
Przewijanie bez końca. Jak nowa zmiana w Google może wpłynąć na pozycjonowanie?
Pozycjonowanie SEO
Google zdecydowanie lubi zmiany i aktualizacje, które uzasadnia troską o doświadczenia użytkowników. Takie wyjaśnienie pojawiło się również w przypadku najnowszej zmiany, a więc wprowadzenia funkcji continuous scrolling na smartfonach. Na razie jest testowana w Stanach Zjednoczonych, a jeśli się sprawdzi – z pewnością trafi też na rynek europejski. Funkcja zmienia sposób korzystania z wyszukiwarki na urządzeniach mobilnych. Być może wpłynie też na monitorowanie pozycji strony.
Co się zmieni w sposobie korzystania z wyszukiwarki?
Do tej pory przeglądanie wyników Google na smartfonach przypominało to samo działanie na ekranie komputera. Aby zobaczyć dalsze wyniki wyszukiwania, użytkownicy musieli kliknąć „Przejdź dalej” i poczekać na otwarcie kolejnej strony. Teraz przycisk zniknie i wyszukiwarka będzie działać na podobnej zasadzie jak tablica Facebooka czy Instagrama, co w praktyce oznacza scrollowanie bez końca. Z punktu widzenia użytkownika może być to bardzo korzystne – zwłaszcza, gdy szuka merytorycznych treści, ale z przyzwyczajenia poddaje się po przejrzeniu wyników z pierwszej strony. Dzięki zmianie, internauta zyska łatwy dostęp do większej liczby wyników i tym samym – będzie miał większe szanse na znalezienie interesujących go informacji. Z pewnością wydłuży to też średni czas spędzony na poszukiwaniach, co może być pośrednim celem Google.
Zmiana w Google a pozycjonowanie
Mityczna „druga strona w Google” stała się już bohaterką wielu memów. Trudno się temu dziwić. Tylko co czwarta osoba sprawdza wyniki poza pierwszą stroną Google. Koniec przycisku „Przejdź dalej” na urządzeniach mobilnych może zwiększyć szansę na zdobycie ruchu w przypadku tych witryn, którym nie udaje się wygrywać w wyścigu o pierwszą stronę.
Jednocześnie zmiana może nieco namieszać w monitorowaniu pozycji witryny na urządzeniach mobilnych, co jest istotne dla stron, które inwestują w pozycjonowanie. Czy technologiczny gigant zaproponuje jakieś alternatywne rozwiązanie, które umożliwi szczegółowy monitoring? Na razie nie mamy takich informacji, ale będziemy to śledzić na bieżąco.

SEO AI Overview – nowy standard pozycjonowania, który buduje realną przewagę Twojej marki
Pozycjonowanie SEO
W świecie, w którym tradycyjne wyniki wyszukiwania ustępują miejsca generatywnym odpowiedziom sztucznej inteligencji, SEO zmienia się szybciej niż kiedykolwiek wcześniej. Standardowe działania optymalizacyjne już nie wystarczają. Aby Twoja marka mogła istnieć w świadomości klientów, musi być obecna tam, gdzie użytkownik kończy swoją drogę zakupową – w AI Overview.
Czytaj więcej
Pozycjonowanie w AI – strategia, bez której Twoja marka zniknie z wyników wyszukiwania
Pozycjonowanie SEO
Jeśli prowadzisz działania SEO i inwestujesz w content marketing – jesteś na dobrej drodze. Ale czy Twoja marka jest widoczna tam, gdzie użytkownicy coraz częściej szukają informacji? Mowa o systemach sztucznej inteligencji. Dziś nie chodzi już wyłącznie o pozycję w wynikach wyszukiwania Google – kluczowe staje się to, czy Twoje treści są rozpoznawane, cytowane i rekomendowane przez AI.
Czytaj więcej
Przewodnik po dżungli wyszukiwarek AI: Jak nie zginąć i królować w wynikach?
Pozycjonowanie SEO
Czy czujesz, że w ostatnim czasie świat wyszukiwarek internetowych zmienia się szybciej niż Twoje plany na weekend? Jednego dnia Google jest Twoim najlepszym kumplem, a następnego serwuje wyniki w zupełnie nowej formie, bo... AI wkroczyło do akcji! Nie martw się, nie jesteś sam.
Czytaj więcej
Copyright © 2025 JELLINEK Agencja Interaktywna.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Polityka prywatności.