Strefa wiedzy

Dlaczego pozycjonowanie nie działa?

Pozycjonowanie SEO

Jeśli zastanawiasz się, dlaczego pomimo działań optymalizacyjnych twoja strona nie notuje pożądanych wyników, bardzo prawdopodobne, że wynika to z błędów popełnionych w trakcie pozycjonowania. Poniżej podajemy kilka możliwych powodów, dla których nie odnosisz zamierzonych sukcesów.

    Optymalizacja strony to bardzo złożony proces, który ma na celu poprawę wyników wyszukiwania, zwiększenie konwersji i w efekcie uczynienie naszej firmy bardziej konkurencyjną. Często jednak, zwłaszcza jeśli zajmujemy się pozycjonowaniem samodzielnie, podejmowane działania nie przynoszą pożądanych efektów w ciągu tygodniu czy nawet miesięcy od ich rozpoczęcia. Wynikać może to z rozmaitych błędów i przeoczeń, w wyniku których nasza strona nie będzie w stanie trafić do szerszego grona potencjalnych klientów.

Treść i jej optymalizacja

    Najważniejszym aspektem każdej strony jest treść, jaką oferujemy odwiedzającemu – jeśli nie jest wystarczająco interesująca, nie zachęci go do dłuższej wizyty, nie mówiąc nawet o ponownych odwiedzinach. Istotna jest przy tym również spójność tekstów i to, na ile dotyczą właściwego obszaru strony. Gdy więc upewnimy się już co do wysokiej jakości naszych publikacji, należy zwrócić uwagę, w jakim stopniu opatrzone są one słowami i frazami kluczowymi. Zarówno ich brak jak i nadmiar w nagłówkach czy podstronach będzie skutkował gorszymi wynikami wyszukiwania. To samo dotyczy wszelkiego rodzaju grafik – ich atrybut ALT, czyli opis przeznaczony do odczytu przez roboty sieciowe, również powinien zostać zoptymalizowany pod tym kątem; podobnie z meta tagami, czyli znacznikami zawartymi w kodzie HTML zawierającymi opis witryny. Chcąc wybrać jak najlepsze słowa kluczowe, warto skorzystać z narzędzi takich jak Semstorm czy Senuto, które pozwalają na śledzenie fraz używanych przez konkurencję.

Niepoprawne działanie strony

    Równie ważne co zamieszczona na niej treść jest poprawne funkcjonowanie strony. Nawet jeśli opatrzyliśmy ją właściwą liczbą fraz kluczowych, w wypadku pewnych zaniedbań wpływających na wygodę jej użytkowania może się ona okazać na tyle nieatrakcyjna dla odwiedzającego, że nie zdecyduje się na nią wrócić, tym samym pogarszając nasze zasięgi. Oto tylko niektóre z możliwych przyczyn:

  • Nieintuicyjna nawigacja – użytkownik może mieć problemy z poruszaniem się po stronie i docieraniem do istotnych dla niego treści.
  • Niska szybkość strony – wolne ładowanie się strony może znacząco zniechęcić do kolejnych wizyt. Warto zoptymalizować pod kątem m.in. wielkość obrazów czy długość kodu HTML.
  • Strona nieprzyjazna urządzeniom mobilnym – znacząca część użytkowników korzysta Internetu przy użyciu telefonu. Jeśli nasza strona okaże się pod tym względem nieporęczna, może to znacząco ograniczyć liczbę odwiedzin.
  • Brak przekierowań – chcąc ułatwić użytkownikowi nawigację na stronie, należy dokonać przekierowań adresów URL z podstron o nieaktualnej zawartości czy tych z błędem 404.

Linkowanie

    Tzw. link building to jedno z podstawowych działań w procesie pozycjonowania. Jeśli po optymalizacji twoja strona nie pożądanych pożądanych rezultatów, bardzo prawdopodobne, że zaniedbany został jej profil linkowania.

    Mówiąc o SEO, linki dzieli się na zewnętrzne i wewnętrzne. Linki zewnętrzne to te umieszczane w innych witrynach takich jak fora dyskusyjne, blogi czy media społecznościowe, prowadzące użytkownika na naszą stronę. Jest do doskonały sposób na zdobywanie zasięgów i zwiększania naszej popularności w Internecie. Ważne jest jednak napędzanie ruchu w sposób organiczny, a nie kupując linki czy zamieszczając je w miejscach rzadko odwiedzanych lub zalewających odwiedzającego spamem.

    Linki wewnętrzne to z kolei te, które zamieszczone na naszej stronie kierują użytkownika do innego miejsca w jej obrębie. Jest to istotne szczególnie w przypadku witryn o wielu podstronach, gdy chcemy ułatwić nawigację. Linki wewnętrzne czytane są również przez roboty wyszukiwarek, które w zależności od nich klasyfikują, na ile strona jest przyjazna w przeglądaniu.

    Działania optymalizacyjne dotyczą niezliczonych aspektów funkcjonowania strony, braki w wynikach wynikać mogą więc z wielu innych przyczyn, jak choćby problemy z domeną, hostingiem czy po prostu zbyt silną konkurencją. Niezwykle ważne jest więc stałe monitorowanie procesu, jak i ściśle określony cel i strategia pozycjonowania naszej strony. Warto zastanowić się również nad skorzystaniem z usług agencji oferującej w tym zakresie profesjonalne wsparcie i doświadczenie.

Tagi: SEO, Pozycjonowanie

Consent Mode 2.0 – nie zapomnij o wdrożeniu!

Aktualności

od marca 2024 Google wymaga wprowadzenia Consent Mode 2.0. To obowiązkowe rozwiązanie mające na celu dostosowanie praktyk zbierania danych wobec zaostrzających się regulacji dotyczących prywatności. Nowa wersja Consent Mode skupia się przede wszystkim na zapewnieniu użytkownikom większej kontroli nad wykorzystywaniem ich danych przez pliki cookie.

Czytaj więcej

Regulacje działań marketingowych dla branży beauty

Aktualności

Od stycznia 2023 roku branża medycyny estetycznej musi dostosowywać swoje strategie marketingowe do nowych regulacji dotyczących reklamy. Kluczowym aspektem tych przepisów jest wprowadzenie zakazu korzystania z określonych fraz kluczowych w kampaniach reklamowych. Dowiedz się, czego przede wszystkim dotyczą nowe zasady.

Czytaj więcej

Black Friday coraz bliżej – czas przygotować promocje!

Kompleksowa strategia marketingowa

Black Friday to jedno z najbardziej oczekiwanych wydarzeń roku, zarówno przez konsumentów, jak i przedsiębiorców. 24 listopada sklepy w całej Polsce będą miały niepowtarzalną okazję na przyciągnięcie nowych klientów oraz nagrodzenie tych stałych. To także czas, w którym warto przygotować specjalną ofertę promocyjną.

Czytaj więcej

Copyright © 2024 JELLINEK Agencja Interaktywna.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Polityka prywatności.