Strefa wiedzy

Przewijanie bez końca. Jak nowa zmiana w Google może wpłynąć na pozycjonowanie?

Pozycjonowanie SEO

Google zdecydowanie lubi zmiany i aktualizacje, które uzasadnia troską o doświadczenia użytkowników. Takie wyjaśnienie pojawiło się również w przypadku najnowszej zmiany, a więc wprowadzenia funkcji continuous scrolling na smartfonach. Na razie jest testowana w Stanach Zjednoczonych, a jeśli się sprawdzi – z pewnością trafi też na rynek europejski. Funkcja zmienia sposób korzystania z wyszukiwarki na urządzeniach mobilnych. Być może wpłynie też na monitorowanie pozycji strony. 

Co się zmieni w sposobie korzystania z wyszukiwarki? 

Do tej pory przeglądanie wyników Google na smartfonach przypominało to samo działanie na ekranie komputera. Aby zobaczyć dalsze wyniki wyszukiwania, użytkownicy musieli kliknąć „Przejdź dalej” i poczekać na otwarcie kolejnej strony. Teraz przycisk zniknie i wyszukiwarka będzie działać na podobnej zasadzie jak tablica Facebooka czy Instagrama, co w praktyce oznacza scrollowanie bez końca. Z punktu widzenia użytkownika może być to bardzo korzystne – zwłaszcza, gdy szuka merytorycznych treści, ale z przyzwyczajenia poddaje się po przejrzeniu wyników z pierwszej strony. Dzięki zmianie, internauta zyska łatwy dostęp do większej liczby wyników i tym samym – będzie miał większe szanse na znalezienie interesujących go informacji. Z pewnością wydłuży to też średni czas spędzony na poszukiwaniach, co może być pośrednim celem Google. 

Zmiana w Google a pozycjonowanie

Mityczna „druga strona w Google” stała się już bohaterką wielu memów. Trudno się temu dziwić. Tylko co czwarta osoba sprawdza wyniki poza pierwszą stroną Google. Koniec przycisku „Przejdź dalej” na urządzeniach mobilnych może zwiększyć szansę na zdobycie ruchu w przypadku tych witryn, którym nie udaje się wygrywać w wyścigu o pierwszą stronę. 
Jednocześnie zmiana może nieco namieszać w monitorowaniu pozycji witryny na urządzeniach mobilnych, co jest istotne dla stron, które inwestują w pozycjonowanie. Czy technologiczny gigant zaproponuje jakieś alternatywne rozwiązanie, które umożliwi szczegółowy monitoring? Na razie nie mamy takich informacji, ale będziemy to śledzić na bieżąco. 

Tagi: SEO, Google, Pozycjonowanie

Consent Mode 2.0 – nie zapomnij o wdrożeniu!

Aktualności

od marca 2024 Google wymaga wprowadzenia Consent Mode 2.0. To obowiązkowe rozwiązanie mające na celu dostosowanie praktyk zbierania danych wobec zaostrzających się regulacji dotyczących prywatności. Nowa wersja Consent Mode skupia się przede wszystkim na zapewnieniu użytkownikom większej kontroli nad wykorzystywaniem ich danych przez pliki cookie.

Czytaj więcej

Regulacje działań marketingowych dla branży beauty

Aktualności

Od stycznia 2023 roku branża medycyny estetycznej musi dostosowywać swoje strategie marketingowe do nowych regulacji dotyczących reklamy. Kluczowym aspektem tych przepisów jest wprowadzenie zakazu korzystania z określonych fraz kluczowych w kampaniach reklamowych. Dowiedz się, czego przede wszystkim dotyczą nowe zasady.

Czytaj więcej

Black Friday coraz bliżej – czas przygotować promocje!

Kompleksowa strategia marketingowa

Black Friday to jedno z najbardziej oczekiwanych wydarzeń roku, zarówno przez konsumentów, jak i przedsiębiorców. 24 listopada sklepy w całej Polsce będą miały niepowtarzalną okazję na przyciągnięcie nowych klientów oraz nagrodzenie tych stałych. To także czas, w którym warto przygotować specjalną ofertę promocyjną.

Czytaj więcej

Copyright © 2024 JELLINEK Agencja Interaktywna.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Polityka prywatności.