
Reklama w Google za darmo
Kompleksowa strategia marketingowa
Prowadzisz firmę? Posiadasz stronę internetową? Udzielasz się w social mediach?
Brawo! Wszystko wskazuje na to, że jesteś na właściwej drodze do sukcesu!
Jeśli stoisz nad wyborem odpowiedniej reklamy w sieci i zastanawiasz się czy darmowa reklama w Google jest możliwa – to dziś rozwiejemy Twoje wątpliwości!
Konto w Google Moja Firma
Jego posiadanie nie wiąże się z żadnymi opłatami! W dodatku za jego pomocą będziesz mógł łatwo kontaktować się ze swoimi Klientami, którzy mogą do Ciebie dzwonić, pisać i wystawiać opinie. Taka widoczność w wynikach wyszukiwania jest niezbędna w przypadku lokalnych biznesów. Jeśli prowadzisz firmę w większej miejscowości, to posiadana przez Ciebie wizytówka może pomóc osobom w pobliżu łatwiej dotrzeć do Twojej siedziby poprzez Mapy Google, a także pozyskać dodatkowe zapytania (ale tylko wówczas, gdy posiadasz wizytówkę widoczną wysoko w wynikach wyszukiwania – a to już wiąże się z większym nakładem pracy i dodatkowymi kosztami).
Platforma Google Ads całkowicie za darmo!
Oczywiście chodzi tu o samo korzystanie z platformy, a nie działania reklamowe… Niech nie zwiodą Cię zatem chwytliwe hasła reklamowe. Bezpłatnie będziesz mógł jedynie założyć i skonfigurować konto oraz przejrzeć dostępne narzędzia. Jeśli nie zainwestujesz choćby minimalnego budżetu, to cała diagnostyka i zbieranie danych będzie poza Twoim dostępem.
Mówiąc o Google Ads większość osób ma na myśli linki sponsorowane. Dzięki nim reklama firmy pojawia się na samej górze, jeszcze przed organicznymi wynikami wyszukiwania. Oczywiście, aby tam się znaleźć musisz liczyć się z kosztami, ale jako reklamodawca będziesz mógł je w pełni kontrolować tj. decydować o budżecie przeznaczonym na reklamę, słowach kluczowych, treści reklam i ich umieszczeniu.
Promocję Twojej firmy w ramach marketingu internetowego może stanowić również pozycjonowanie strony.
Pozycjonowanie nie wydaje się trudne…
Na początek przydałoby się jednak wyposażyć w wiedzę odnośnie SEO oraz w narzędzie analityczne, dzięki któremu będziesz mógł śledzić statystyki i postępy swoich działań w sieci. Następnie możesz przejść do tworzenia poprawnych TITLE strony, meta-tagów, linkowania wewnętrznego, ustawiania przyjaznych adresów URL, budowania zaplecza, optymalizacji strony za pomocą wtyczek lub edycji kodu, pisania unikalnych tekstów, pilnowania szybkości ładowania strony itd.
Na pewno już zdajesz sobie sprawę, że będzie to dość czasochłonne zajęcie. Szybkie efekty i osiąganie wysokich pozycji w Google po miesiącu jest tu raczej niemożliwe. W związku z tym przez pierwsze pół roku (bo po takim czasie możesz zobaczyć efekty), przyda Ci się ogrom cierpliwości i samozaparcia. Pamiętaj, że cały proces pozycjonowania wymaga dużego zaangażowania, monitorowania zmian, częstych modyfikacji, dobrze określonej strategii, a wszystko to musi odbywać się w zgodzie z aktualnymi wytycznymi.
Artykuły gościnne
Lubisz słowo pisane? Sprawdzasz się w roli copywritera? A może masz możliwość umieszczenia swoich artykułów „po znajomości” na innych portalach? Świetnie, koniecznie to wykorzystaj! Pamiętaj, że Twoje teksty powinny przynosić realną wartość dla odwiedzających, ale także dla robotów Google. Szlifuj już teraz swoje zdolności pisarskie i przygotuj się do regularnego pisania obszernych treści.
Jeśli już o pisaniu mowa, może warto zajrzeć także na fora branżowe?
Marketing szeptany (czyli buzz marketing)
Jeśli posiadasz swoją stronę www, ale nie widzisz, by „mówiło się o niej w Internecie”, warto zadbać o pozyskanie pozytywnych opinii, dzięki którym zareklamujesz swój biznes. Fora internetowe świetnie sprawdzają się w tej roli. Działa to w ten sposób, że użytkownicy zanim zdecydują się na zakup danej usługi/produktu, zasięgają opinii innych osób. Trafiając po raz kolejny na pozytywny komentarz dotyczący pewnej firmy, zyskują do niej zaufanie. Inną drogą jest udzielanie oficjalnych porad na forach branżowych. Będąc pomocnym zdobywasz opinię prawdziwego specjalisty w danej dziedzinie, a to buduje wizerunek Twój i Twojej firmy.
