Strefa wiedzy

Dobry PR – dlaczego warto powierzyć go agencji?

Media społecznościowe

Pod pojęciem PR (public relations) rozumiemy wszelkie planowane działania, których celem jest promocja wizerunku danego przedsiębiorstwa lub produktu. PR wykorzystuje technikę perswazji, za pomocą której dociera do danej grupy społecznej w celu wywołania pożądanego rezultatu. Dobry PR polega na stałej komunikacji z odbiorcami oraz pielęgnowaniu relacji z mediami. Działania PR-owe są niezbędne np. podczas rebrandingu czy wprowadzania na rynek nowego produktu.

 

Na czym polegają działania PR?

PR-owiec nie tylko dba o przygotowywanie i wysyłkę informacji prasowych, lecz także obsługuje klienta w kanałach social media (Facebook, Instagram), dba o content marketing, współpracuje z influencerami czy organizuje eventy. PR-owiec czuwa także nad strategią marketingową swojego klienta i potrafi doradzić, jakie działania wpłyną na zwiększenie promocji i sprzedaży jego produktów.

Zobaczmy to na przykładzie:

Joanna jest początkującą projektantką. Produktem, który chce promować w sieci są zaprojektowane przez nią duże, pojemne torebki, które doskonale sprawdzą się na zakupy, podróż czy do szkoły. To, co wyróżnia torebki Joanny to nie tylko ich funkcjonalność, lecz przede wszystkim oryginalny design i skóra wysokiej jakości.
Jakie działania PR-owe przyczyniłyby się do sukcesu Joanny? Oczywisty wydaje się profil na Instagramie, Facebooku i dobra strona internetowa. Ale to nie wszystko! Do wypromowania zarówno projektantki, jak i jej torebek konieczny jest cały szereg czynności promocyjnych. Dobry PR w tym przypadku powinien oprzeć się na nawiązaniu współpracy z blogerami modowymi czy innymi znanymi i wpływowymi osobami. Przydałoby się także uruchomić skuteczną kampanię reklamową w Google Ads. Słowem – widać tu potrzebę kompleksowych działań PR-owych. Z tego względu, Joanna powinna powierzyć swój PR agencji marketingowej.

 

Dobry PR to klucz do sukcesu twojej firmy

Mówiąc najprościej, agencja marketingowa zajmuje się wszystkim, co ma na celu promowanie danej marki. Oferuje kompleksowe działania promocyjne, przez co całościowo patrzy na kwestie marketingowe firmy.

Dziś, kiedy prawie wszystkie przedsiębiorstwa przeniosły się do Internetu, a właściciele firm inwestują w reklamy internetowe, których wykonanie powierzają agencjom marketingowym. Dobra agencja wypromuje firmę na różnych płaszczyznach, przede wszystkim:

  • Pozycjonowanie (SEO)
  • Reklama w Google Ads
  • Media Społecznościowe (np. prowadzenie kont na Facebooku, Instagramie)
  • Grafika komputerowa (np. zaprojektowanie logo firmy)
  • Zaprojektowanie strony internetowej

Zlecenie promocji marki agencji marketingowej to bardzo dobry wybór. Dlaczego? Z tego względu, że nie jesteśmy w stanie poprowadzić wszystkich działań promocyjnych sami. W czasach, kiedy konkurencja jest ogromna, na bieżąco trzeba monitorować choćby ruch na stronie i zasięgi organiczne. Co więcej, branża reklamowa dynamicznie się zmienia i wciąż wprowadzane są nowe trendy, które wpływają na sprzedaż marki.

Specjaliści od marketingu doskonale wiedzą, jakie działania trzeba podjąć, aby zwiększyć promocję i sprzedaż danych produktów. Co więcej, dziś obecność marki w social mediach jest kluczowa. Działania PR-owe będą polegały na budowaniu długotrwałych relacji z klientami (agencja nie skupia się jedynie na pozyskiwaniu nowych klientów, ale przede wszystkim dba o dobre relacje ze stałymi odbiorcami). Dobry PR to taki, który zaangażuje odbiorcę do interakcji i dialogu. Z tego względu na Facebooku czy Instagramie firmowym powinno się angażować klientów do tworzenia treści, na przykład poprzez zadawanie pytań, poruszanie ciekawych tematów czy inne interakcje.

Jak to wygląda w praktyce? Zobaczmy to na przykładzie Be My Lilou - znanej biżuterii dla kobiet. Poniżej widzimy post z Facebooka prezentujący nowe torebki z jesiennej edycji. Jak wygląda działania PR-owe?

Źródło: https://www.facebook.com/bemylilou/photos/a.137968639439/10156209997454440/?type=3&theater

Czy post zaangażował odbiorców? Zobaczmy poniżej ich komentarze.

