Strefa wiedzy

Jak zmienia się reklama w branży beauty?

Kompleksowa strategia marketingowa

Po dwóch latach spadku środków przeznaczanych na reklamę, branża beauty znów staje na nogi. Wszystko dzięki e-commerce i działaniom reklamowym w digitalu. Według prognoz pochodzących z raportu BeautyAdvertisingExpenditureForecasts - do 2021r. reklama internetowa będzie odpowiadać za połowę wszystkich wydatków na reklamę w branży kosmetycznej. Skąd wynika ten trend? I jak mogą go wykorzystać firmy z sektora beauty?

Reklama w banży beauty rośnie w siłę

Coraz więcej marek kosmetycznych przenosi środki przeznaczane dotąd na reklamę w telewizji czy prasie na reklamę w digitalu. Internet wyprzedził reklamę telewizyjną już w 2018 roku. Obecnie jest on największym globalnym nośnikiem reklamy z branży beauty. Bez wątpienia ta tendencja będzie się utrzymywać. Głównymi kanałami dystrybucji stają się reklamy graficzne (display) oraz materiały filmowe. Jednocześnie spada znaczenie przekazów reklamowych w czasopismach i w telewizji, choć w Polsce prasa kolorowa nadal odgrywają dużą rolę. Jak to wygląda w liczbach? Prognozuje się, że do 2021 roku.:

  • Reklama internetowa będzie stanowić 50% wszystkich wydatków na reklamę w sektorze beauty
  • Udział czasopism w wydatkach reklamowych spadnie do 8%
  • Udział telewizji spadnie do poziomu 35%*

Internet a wzrost wydatków na reklamę

Bez wątpienia za wzrost wydatków na reklamę odpowiada popularność mediów społecznościowych, a zwłaszcza Instagram. Konsumenci szukają tam informacji i opinii o kosmetykach. Zyskują na tym marki stawiają na promocję w nowych mediach. Kampanie prowadzone na Instagramie przyczyniły się do sukcesu wielu firm D2C, czyli zajmujących się sprzedażą bezpośrednią. Sukces zachęca je do otwarcia się na nowe kanały promocji w Internecie, a także na współpracę e-retailerami. Stąd między innymi wynikają nowe tendencje w branży kosmetycznej.

Znaczenie e-commerce rośnie, ale konsumenci nadal wolą kupować kosmetyki bezpośrednio, a więc przede wszystkim w drogeriach. Tu na pomoc producentom znów przychodzą media społecznościowe. Tutoriale i testy produktów na Instagramie czy YouTube oraz rekomendacje influencerów poniekąd zastępują klientom bezpośredni kontakt z produktem. Nowe możliwości oferuje także technologia AR, która jest coraz częściej wykorzystywana w marketingu.

Jakich kosmetyków szukają konsumenci?

Dynamiczne zmiany w wydatkach na reklamę idą w parze ze zmianami w upodobaniach konsumentów. Najlepiej na rynku beauty radzą sobie marki D2C, firmy sprzedające kosmetyki ekologiczne oraz marki własne retailerów. Najnowszy raport Facebook IQ potwierdza, że rok 2020 upłynie pod znakiem kosmetyków o profilu ekologicznym oraz produktów do pielęgnacji koreańskiej (tzw. K-Beauty). Zwiększająca się świadomość ekologiczna determinuje decyzje zakupowe, co wpływa również na politykę marek. Nie tylko składy kosmetyków zmierzają w kierunkach eko i bio - zmieniają się też opakowania. Posiadanie biodegradowalnych, przyjaznych dla środowiska opakowań staje się dużym atutem w oczach potencjalnego klienta.

Kolejne lata będą okresem intensywnych zmian na rynku kosmetycznym. Marki beauty muszą stanąć przed wyborem: zostać przy tradycyjnych kanałach promocji, czy też otworzyć się na możliwości reklamy internetowej? Zmiany w branży pokazują, że to właśnie reklama w Internecie oraz media społecznościowe wykazują największy potencjał reklamowy. Warto to wykorzystać.

 

*BeautyAdvertisingExpenditureForecasts, Zenith

Tagi: Opinia, Branding, Social media, Instagram

Consent Mode 2.0 – nie zapomnij o wdrożeniu!

Aktualności

od marca 2024 Google wymaga wprowadzenia Consent Mode 2.0. To obowiązkowe rozwiązanie mające na celu dostosowanie praktyk zbierania danych wobec zaostrzających się regulacji dotyczących prywatności. Nowa wersja Consent Mode skupia się przede wszystkim na zapewnieniu użytkownikom większej kontroli nad wykorzystywaniem ich danych przez pliki cookie.

Czytaj więcej

Regulacje działań marketingowych dla branży beauty

Aktualności

Od stycznia 2023 roku branża medycyny estetycznej musi dostosowywać swoje strategie marketingowe do nowych regulacji dotyczących reklamy. Kluczowym aspektem tych przepisów jest wprowadzenie zakazu korzystania z określonych fraz kluczowych w kampaniach reklamowych. Dowiedz się, czego przede wszystkim dotyczą nowe zasady.

Czytaj więcej

Black Friday coraz bliżej – czas przygotować promocje!

Kompleksowa strategia marketingowa

Black Friday to jedno z najbardziej oczekiwanych wydarzeń roku, zarówno przez konsumentów, jak i przedsiębiorców. 24 listopada sklepy w całej Polsce będą miały niepowtarzalną okazję na przyciągnięcie nowych klientów oraz nagrodzenie tych stałych. To także czas, w którym warto przygotować specjalną ofertę promocyjną.

Czytaj więcej

Copyright © 2024 JELLINEK Agencja Interaktywna.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Polityka prywatności.