Do tego typu działań podchodź jednak z dużą ostrożnością i rozwagą. Gdybyś chciał Linkować swoją stronę, to powinieneś robić to w sposób jak najbardziej naturalny tzn. tylko wtedy, gdy taki link pasuje do poruszanego tematu i stanowi wartość dodaną w wątku. W przeciwnym razie, taka darmowa reklama może zostać szybko usunięta przez moderatora, a Twoje wysiłki niestety pójdą na marne.
A jak to robią specjaliści? Przede wszystkim mają oni za sobą lata poświęcone śledzeniu trendów i zależności jakimi rządzą się portale internetowe. To daje im nie tylko wysoką pozycję, ale przede wszystkim ogromne doświadczenie i wyczucie w temacie. Po zapoznaniu się z Twoją branżą mogą bez trudu rozpocząć publikację na najbardziej znanych witrynach, wzbudzając przy tym spore zainteresowanie i ruch na Twojej stronie.
Podsumowując
Żmudna, indywidualna praca rzeczywiście PRZYNOSI REZULTATY, ale niestety tylko do pewnego stopnia…. Dlaczego? Ponieważ osobiście nie jesteś w stanie wdrożyć wszystkich funkcji do jakich mają dostęp jedynie przedsiębiorstwa zajmujące się na co dzień marketingiem internetowym. Nie bez powodu Google stworzyło szkolenia dla reklamodawców, na które trzeba przeznaczyć kilkadziesiąt godzin. Nie ma więc sposobu na to, aby samodzielnie posiąść całą wiedzę pozwalającą na zrobienie dobrej kampanii Google Ads od podstaw.
Outsourcing prac marketingowych jest więc dużo bardziej opłacalny niż samodzielne działania. Odnosi się to nie tylko do wielkich i średnich korporacji, ale także do tych najmniejszych 2-3 osobowych firm. Sam możesz zrobić wiele, ale zastanów się czy masz na to czas. Czy nie lepiej skupić się na tym, co dla Ciebie najważniejsze, w czym jesteś specjalistą? Czas to pieniądz, wykonując więc wszystkie działania reklamowe samodzielnie z reguły na tym stracisz, czasem bardzo dużo…
Zatrudniając specjalistów, możesz spokojnie zająć się tym, w czym jesteś najlepszy mając pewność, że nie będziesz błądził na oślep. Dobra agencja marketingowa zajmie się Twoją kampanią w najlepszy możliwy sposób. Zapewni Ci kompleksową i spójną strategię działania oraz widoczny wzrost zainteresowania Twoimi produktami/usługami. Dodatkowo wszystko będzie regularnie raportowane, byś miał pewność na co idą Twoje pieniądze i byś mógł skupić się na prowadzeniu biznesu.

SEO AI Overview – nowy standard pozycjonowania, który buduje realną przewagę Twojej marki
Pozycjonowanie SEO
W świecie, w którym tradycyjne wyniki wyszukiwania ustępują miejsca generatywnym odpowiedziom sztucznej inteligencji, SEO zmienia się szybciej niż kiedykolwiek wcześniej. Standardowe działania optymalizacyjne już nie wystarczają. Aby Twoja marka mogła istnieć w świadomości klientów, musi być obecna tam, gdzie użytkownik kończy swoją drogę zakupową – w AI Overview.
Czytaj więcej
Pozycjonowanie w AI – strategia, bez której Twoja marka zniknie z wyników wyszukiwania
Pozycjonowanie SEO
Jeśli prowadzisz działania SEO i inwestujesz w content marketing – jesteś na dobrej drodze. Ale czy Twoja marka jest widoczna tam, gdzie użytkownicy coraz częściej szukają informacji? Mowa o systemach sztucznej inteligencji. Dziś nie chodzi już wyłącznie o pozycję w wynikach wyszukiwania Google – kluczowe staje się to, czy Twoje treści są rozpoznawane, cytowane i rekomendowane przez AI.
Czytaj więcej
Przewodnik po dżungli wyszukiwarek AI: Jak nie zginąć i królować w wynikach?
Pozycjonowanie SEO
Czy czujesz, że w ostatnim czasie świat wyszukiwarek internetowych zmienia się szybciej niż Twoje plany na weekend? Jednego dnia Google jest Twoim najlepszym kumplem, a następnego serwuje wyniki w zupełnie nowej formie, bo... AI wkroczyło do akcji! Nie martw się, nie jesteś sam.
Czytaj więcej
Copyright © 2025 JELLINEK Agencja Interaktywna.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Polityka prywatności.