
Przewijanie bez końca. Jak nowa zmiana w Google może wpłynąć na pozycjonowanie?
Pozycjonowanie SEO
Google zdecydowanie lubi zmiany i aktualizacje, które uzasadnia troską o doświadczenia użytkowników. Takie wyjaśnienie pojawiło się również w przypadku najnowszej zmiany, a więc wprowadzenia funkcji continuous scrolling na smartfonach. Na razie jest testowana w Stanach Zjednoczonych, a jeśli się sprawdzi – z pewnością trafi też na rynek europejski. Funkcja zmienia sposób korzystania z wyszukiwarki na urządzeniach mobilnych. Być może wpłynie też na monitorowanie pozycji strony.
Co się zmieni w sposobie korzystania z wyszukiwarki?
Do tej pory przeglądanie wyników Google na smartfonach przypominało to samo działanie na ekranie komputera. Aby zobaczyć dalsze wyniki wyszukiwania, użytkownicy musieli kliknąć „Przejdź dalej” i poczekać na otwarcie kolejnej strony. Teraz przycisk zniknie i wyszukiwarka będzie działać na podobnej zasadzie jak tablica Facebooka czy Instagrama, co w praktyce oznacza scrollowanie bez końca. Z punktu widzenia użytkownika może być to bardzo korzystne – zwłaszcza, gdy szuka merytorycznych treści, ale z przyzwyczajenia poddaje się po przejrzeniu wyników z pierwszej strony. Dzięki zmianie, internauta zyska łatwy dostęp do większej liczby wyników i tym samym – będzie miał większe szanse na znalezienie interesujących go informacji. Z pewnością wydłuży to też średni czas spędzony na poszukiwaniach, co może być pośrednim celem Google.
Zmiana w Google a pozycjonowanie
Mityczna „druga strona w Google” stała się już bohaterką wielu memów. Trudno się temu dziwić. Tylko co czwarta osoba sprawdza wyniki poza pierwszą stroną Google. Koniec przycisku „Przejdź dalej” na urządzeniach mobilnych może zwiększyć szansę na zdobycie ruchu w przypadku tych witryn, którym nie udaje się wygrywać w wyścigu o pierwszą stronę.
Jednocześnie zmiana może nieco namieszać w monitorowaniu pozycji witryny na urządzeniach mobilnych, co jest istotne dla stron, które inwestują w pozycjonowanie. Czy technologiczny gigant zaproponuje jakieś alternatywne rozwiązanie, które umożliwi szczegółowy monitoring? Na razie nie mamy takich informacji, ale będziemy to śledzić na bieżąco.

WCAG 2.1 checklist
Aktualności
WCAG 2.1 na poziomie AA to standard, który od 28 czerwca powinno spełniać większość stron internetowych.
W artykule przedstawiamy prostą checklistę działań, które możesz wdrożyć, aby Twoja strona była bardziej dostępna, przyjazna i zgodna z wytycznymi.

WCAG 2.1 od czerwca 2025 r. obowiązkowe. Kogo dotyczy dostępność cyfrowa?
Aktualności
28 czerwca 2025 roku wejdą w życie przepisy wynikające z Europejskiego Aktu o Dostępności (EAA), nakładające obowiązek wdrożenia standardów WCAG 2.1 na poziomie AA. To unijne regulacje, które mają na celu ujednolicenie zasad dostępności cyfrowej dla osób z różnymi ograniczeniami – wzroku, słuchu, motoryki czy percepcji.
Czytaj więcej
Pozycjonowanie - luksus czy konieczność?
Pozycjonowanie SEO
Masz piękną stronę internetową, wszystko działa, grafika przyciąga oko, a oferta jest naprawdę konkurencyjna. Tylko… gdzie są klienci? Jeśli Twoja witryna nie pojawia się w Google na odpowiednie hasła – nikt jej nie znajdzie. I tu wchodzi SEO, czyli pozycjonowanie.
Czytaj więcej
Copyright © 2025 JELLINEK Agencja Interaktywna.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Polityka prywatności.