Strefa wiedzy

Kampanie RLSA, czyli remarketing w wyszukiwarce. Co musisz o nich wiedzieć?

Kompleksowa strategia marketingowa

Remarketing to forma reklamy, która pozwala na dotarcie do klientów, którzy już wcześniej odwiedzili daną stronę. Jeszcze do niedawna było to możliwe do wykonania jedynie w sieci reklamowej, jednak od 2013 roku Google umożliwia prowadzenie tego typu działań również w swojej wyszukiwarce. Mowa tu o kampaniach RLSA, czyli metodzie pozwalającej dotrzeć do osób, które już wcześniej wyszukiwały daną stronę i wyświetlać im reklamy na możliwie wysokich pozycjach wraz z jak najlepiej dopasowaną do nich treścią.

Na czym polega RLSA?

Jest to forma remarketingu dostępna w wyszukiwarce Google. Dzięki kampanii RLSA w łatwy sposób można dotrzeć do klientów już wcześniej odwiedzających stronę, ale którzy z rożnych powodów ostatecznie nie dokonali zakupu. Aby to osiągnąć, możemy zwiększyć stawki tak, by reklama opatrzona dopasowaną do użytkownika treścią wyświetlała się na jak najwyższej pozycji.

Jak stworzyć kampanię RLSA?

Aby rozpocząć kampanię RLSA, należy dodać tag remarketingowy do danej strony, a także stworzyć widoczną z poziomu AdWords listę remarketingową. Google nakłada jednak pewne ograniczenia w kwestii wielkości listy – powinna ona liczyć minimum 1000 użytkowników. Jest to niezbędne, by uniemożliwić identyfikację cookies.

Do naszej dyspozycji są trzy typy list:

  • Oparta na tagach,
  • Oparta na regułach,
  • Połączenie dwóch powyższych rodzajów list.
Dlaczego warto stosować kampanie RLSA?

By uświadomić sobie użyteczność kampanii remarketingowych, warto przyjrzeć się sposobowi dokonywania zakupów przez użytkowników sklepów internetowych. Najczęściej nie składają zamówień od razu; najpierw porównują ofertę przynajmniej kilku sklepów, aby wybrać najkorzystniejszą dla siebie opcję. Część klientów z różnych powodów odchodzi od komputera przed podjęciem decyzji, by powrócić do tematu za pewien czas. W dodarciu do takich osób pomogą działania remarketingowe.

Dzięki kampanii RLSA możliwe jest pozyskanie klienta, który:

  • odwiedził wcześniej stronę,
  • dodał produkt do koszyka, jednak nie sfinalizował zakupu,
  • zakupił produkt, ale jest to towar, który może wymagać zakupu innego przedmiotu – na przykład myszki do komputera,
  • dokonał zakupu, który może wymagać powtórzenia – na przykład doładowanie do telefonu.
O czym jeszcze warto pamiętać, korzystając z kampanii RLSA?

Kampanie remarketingowe tego typu przyczyniają się do domykania konwersji. Powalają na zwiększenie ich liczby, obniżając jednocześnie koszt za jedną konwersję, a także na podniesienie współczynnika klikalności – CTR. By osiągnąć jak najlepsze efekty, warto ustawić takie stawki, które pozwolą na odpowiednio wysoką pozycję reklamy.

Tagi: Sprzedaż, Ads, Remarketing

Zarabiaj więcej dzięki odzyskaniu porzuconych koszyków!

Kompleksowa strategia marketingowa

Twoim celem, jako przedsiębiorcy, jest maksymalizacja zysku. Gdy klient włoży produkt do koszyka chcielibyśmy zakładać, że sfinalizuje zakup. Nie zawsze jednak dochodzi to do skutku, co jest zupełnie normalne. Nasza ocena zależy od tego, jak duży procent klientów zostawia swoje koszyki. Warto sprawdzić, czy są skłonni wrócić i co można zrobić, żeby wrócili.

Czytaj więcej

Jak stworzyć własną stronę internetową?

Strony internetowe

Jako że strony internetowe stanowią dziś najważniejszą wizytówkę każdej firmy, warto zaprojektować swoją stronę tak, aby zrobić dobre pierwsze wrażenie i jak najlepiej dopasować jej funkcjonowanie do własnej oferty.

Czytaj więcej

Consent Mode 2.0 – nie zapomnij o wdrożeniu!

Aktualności

od marca 2024 Google wymaga wprowadzenia Consent Mode 2.0. To obowiązkowe rozwiązanie mające na celu dostosowanie praktyk zbierania danych wobec zaostrzających się regulacji dotyczących prywatności. Nowa wersja Consent Mode skupia się przede wszystkim na zapewnieniu użytkownikom większej kontroli nad wykorzystywaniem ich danych przez pliki cookie.

Czytaj więcej

Copyright © 2024 JELLINEK Agencja Interaktywna.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Polityka prywatności.