Strefa wiedzy

Uwaga na nieuczciwe propozycje założenia wizytówki Google Maps! Jak nie dać się oszukać?

Pozycjonowanie SEO

Docierają do nas informacje, że coraz więcej firm, podających się za jednostki reprezentujące Google, oferuje przedsiębiorcom założenie konta Google Moja Firma. Teoretycznie nie ma w tym nic niepokojącego. Wizytówka jest istotna zarówno dla pozycji strony w wyszukiwarce, jak i dla wizerunku przedsiębiorstwa. Jednak warunki proponowane przez rzekomych reprezentantów Google oraz informacje, które podają często są bardzo dalekie od prawdy. Warto krytycznie podchodzić do tego typu ofert, aby nie dać się oszukać.

Oferta założenia konta w Google Maps – kiedy powinna nam się zapalić żółta lampka?

Wśród komunikatów, z którymi najczęściej wychodzą nieuczciwe agencje możemy wymienić:

→ “Dzwonimy z Google”, “Reprezentujemy Google”

Wiele firm i agencji realizujących usługi w Internecie, ma status Partnera Google. Oznacza to, że są uczestnikami programu marketingowego dla agencji reklamowych i firm, które zarządzają kontami Google Ads. Nie oznacza to jednak, że są pracownikami Google albo mają podstawy do reprezentowania tego przedsiębiorstwa. Podawanie się za Google, aby zachęcić do skorzystania z usług, godzi w standardy branży i jest zdecydowanie nieuczciwe. Uwaga! Jeśli dostajemy maila od nadawcy, który posiada w nazwie adresu “google”, to wcale nie oznacza, że jest on pracownikiem Google. Zawsze należy to zweryfikować.

→ “Założymy konto Google Moja Firma na 2 lata za xxx zł”

Założenie i optymalizację wizytówki Google Moja Firma można wykonać samodzielnie, jednak jeśli zlecimy je wyspecjalizowanej firmie, to będzie to usługa, za którą jak najbardziej należy się wynagrodzenie.Jednak nie wszyscy przedsiębiorcy wiedzą, że samo utworzenie i posiadanie wizytówki nie wymaga uiszczania opłat. Nieuczciwe firmy oferują więc usługę z terminem ważności, co oznacza, że przed upływem 2 lat (lub innego, ustalonego odcinku czasu), zgłoszą się z kolejną fakturą do opłacenia. Oczywiście najpierw zaproponują przedsiębiorcy “przedłużenie abonamentu” albo “ponowienie płatności”, informując, że to jedyny sposób, aby wizytówkę zachować.

→ “Zakładamy wizytówkę w Google Maps z gwarancją pozycji”

Wielokrotnie ostrzegaliśmy Was, że hasło “gwarancja pozycji” zawsze powinno być sygnałem ostrzegawczym, że możemy mieć do czynienia z nieuczciwym partnerem. Firmy i agencje, na podstawie swojej wiedzy i doświadczenia, mogą prognozować, jaką pozycję uda się osiągnąć w danym czasie, ale nigdy nie mogą dawać gwarancji. Na pozycję wpływa kilkaset czynników, z których znakomita część stanowi tajemnicę Google.

Czy warto zlecać założenie wizytówki Google?

Każda firma ma możliwość samodzielnie i całkowicie bezpłatnie założyć swoją własną wizytówkę Google Moja Firma. Raz utworzony profil nie ma daty ważności i nie wymaga przedłużania ani uiszczania opłat. Jednocześnie uzupełnianie i optymalizowanie wizytówki jest zadaniem czasochłonnym i wymagającym sporo pracy. Warto powierzyć to zadanie w ręce profesjonalistów, którzy zadbają o jej atrakcyjny wygląd. Większość agencji SEO oferuje tego typu usługę. Jednocześnie trzeba mieć się na baczności, aby nie natrafić na nieuczciwą firmę. Podmiot, któremu powierzamy prowadzenie mapki, jak najbardziej może pobierać opłatę za jej utworzenie i aktualizację (czyli za swoją pracę), jednak samo istnienie wizytówki nie jest w żaden sposób płatne. Dlatego, jeśli więc dostajemy informację, że “jeśli nie zapłacimy, wizytówka zostanie usunięta”, to możemy mieć pewność, że trafiliśmy na oszusta.

Jak się chronić przed takimi praktykami? Przede wszystkim polecamy Wam rozwagę, spokojne weryfikowanie informacji i korzystanie z usług rzetelnych partnerów biznesowych.

Tagi: SEO, Google, Strona WWW, Sklep WWW

Consent Mode 2.0 – nie zapomnij o wdrożeniu!

Aktualności

od marca 2024 Google wymaga wprowadzenia Consent Mode 2.0. To obowiązkowe rozwiązanie mające na celu dostosowanie praktyk zbierania danych wobec zaostrzających się regulacji dotyczących prywatności. Nowa wersja Consent Mode skupia się przede wszystkim na zapewnieniu użytkownikom większej kontroli nad wykorzystywaniem ich danych przez pliki cookie.

Czytaj więcej

Regulacje działań marketingowych dla branży beauty

Aktualności

Od stycznia 2023 roku branża medycyny estetycznej musi dostosowywać swoje strategie marketingowe do nowych regulacji dotyczących reklamy. Kluczowym aspektem tych przepisów jest wprowadzenie zakazu korzystania z określonych fraz kluczowych w kampaniach reklamowych. Dowiedz się, czego przede wszystkim dotyczą nowe zasady.

Czytaj więcej

Black Friday coraz bliżej – czas przygotować promocje!

Kompleksowa strategia marketingowa

Black Friday to jedno z najbardziej oczekiwanych wydarzeń roku, zarówno przez konsumentów, jak i przedsiębiorców. 24 listopada sklepy w całej Polsce będą miały niepowtarzalną okazję na przyciągnięcie nowych klientów oraz nagrodzenie tych stałych. To także czas, w którym warto przygotować specjalną ofertę promocyjną.

Czytaj więcej

Copyright © 2024 JELLINEK Agencja Interaktywna.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Polityka prywatności.