Strefa wiedzy

Co warto zrobić, by zwiększyć zasięg na Facebooku i Instagramie?

Media społecznościowe

 

Facebook i Instagram to obecnie największe platformy społecznościowe, które w samej Polsce skupiają łącznie około 24 miliony użytkowników. To bardzo skuteczne narzędzia marketingowe, które pozwalają zaprezentować ofertę firmy bardzo szerokiemu gronu odbiorców.

Budowanie zasięgów jest procesem długotrwałym i wymaga cierpliwości, ale dzięki systematyczności i kreatywności możesz zbudować realne zainteresowanie Twoją marką. Media społecznościowe są potężnym narzędziem, którego nie warto ignorować. Co więcej, większość działań jest bezpłatna, dlatego nie czekaj i zacznij budować rozpoznawalność swojej marki w Internecie!

 

Postaw na wartościowe treści

Ciekawe treści, którymi użytkownicy chętnie podzielą się ze znajomymi to podstawa. Aby post był chętnie udostępniany powinien być napisany w sposób wciągający dla odbiorców, dzięki ich zaangażowaniu, twoje publikacje mają szansę dotrzeć do coraz większej liczby osób. Bardzo wartościowym źródłem pozyskiwania nowych obserwujących są reakcje na wpisy. Komentarze i polubienia zwiększają ruch organiczny postów, dlatego warto konstruować treści tak, aby zachęcały do podzielenia się swoją opinią lub udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie, można  np. zadać pytanie odnoszące się do korzystania z usługi czy produktu. Nie przekazuj wyłącznie suchych informacji, a kiedy zauważysz komentarz staraj się rozwinąć wątek i podtrzymać dialog. Warto czasami posłużyć się kodami zniżkowymi lub informacją o trwającej promocji – takie posty są często przesyłane pomiędzy użytkownikami.

 

Urozmaicaj posty!

User Generated Content to treści tworzone przez fanów marki – może być to zdjęcie, relacja czy wpis blogowy. Jeśli ktoś udostępni zdjęcie z Twoim produktem – zamieść to na swojej relacji (musisz jedynie pamiętać o uzyskaniu zgody od autora). Oprócz zwiększenia zasięgu organicznego, budujesz także relację z obserwującymi. To darmowe treści, które warto wykorzystać.

Na Instagramie ważną rolę odgrywają Stories, czyli krótkie relacje wyświetlane przez 24 godziny. Stories wyświetlane są nad feedem, dlatego warto skorzystać z tej opcji i dać się zapamiętać użytkownikom. Na relacji możesz pokazać funkcjonowanie firmy „od kuchni” lub przybliżyć użytkownikom produkty. Jeśli nie masz pomysłu na relacje, możesz zapytać obserwujących, jakie treści chcieliby zobaczyć – w tej roli świetnie sprawdzą się ankiety. Dzięki temu dowiesz się, jakie oczekiwania mają Twoi obserwujący, a dodatkowo okażesz im, że ich zdanie jest dla Ciebie ważne.

 

Halo, czy mnie słychać? – czyli transmisje na żywo

Zorganizuj live i pokaż kulisy swojej firmy. Treści wideo są bardzo dobrze odbierane przez algorytmy Facebooka i Instagrama, dlatego warto po nie sięgać, by zwiększać zasięgi. Osoby, które obserwują Twoje konto zostaną powiadomione, że właśnie rozpoczynasz transmisję na żywo. Warto zadawać pytania, aby zachęcić do pozostawiania komentarzy, które zwiększą zasięgi live’a. Jeśli masz zgromadzoną bazę kontaktów mailowych do klientów, to warto przygotować newsletter, w którym przypomnisz o terminie planowanej transmisji. To samo dotyczy postów, relacji czy informacji w BIO na IG. Na transmisji możesz pokazać jak przebiega proces produkcji, opowiedzieć o ciekawostkach z życia firmy czy zaprezentować swój zespół. To wszystko, co dla Ciebie i współpracowników jest codziennością, dla obserwujących może okazać się bardzo ciekawym contentem!

 

Korzystaj z reklam

Nawet niewielkie środki przeznaczone na reklamy pomagają budować szerszy zasięg. Reklamy podnoszą szansę na uzyskanie komentarza czy pozostawienie polubienia, a co za tym idzie zwiększenie zasięgu organicznego. Komentarze pod postem wyświetlą się znajomym osób, które je napisały i tak, efektem kuli śnieżnej nasz wpis będzie niósł się dalej w świat. Kluczem do sukcesu jest połączenie działań organicznych z płatnymi, ponieważ tworząc nawet najciekawsze treści musimy dać użytkownikom szansę na ich dostrzeżenie! Sprawdź, który post miał największy zasięg i wypromuj go za pomocą reklam Ads.

 

Influenserzy łączcie się!

Znane twarze przyciągają, dlatego współpraca z rozpoznawalnymi osobami, może przynieść wiele korzyści Twojej firmie. Przed rozpoczęciem współpracy warto zastanowić się, jak wybrać właściwą osobę, której wizerunek będzie korespondował z profilem marki. Należy sprawdzić, jaką społeczność gromadzi dany influenser i czy pasuje ona do Twojej grupy docelowej. Możesz poprosić o statystyki konta prowadzonego przez osobę, z którą chcesz zawiązać współpracę, np. zasięgi w grupie docelowej czy współczynnik zaangażowania. Jeśli dysponujesz budżetem na stworzenie kampanii z influenserami, warto to wykorzystać! Dzięki temu dotrzesz do większej liczby odbiorców, wygenerujesz leady, uwiarygodnisz Twój profil i zbudujesz świadomość marki.

 

Podsumowanie

Zwiększenie zasięgów na Facebooku czy Instagramie wymaga czasu i nakładów pracy, jednak przy właściwej organizacji i śledzeniu algorytmów możemy stopniowo budować świadomość marki i stworzyć zaangażowaną społeczność. Potrzebujesz pomocy w budowaniu zasięgów lub po prostu nie masz czasu na tworzenie treści – skontaktuj się z nami. Chętnie pokażemy Ci, jak wykorzystać potencjał tkwiący w mediach społecznościowych!

Tagi: Facebook, Instagram

Jak stworzyć własną stronę internetową?

Strony internetowe

Jako że strony internetowe stanowią dziś najważniejszą wizytówkę każdej firmy, warto zaprojektować swoją stronę tak, aby zrobić dobre pierwsze wrażenie i jak najlepiej dopasować jej funkcjonowanie do własnej oferty.

Czytaj więcej

Consent Mode 2.0 – nie zapomnij o wdrożeniu!

Aktualności

od marca 2024 Google wymaga wprowadzenia Consent Mode 2.0. To obowiązkowe rozwiązanie mające na celu dostosowanie praktyk zbierania danych wobec zaostrzających się regulacji dotyczących prywatności. Nowa wersja Consent Mode skupia się przede wszystkim na zapewnieniu użytkownikom większej kontroli nad wykorzystywaniem ich danych przez pliki cookie.

Czytaj więcej

Regulacje działań marketingowych dla branży beauty

Aktualności

Od stycznia 2023 roku branża medycyny estetycznej musi dostosowywać swoje strategie marketingowe do nowych regulacji dotyczących reklamy. Kluczowym aspektem tych przepisów jest wprowadzenie zakazu korzystania z określonych fraz kluczowych w kampaniach reklamowych. Dowiedz się, czego przede wszystkim dotyczą nowe zasady.

Czytaj więcej

Copyright © 2024 JELLINEK Agencja Interaktywna.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Polityka prywatności.