Co warto zrobić, by zwiększyć zasięg na Facebooku i Instagramie?
Media społecznościowe
Facebook i Instagram to obecnie największe platformy społecznościowe, które w samej Polsce skupiają łącznie około 24 miliony użytkowników. To bardzo skuteczne narzędzia marketingowe, które pozwalają zaprezentować ofertę firmy bardzo szerokiemu gronu odbiorców.
Budowanie zasięgów jest procesem długotrwałym i wymaga cierpliwości, ale dzięki systematyczności i kreatywności możesz zbudować realne zainteresowanie Twoją marką. Media społecznościowe są potężnym narzędziem, którego nie warto ignorować. Co więcej, większość działań jest bezpłatna, dlatego nie czekaj i zacznij budować rozpoznawalność swojej marki w Internecie!
Postaw na wartościowe treści
Ciekawe treści, którymi użytkownicy chętnie podzielą się ze znajomymi to podstawa. Aby post był chętnie udostępniany powinien być napisany w sposób wciągający dla odbiorców, dzięki ich zaangażowaniu, twoje publikacje mają szansę dotrzeć do coraz większej liczby osób. Bardzo wartościowym źródłem pozyskiwania nowych obserwujących są reakcje na wpisy. Komentarze i polubienia zwiększają ruch organiczny postów, dlatego warto konstruować treści tak, aby zachęcały do podzielenia się swoją opinią lub udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie, można np. zadać pytanie odnoszące się do korzystania z usługi czy produktu. Nie przekazuj wyłącznie suchych informacji, a kiedy zauważysz komentarz staraj się rozwinąć wątek i podtrzymać dialog. Warto czasami posłużyć się kodami zniżkowymi lub informacją o trwającej promocji – takie posty są często przesyłane pomiędzy użytkownikami.
Urozmaicaj posty!
User Generated Content to treści tworzone przez fanów marki – może być to zdjęcie, relacja czy wpis blogowy. Jeśli ktoś udostępni zdjęcie z Twoim produktem – zamieść to na swojej relacji (musisz jedynie pamiętać o uzyskaniu zgody od autora). Oprócz zwiększenia zasięgu organicznego, budujesz także relację z obserwującymi. To darmowe treści, które warto wykorzystać.
Na Instagramie ważną rolę odgrywają Stories, czyli krótkie relacje wyświetlane przez 24 godziny. Stories wyświetlane są nad feedem, dlatego warto skorzystać z tej opcji i dać się zapamiętać użytkownikom. Na relacji możesz pokazać funkcjonowanie firmy „od kuchni” lub przybliżyć użytkownikom produkty. Jeśli nie masz pomysłu na relacje, możesz zapytać obserwujących, jakie treści chcieliby zobaczyć – w tej roli świetnie sprawdzą się ankiety. Dzięki temu dowiesz się, jakie oczekiwania mają Twoi obserwujący, a dodatkowo okażesz im, że ich zdanie jest dla Ciebie ważne.
Halo, czy mnie słychać? – czyli transmisje na żywo
Zorganizuj live i pokaż kulisy swojej firmy. Treści wideo są bardzo dobrze odbierane przez algorytmy Facebooka i Instagrama, dlatego warto po nie sięgać, by zwiększać zasięgi. Osoby, które obserwują Twoje konto zostaną powiadomione, że właśnie rozpoczynasz transmisję na żywo. Warto zadawać pytania, aby zachęcić do pozostawiania komentarzy, które zwiększą zasięgi live’a. Jeśli masz zgromadzoną bazę kontaktów mailowych do klientów, to warto przygotować newsletter, w którym przypomnisz o terminie planowanej transmisji. To samo dotyczy postów, relacji czy informacji w BIO na IG. Na transmisji możesz pokazać jak przebiega proces produkcji, opowiedzieć o ciekawostkach z życia firmy czy zaprezentować swój zespół. To wszystko, co dla Ciebie i współpracowników jest codziennością, dla obserwujących może okazać się bardzo ciekawym contentem!
Korzystaj z reklam
Nawet niewielkie środki przeznaczone na reklamy pomagają budować szerszy zasięg. Reklamy podnoszą szansę na uzyskanie komentarza czy pozostawienie polubienia, a co za tym idzie zwiększenie zasięgu organicznego. Komentarze pod postem wyświetlą się znajomym osób, które je napisały i tak, efektem kuli śnieżnej nasz wpis będzie niósł się dalej w świat. Kluczem do sukcesu jest połączenie działań organicznych z płatnymi, ponieważ tworząc nawet najciekawsze treści musimy dać użytkownikom szansę na ich dostrzeżenie! Sprawdź, który post miał największy zasięg i wypromuj go za pomocą reklam Ads.
Influenserzy łączcie się!
Znane twarze przyciągają, dlatego współpraca z rozpoznawalnymi osobami, może przynieść wiele korzyści Twojej firmie. Przed rozpoczęciem współpracy warto zastanowić się, jak wybrać właściwą osobę, której wizerunek będzie korespondował z profilem marki. Należy sprawdzić, jaką społeczność gromadzi dany influenser i czy pasuje ona do Twojej grupy docelowej. Możesz poprosić o statystyki konta prowadzonego przez osobę, z którą chcesz zawiązać współpracę, np. zasięgi w grupie docelowej czy współczynnik zaangażowania. Jeśli dysponujesz budżetem na stworzenie kampanii z influenserami, warto to wykorzystać! Dzięki temu dotrzesz do większej liczby odbiorców, wygenerujesz leady, uwiarygodnisz Twój profil i zbudujesz świadomość marki.
Podsumowanie
Zwiększenie zasięgów na Facebooku czy Instagramie wymaga czasu i nakładów pracy, jednak przy właściwej organizacji i śledzeniu algorytmów możemy stopniowo budować świadomość marki i stworzyć zaangażowaną społeczność. Potrzebujesz pomocy w budowaniu zasięgów lub po prostu nie masz czasu na tworzenie treści – skontaktuj się z nami. Chętnie pokażemy Ci, jak wykorzystać potencjał tkwiący w mediach społecznościowych!
E-commerce w Polsce 2024: kluczowe wnioski i trendy, które warto znać
Kompleksowa strategia marketingowa
Rynek e-commerce w Polsce przeżywa dynamiczny rozwój, choć niektóre wskaźniki stabilizują się. Według najnowszego raportu na rok 2024, około 75% Polaków regularnie korzysta z zakupów online.
Czytaj więcejDlaczego warto wybrać platformę Pimcore spośród innych dostępnych na rynku?
Strony internetowe
Platforma Pimcore to wszechstronny system, który wyróżnia się jako narzędzie do zarządzania treścią (CMS) i informacjami o produktach (PIM). Dzięki swoim zaawansowanym funkcjom i elastyczności, staje się coraz częściej wybieraną technologią przez firmy z różnych branż.
Czytaj więcejBlack Friday 2024: Jakie strategie marketingowe przynoszą najlepsze efekty? Konkretne pomysły na kampanie
Kompleksowa strategia marketingowa
Black Friday to najważniejsze wydarzenie w kalendarzu zakupowym – czas, kiedy klienci są gotowi wydawać więcej, a firmy walczą o ich uwagę wyjątkowymi ofertami. Ale jak sprawić, aby to właśnie Twoja marka odniosła sukces w tym pełnym konkurencji okresie?
Czytaj więcej
Copyright © 2024 JELLINEK Agencja Interaktywna.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Polityka prywatności.