Strefa wiedzy

Koronakryzys: jak wpływa na zachowania internautów?

Pozycjonowanie SEO

Wprowadzony w Polsce stan epidemii w związku z SARS-CoV-2 wywołał spore zamieszanie w życiu każdego z nas. Koronawirus wywarł wpływ nie tylko na zdrowie i bezpieczeństwo społeczeństwa, ale także na procesy gospodarcze, organizację sposobu pracy i edukacji. Musieliśmy zrezygnować z wielu rzeczy i aktywności. Zmienił się nasz sposób spędzania czasu, a co za tym idzie codzienne nawyki i zwyczaje. Już nie podajemy ręki przy powitaniu, nie wymieniamy pocałunków podczas spotkań ze znajomymi, maksymalnie ograniczyliśmy przemieszczanie się komunikacją miejską. Nasza uwaga została skierowana na całkowicie inne tory. Jak podaje Google Trends społeczeństwo zaczęło interesować się innymi tematami niż wcześniej.

Wzrost liczby wyszukiwania frazy koronawirus w Google

Obecnie TOP 15 zapytań w Google ciągle zyskujących popularność wygląda następująco:

Top15 zapytań w Google

Widzimy, że informacje dotyczące koronawirusa zdominowały wszystkie inne tematy. Epidemia odciągnęła uwagę konsumentów od większości produktów i usług. W obecnym czasie nie są poszukiwane turystyczne atrakcje na wakacje, ani adresy ciekawych restauracji, ale raczej wyszukiwane są przydatne informacje o ochronie zdrowia swojego i bliskich.

Zainteresowanie koronawirusem w wyszukiwarce 2020

Mogłoby się wydawać, że przynajmniej tematy związane z medycyną powinny budzić większe zainteresowanie. Na przykładzie Warszawy widzimy jednak, że tak wcale nie jest. Dla użytkowników kluczowe stały się tematy ochrony zdrowia związane bezpośrednio z pandemią. Pozostałe kwestie zeszły na drugi plan.

Zainteresowanie rezonansem magnetycznym w wyszukiwarce 2020

Zainteresowanie badaniem USG w wyszukiwarce 2020

Nieco większym zainteresowaniem cieszyła się rehabilitacja. Stało się tak ponieważ w czasie koronawirusa wiele osób zostało zamkniętych w domu i nie mogło swobodnie korzystać z dotychczasowej pomocy. Wiele punktów medycznych zostało zamkniętych lub ograniczyło swój dostęp. Osoby wymagające rehabilitacji szukały więc miejsc do których mogą się zgłosić. Gdy takich miejsc nie znalazły, zaczęły wyszukiwać sposobów na rehabilitację i ćwiczenia online.

Zainteresowanie rehabilitacją w wyszukiwarce 2020

Zainteresowanie rehabilitacją online w wyszukiwarce 2020

Analizując powyższe wykresy nasuwa się wniosek: zmiany w zachowaniach internautów powinny pociągać za sobą zmiany w działaniach przedsiębiorców. Ważne jest zrozumienie, że ludziom zamkniętym w domu towarzyszy lęk, frustracja i zmęczenie. W związku z tym firmy powinny dostosować się do obecnej sytuacji, zmienić swój sposób myślenia i zmodyfikować strategię.

Wyznaczmy nowe cele

Obecną sytuację możemy porównać raczej do żmudnego marszu niż do szybkiego biegu. Najlepszym więc sposobem będzie wytyczenie sobie nowego celu i spokojne realizowanie go krok po kroku. Co może być tym celem?

Najwięcej korzyści może przynieść teraz zrozumienie nastawienia naszego klienta – sytuacji w jakiej się znajduje, co mówi, jak się zachowuje. Kluczem do właściwej interakcji będzie maksymalne wsłuchanie się w jego potrzebyi odpowiednia komunikacja. Ważne jest zaangażowanie społeczności gromadzącej się wokół marki, podjęcie działań w social mediach, publikacja tekstów eksperckich i maksymalne zoptymalizowanie strony internetowej. Działania te powinny skutecznie przywiązać konsumentów do marki oraz wpłynąć na poczucie, że firma wychodzi im naprzeciw i jest pomocna w ciężkiej dla wszystkich sytuacji.

Czas koronawirusa to także czas na przeanalizowanie strategii i oferowanych produktów. Bardzo dużo firm włókienniczych i producentów odzieży w krótkim czasie, przystosowało się do obecnej sytuacji. Zaprzestali produkcji towarów ze swojej stałej oferty, a w ich miejsce rozpoczęliszycie maseczek ochronnych. Sprawa podobnie wygląda, jeśli chodzi o firmy zajmujące się drukiem 3D, które zaczęły masowo produkować przyłbice dla personelu medycznego. Jeżeli więc pandemia znacząco wpłynęła na Twoją sytuację rynkową i nie jesteś w stanie świadczyć swoich podstawowych usług, to może również powinieneś zastanowić się nad nową taktyką?

Po każdej burzy wychodzi słońce

Wiadomo, że w sytuacji niepokoju podejmowanie jakichkolwiek decyzji jest dużo trudniejsze. Jednak nie należy się poddawać! Mimo, że większość przedsiębiorców mierzy się teraz z ograniczonym budżetem, to czas recesji nie może wiązać się z zupełnym brakiem działań. Konkurencja nie śpi. Warto więc myśleć strategicznie, tak by mieć pewność, że nasze działania są adekwatne do potrzeb i oczekiwań rynku.

Tagi: SEO, Google, Sprzedaż, Strategia

E-commerce w Polsce 2024: kluczowe wnioski i trendy, które warto znać

Kompleksowa strategia marketingowa

Rynek e-commerce w Polsce przeżywa dynamiczny rozwój, choć niektóre wskaźniki stabilizują się. Według najnowszego raportu na rok 2024, około 75% Polaków regularnie korzysta z zakupów online.

Czytaj więcej

Dlaczego warto wybrać platformę Pimcore spośród innych dostępnych na rynku?

Strony internetowe

Platforma Pimcore to wszechstronny system, który wyróżnia się jako narzędzie do zarządzania treścią (CMS) i informacjami o produktach (PIM). Dzięki swoim zaawansowanym funkcjom i elastyczności, staje się coraz częściej wybieraną technologią przez firmy z różnych branż.

Czytaj więcej

Black Friday 2024: Jakie strategie marketingowe przynoszą najlepsze efekty? Konkretne pomysły na kampanie

Kompleksowa strategia marketingowa

Black Friday to najważniejsze wydarzenie w kalendarzu zakupowym – czas, kiedy klienci są gotowi wydawać więcej, a firmy walczą o ich uwagę wyjątkowymi ofertami. Ale jak sprawić, aby to właśnie Twoja marka odniosła sukces w tym pełnym konkurencji okresie?

Czytaj więcej

Copyright © 2024 JELLINEK Agencja Interaktywna.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Polityka prywatności.