Kampanie RLSA, czyli remarketing w wyszukiwarce. Co musisz o nich wiedzieć?
Kompleksowa strategia marketingowa
Remarketing to forma reklamy, która pozwala na dotarcie do klientów, którzy już wcześniej odwiedzili daną stronę. Jeszcze do niedawna było to możliwe do wykonania jedynie w sieci reklamowej, jednak od 2013 roku Google umożliwia prowadzenie tego typu działań również w swojej wyszukiwarce. Mowa tu o kampaniach RLSA, czyli metodzie pozwalającej dotrzeć do osób, które już wcześniej wyszukiwały daną stronę i wyświetlać im reklamy na możliwie wysokich pozycjach wraz z jak najlepiej dopasowaną do nich treścią.
Na czym polega RLSA?
Jest to forma remarketingu dostępna w wyszukiwarce Google. Dzięki kampanii RLSA w łatwy sposób można dotrzeć do klientów już wcześniej odwiedzających stronę, ale którzy z rożnych powodów ostatecznie nie dokonali zakupu. Aby to osiągnąć, możemy zwiększyć stawki tak, by reklama opatrzona dopasowaną do użytkownika treścią wyświetlała się na jak najwyższej pozycji.
Jak stworzyć kampanię RLSA?
Aby rozpocząć kampanię RLSA, należy dodać tag remarketingowy do danej strony, a także stworzyć widoczną z poziomu AdWords listę remarketingową. Google nakłada jednak pewne ograniczenia w kwestii wielkości listy – powinna ona liczyć minimum 1000 użytkowników. Jest to niezbędne, by uniemożliwić identyfikację cookies.
Do naszej dyspozycji są trzy typy list:
- Oparta na tagach,
- Oparta na regułach,
- Połączenie dwóch powyższych rodzajów list.
Dlaczego warto stosować kampanie RLSA?
By uświadomić sobie użyteczność kampanii remarketingowych, warto przyjrzeć się sposobowi dokonywania zakupów przez użytkowników sklepów internetowych. Najczęściej nie składają zamówień od razu; najpierw porównują ofertę przynajmniej kilku sklepów, aby wybrać najkorzystniejszą dla siebie opcję. Część klientów z różnych powodów odchodzi od komputera przed podjęciem decyzji, by powrócić do tematu za pewien czas. W dodarciu do takich osób pomogą działania remarketingowe.
Dzięki kampanii RLSA możliwe jest pozyskanie klienta, który:
- odwiedził wcześniej stronę,
- dodał produkt do koszyka, jednak nie sfinalizował zakupu,
- zakupił produkt, ale jest to towar, który może wymagać zakupu innego przedmiotu – na przykład myszki do komputera,
- dokonał zakupu, który może wymagać powtórzenia – na przykład doładowanie do telefonu.
O czym jeszcze warto pamiętać, korzystając z kampanii RLSA?
Kampanie remarketingowe tego typu przyczyniają się do domykania konwersji. Powalają na zwiększenie ich liczby, obniżając jednocześnie koszt za jedną konwersję, a także na podniesienie współczynnika klikalności – CTR. By osiągnąć jak najlepsze efekty, warto ustawić takie stawki, które pozwolą na odpowiednio wysoką pozycję reklamy.

SEO w czasach Google AI Overview: Jak przygotować stronę, by nie zniknąć z wyników?
Pozycjonowanie SEO
Wprowadzenie AI Overview przez Google wywołało niemałe zamieszanie w świecie SEO. W pierwszej części tego artykułu omówiliśmy, czym jest ta funkcja, jak działa i jak wpływa na widoczność stron. Teraz czas na praktyczne działania, które warto wdrożyć, aby Twoja witryna nadal przyciągała użytkowników.
Czytaj więcej
Czy GEO zastąpi SEO?
Pozycjonowanie SEO
W świecie marketingu cyfrowego pojawiło się nowe pojęcie, które coraz częściej staje się tematem rozmów wśród ekspertów SEO: GEO – Generative Engine Optimization. Czy to oznacza, że tradycyjne SEO odejdzie do lamusa? Czy GEO to przyszłość pozycjonowania?
Czytaj więcej
Google AI Overviews a SEO – jak przygotować się na nową erę wyszukiwania?
Pozycjonowanie SEO
W 2024 roku Google oficjalnie wprowadziło funkcję AI Overviews, dawniej znaną jako Search Generative Experience (SGE). To rewolucyjna zmiana w sposobie prezentowania wyników wyszukiwania.
Czytaj więcej
Copyright © 2025 JELLINEK Agencja Interaktywna.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Polityka prywatności.