
Menedżer firmy na Facebooku
Media społecznościowe
Menedżer firmy na Facebooku jest idealną opcją dla osób prowadzących firmowy fanpage (lub kilka kont reklamowych) oraz chcących zacząć korzystanie z Facebook Ads. Jest to całkowicie darmowe narzędzie, które z pewnością ułatwi Ci życie.
Do czego służy Menedżer firmy?
Menedżer firmy jest narzędziem ułatwiającym organizację profilu firmowego na Facebooku. Służy do zarządzania wszelkimi działaniami marketingowymi z jednego miejsca. Dzięki niemuw łatwy sposób możesz przyznać dostęp do zasobów swoim współpracownikom, agencjom partnerskim oraz dostawcom. Osoby z dostępem nie będą mogły wyświetlić Twojego prywatnego profilu na Facebooku (o ile nie przyjmiesz ich do grona znajomych). Widoczne dla nich będzie jedynie Twoje imię i nazwisko, służbowy adres e-mail oraz konta reklamowe, do których masz dostęp. Menedżer daje również możliwość usunięcia dodanych wcześniej osób/firm lub odebranie im wybranych zasobów.
Jakie możliwości oferuje to narzędzie?
- Tworzenie zasobów i zarządzanie nimi z jednego miejsca (konto na Facebooku i Instagramie, lista odbiorców, katalogi produktowe).
- Kontrolowanie dostępu i uprawnień użytkowników obsługujących Twoje konta reklamowe, strony i aplikacje – możesz zobaczyć nad czym pracują poszczególne osoby oraz do czego mają dostęp.
- Nadzorowanie prawa do własności wszystkich posiadanych zasobów.
- Skuteczne monitorowanie wyników reklam na Facebooku i Instagramie – uzyskujesz przejrzyste raporty i statystyki dotyczące zasobów i osób orazpoznajesz skuteczność Twoich reklam.
Jak założyć konto?
Proces konfiguracji Menedżera firmy jest łatwy, więc z pewnością sobie poradzisz.
- Przejdź do strony https://business.facebook.com/overviewi wybierz opcję „Utwórz konto”.
- Podaj nazwę firmy, swoje imię i nazwisko, oraz firmowy adres e-mail.
- Następnie uzupełnij dane dotyczące Twojej firmy.
- Po przesłaniu wszystkich informacji uzyskasz dostęp do Menedżera firmy (na koniec potwierdź adres e-mail).
Założyłeś Menedżera firmy – co dalej?
Przede wszystkim na początek dodaj posiadane przez siebie konta reklamowe lub uzyskaj dostęp do kont reklamowych innych osób lub firm.
Dostępne są 3 sposoby dodawania kont reklamowych:
-
Dodanie konta reklamowegoi przeniesienie go do Menedżera firmyjest operacją, którą nie można cofnąć. Aby dodać konto reklamowe, trzeba być jednocześnie właścicielem konta reklamowego, jak i administratorem w Menedżerze firmy. Nie możesz dodać konta reklamowego znajdującego się w innym Menedżerze. Jeśli chcesz korzystać z konta reklamowego należącego do innej firmy, możesz poprosić o dostęp.
-
Zgłoszenie wniosku o dostęp do konta reklamowegopowoduje wysłanie prośby o przyznanie dostępu do konta reklamowego w Menedżerze firmy. Prośba dociera do administratora, który przyznaje bądź odrzuca dostęp.
-
Utworzenie nowego konta reklamowego w Menadżerze firmytrwale przypisuje konto firmowe do danego Menedżera firmy. Konto utworzone w Menedżerze nie będzie mogłobyć przeniesione do właściciela nieposiadającego Menedżera firmy.
Jak do Menedżera firmy dodać konto reklamowe?
- Przejdź do sekcji„Ustawienia firmowe”.
- Kliknij kolejno „Konta” > „Konta reklamowe”.
- Kliknij przycisk „+ Dodaj”.
- Wybierz jedną z trzech opcji: „Dodaj konto reklamowe”, „Poproś o dostęp do konta reklamowego” lub „Utwórz nowe konto reklamowe”.
Jak dodać osoby do Menedżera firmy?
- Przejdź do sekcji „Ustawienia firmowe”.
- W obszarze „Ludzie i zasoby” kliknij opcję „Osoby”.
- Kliknij przycisk „+ Dodaj”.
- Wpisz adresy e-mail osób, które chcesz dodać i wybierz role, jakie chcesz im przydzielić. Następnie kliknij „Dodaj osoby”.
- Dodane osoby otrzymają e-mail z zaproszeniem do dołączenia do Twojej firmy na Facebooku. Po zaakceptowaniu zaproszenia będziesz mieć możliwość przypisywania osób do stron, kont reklamowych i innych zasobów w firmie.
Podsumowanie
Menedżer firmy na Facebooku jest darmowym i intuicyjnym narzędziem, które z pewnością pomoże Ci w organizacji. Posiada wiele możliwości, które możesz odkrywać krok po kroku. Z Menadżerem firmy Twoja praca będzie po prostu szybsza, wygodniejsza i wydajniejsza.

SEO w czasach Google AI Overview: Jak przygotować stronę, by nie zniknąć z wyników?
Pozycjonowanie SEO
Wprowadzenie AI Overview przez Google wywołało niemałe zamieszanie w świecie SEO. W pierwszej części tego artykułu omówiliśmy, czym jest ta funkcja, jak działa i jak wpływa na widoczność stron. Teraz czas na praktyczne działania, które warto wdrożyć, aby Twoja witryna nadal przyciągała użytkowników.
Czytaj więcej
Czy GEO zastąpi SEO?
Pozycjonowanie SEO
W świecie marketingu cyfrowego pojawiło się nowe pojęcie, które coraz częściej staje się tematem rozmów wśród ekspertów SEO: GEO – Generative Engine Optimization. Czy to oznacza, że tradycyjne SEO odejdzie do lamusa? Czy GEO to przyszłość pozycjonowania?
Czytaj więcej
Google AI Overviews a SEO – jak przygotować się na nową erę wyszukiwania?
Pozycjonowanie SEO
W 2024 roku Google oficjalnie wprowadziło funkcję AI Overviews, dawniej znaną jako Search Generative Experience (SGE). To rewolucyjna zmiana w sposobie prezentowania wyników wyszukiwania.
Czytaj więcej
Copyright © 2025 JELLINEK Agencja Interaktywna.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Polityka prywatności.