygotować specjalną ofertę promocyjną.

Czytaj więcej

Copyright © 2024 JELLINEK Agencja Interaktywna.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Polityka prywatności.