Źródło: https://www.facebook.com/bemylilou/photos/a.137968639439/10156209997454440/?type=3&theater

Jak widzimy, post zaangażował klientów. Nie tylko wysyłają zdjęcia prezentujące nowe torebki, lecz także oznaczają w komentarzach innych użytkowników. Działania PR-owe przyniosły zamierzone rezultaty. Widzimy interakcję, dialog, zaangażowanie i przede wszystkim zadowolenie klientów.

PR to także storytelling, czyli opowiadanie historii danej marki. Storytelling jest jedną z najczęściej stosowanych technik promocji. Polega na przekazywaniu informacji dotyczących konkretnej marki w sposób angażujący odbiorcę. W tym wypadku, dobry PR będzie polegał na skłonieniu użytkownika do zainteresowania firmą czy danym produktem. W sposób jak najbardziej skuteczny należy przedstawić potencjalnemu klientowi wyjątkowość marki. Przykładem może być reklama serwisu Allegro „Czego szukasz w Święta?” English for beginners (https://www.youtube.com/watch?v=tU5Rnd-HM6A). Marka Allegro zostaje zaprezentowana nie jako serwis, na którym kupimy wszystko, czego potrzebujemy. Krótka reklama pokazuje jak kupno danego produktu może zmienić coś w naszym życiu. Działanie PR-owe nie tylko reklamuje Allegro i narzędzie do nauki języka angielskiego, lecz obala także przekonanie, że w wieku starczym człowiek nie jest w stanie nauczyć się języka obcego. W przypadku storytellingu, liczy się nie tylko przekazanie informacji o marce, lecz przede wszystkim sposób przekazu.

Do działań promocyjnych firmy wykorzystują także znane osoby, na przykład dziennikarzy, aktorów, piosenkarzy czy znanych blogerów. W tym przypadku należy jednak uważać, dlatego, że odbiorcy doskonale wiedzą, że sławnym osobom płaci się duże pieniądze za reklamę. Wróćmy do przykładu Joanny i promocji jej nowych torebek. Co może zrobić Joanna, żeby zwiększyć zainteresowanie swoją marką? Może zapłacić znanej blogerce modowej za udostępnienie jej profilu czy zdjęcia z torebką na blogu, Instagramie czy Facebooku. Zdecydowanie to działanie PR-owe jest efektywne, ale obroni się tylko jeśli produkt będzie naprawdę dobry i spodoba się użytkownikom.

Należy pamiętać także o SEO, czyli pozycjonowaniu. Content marketingowy musi trafić do określonej grupy odbiorców. Z tego względu musi być odpowiednio zoptymalizowany pod kątem wyszukiwarki Google oraz powinien przekładać się na wzrost konwersji. Co może być contentem? Przykładem mogą być teksty sprzedażowe lub wpisy na firmowym blogu, które z łatwością można wypromować w mediach społecznościowych.

 

PR to kompleksowe działania marketingowe

Reasumując, działania promocyjne powinno powierzać się agencjom marketingowym, ponieważ dobry PR to złożone działania, które obejmują przede wszystkim:

  • Budowanie wizerunku i świadomości marki
  • Budowanie i pielęgnowanie relacji z klientami
  • Promocja w social mediach
  • Pozycjonowanie
  • Pozyskiwanie influencerów
  • Storytelling

Specjaliści przyczynią się do popularności twojej marki. Wykorzystywane techniki promocyjne, obecne trendy wpłyną na wzrost zainteresowania potencjalnych klientów twoim produktem. Pamiętaj, że do sukcesu marki przyczyni się praca wielu ludzi, dlatego jeśli chcesz, aby utrzymywała ona wysoki poziom powierz działania promocyjne specjalistom z agencji marketingowej.

Tagi: Branding, Strategia, Social media, PR, Wizerunek

E-commerce w Polsce 2024: kluczowe wnioski i trendy, które warto znać

Kompleksowa strategia marketingowa

Rynek e-commerce w Polsce przeżywa dynamiczny rozwój, choć niektóre wskaźniki stabilizują się. Według najnowszego raportu na rok 2024, około 75% Polaków regularnie korzysta z zakupów online.

Czytaj więcej

Dlaczego warto wybrać platformę Pimcore spośród innych dostępnych na rynku?

Strony internetowe

Platforma Pimcore to wszechstronny system, który wyróżnia się jako narzędzie do zarządzania treścią (CMS) i informacjami o produktach (PIM). Dzięki swoim zaawansowanym funkcjom i elastyczności, staje się coraz częściej wybieraną technologią przez firmy z różnych branż.

Czytaj więcej

Black Friday 2024: Jakie strategie marketingowe przynoszą najlepsze efekty? Konkretne pomysły na kampanie

Kompleksowa strategia marketingowa

Black Friday to najważniejsze wydarzenie w kalendarzu zakupowym – czas, kiedy klienci są gotowi wydawać więcej, a firmy walczą o ich uwagę wyjątkowymi ofertami. Ale jak sprawić, aby to właśnie Twoja marka odniosła sukces w tym pełnym konkurencji okresie?

Czytaj więcej

Copyright © 2024 JELLINEK Agencja Interaktywna.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Polityka prywatności.