Strefa wiedzy

Przewijanie bez końca. Jak nowa zmiana w Google może wpłynąć na pozycjonowanie?

Pozycjonowanie SEO

Google zdecydowanie lubi zmiany i aktualizacje, które uzasadnia troską o doświadczenia użytkowników. Takie wyjaśnienie pojawiło się również w przypadku najnowszej zmiany, a więc wprowadzenia funkcji continuous scrolling na smartfonach. Na razie jest testowana w Stanach Zjednoczonych, a jeśli się sprawdzi – z pewnością trafi też na rynek europejski. Funkcja zmienia sposób korzystania z wyszukiwarki na urządzeniach mobilnych. Być może wpłynie też na monitorowanie pozycji strony. 

Co się zmieni w sposobie korzystania z wyszukiwarki? 

Do tej pory przeglądanie wyników Google na smartfonach przypominało to samo działanie na ekranie komputera. Aby zobaczyć dalsze wyniki wyszukiwania, użytkownicy musieli kliknąć „Przejdź dalej” i poczekać na otwarcie kolejnej strony. Teraz przycisk zniknie i wyszukiwarka będzie działać na podobnej zasadzie jak tablica Facebooka czy Instagrama, co w praktyce oznacza scrollowanie bez końca. Z punktu widzenia użytkownika może być to bardzo korzystne – zwłaszcza, gdy szuka merytorycznych treści, ale z przyzwyczajenia poddaje się po przejrzeniu wyników z pierwszej strony. Dzięki zmianie, internauta zyska łatwy dostęp do większej liczby wyników i tym samym – będzie miał większe szanse na znalezienie interesujących go informacji. Z pewnością wydłuży to też średni czas spędzony na poszukiwaniach, co może być pośrednim celem Google. 

Zmiana w Google a pozycjonowanie

Mityczna „druga strona w Google” stała się już bohaterką wielu memów. Trudno się temu dziwić. Tylko co czwarta osoba sprawdza wyniki poza pierwszą stroną Google. Koniec przycisku „Przejdź dalej” na urządzeniach mobilnych może zwiększyć szansę na zdobycie ruchu w przypadku tych witryn, którym nie udaje się wygrywać w wyścigu o pierwszą stronę. 
Jednocześnie zmiana może nieco namieszać w monitorowaniu pozycji witryny na urządzeniach mobilnych, co jest istotne dla stron, które inwestują w pozycjonowanie. Czy technologiczny gigant zaproponuje jakieś alternatywne rozwiązanie, które umożliwi szczegółowy monitoring? Na razie nie mamy takich informacji, ale będziemy to śledzić na bieżąco. 

Tagi: SEO, Google, Pozycjonowanie

Search Generative Experience już jest! Wyprzedź konkurencję i dostosuj swoje SEO do nowego wymiaru wyszukiwania!

Pozycjonowanie SEO

Search Generative Experience w Google to ultra nowoczesny system wyszukiwania internetowego oparty o AI. SGE nie tylko będzie służyło do generowania wyników wyszukiwania, które w najlepszy sposób odpowiedzą potrzebom użytkownika, ale też ma przewidywać kolejne kroki. Dowiedz się czym dokładnie jest SGE, jak się sprawdza i kiedy będziesz mógł z niego skorzystać.

Czytaj więcej

Zarabiaj więcej dzięki odzyskaniu porzuconych koszyków!

Kompleksowa strategia marketingowa

Twoim celem, jako przedsiębiorcy, jest maksymalizacja zysku. Gdy klient włoży produkt do koszyka chcielibyśmy zakładać, że sfinalizuje zakup. Nie zawsze jednak dochodzi to do skutku, co jest zupełnie normalne. Nasza ocena zależy od tego, jak duży procent klientów zostawia swoje koszyki. Warto sprawdzić, czy są skłonni wrócić i co można zrobić, żeby wrócili.

Czytaj więcej

Jak stworzyć własną stronę internetową?

Strony internetowe

Jako że strony internetowe stanowią dziś najważniejszą wizytówkę każdej firmy, warto zaprojektować swoją stronę tak, aby zrobić dobre pierwsze wrażenie i jak najlepiej dopasować jej funkcjonowanie do własnej oferty.

Czytaj więcej

Copyright © 2024 JELLINEK Agencja Interaktywna.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Polityka prywatności.