Strefa wiedzy

Jak zwiększyć sprzedaż w sezonie świątecznym?

Kompleksowa strategia marketingowa

Klienci wolą zakupy online

Według danych Google sezon świąteczny 2018 był najlepszym okresem w historii handlu detalicznego od ponad dekady. Po raz pierwszy doszło do sytuacji, w której ponad połowa zakupów i ponad połowa czasu spędzonego na zakupach miała miejsce w Internecie. Jeśli sprzedajesz lub promujesz swoje produkty w Internecie, to dla Ciebie bardzo ważna wiadomość. Ludzie chcą oszczędzić sobie wizyt w przepełnionych sklepach, uniknąć irytujących kolejek, ale także móc szybko sprawdzić opinie o produkcie oraz porównać ceny.

Równie istotny jest fakt, że klienci coraz częściej robią zakupy na urządzeniach mobilnych. W porównaniu do poprzednich lat Google zanotowało wzrost zakupów na urządzeniach mobilnych sięgający 27%. Te dane naprawdę dają do myślenia. Zapoczątkowana kilka lat temu rewolucja w sprzedaży online nabrała bardzo dynamicznego tempa.

56% czasu, który spędzamy na zakupach odbywa się online
61% zakupów online odbywa się na urządzeniach mobilnych
60% kupujących dokonuje zakupu przez aplikacje mobilne*

 

Kiedy zacząć świąteczną kampanię?

Największą skuteczność osiągniesz planując działania z dużym wyprzedzeniem. Klienci zaczynają myśleć o świątecznych zakupach już w październiku. Jednocześnie, niespełna 70%** osób przyznaje, że jeszcze w ostatnim tygodniu przed świętami ma niedokończone zakupy. Celem sprzedawców jest dotarcie zarówno do konsumentów, którzy kupują dużo wcześniej, jak i tych, którzy zostawiają zakupy na ostatnią chwilę. Okres intensywnych działań promocyjnych powinien więc trwać od października aż Nowego Roku. Jak pokazują statystyki 86% osób, które robią zakupy między Bożym Narodzeniem a Sylwestrem, nadal szuka produktów związanych ze świętami. Wykorzystaj więc utrzymujący się popyt jeszcze w końcówce grudnia.

Zakupy świąteczne a urządzenia mobilne

Według statystyk wewnętrznych naszej agencji około 70-80% użytkowników klika w reklamy na Facebooku właśnie przez smartfony. Jednocześnie przy kampaniach Google Ads obserwujemy znaczący wzrost połączeń telefonicznych dokonywanych po kliknięciu w reklamę na urządzeniu mobilnym. Życie w biegu i natłok obowiązków przed świętami dodatkowo zachęca, by robić zakupy w tzw. międzyczasie. Kupowanie w drodze do pracy czy podczas przerwy obiadowej to już standard. Właśnie dlatego w sezonie świątecznym należy koniecznie wykorzystać potencjał drzemiący w urządzeniach mobilnych. Jednosekundowe opóźnienie w czasie ładowania się strony może skutkować spadkiem konwersji z urządzenia mobilnego nawet o 20%***. Po pierwsze należy więc maksymalnie skrócić czas wczytywania. Użytkownik ma wygodnie i szybko przemieszczać się po Twojej stronie, a jej wygląd powinien być atrakcyjny i zachęcający. Co jeszcze możesz zrobić? Oczywiście zadbać o krótką i komfortową ścieżkę zakupową. W tym celu wykorzystaj formularze z autouzupełnianiem, przy każdym produkcie umieść cenę oraz upewnij się, że przycisk “Dodaj do koszyka” znajduje się na widocznej części ekranu. Zrezygnuj również z reklam pełnoekranowych, które irytują użytkownika. 

Bądź widoczny i zdobądź nowego klienta

Sezon świątecznych zakupów to doskonała okazja, by dotrzeć z ofertą do nowego klienta. Klienci szukający pomysłów na prezenty świąteczne są bardziej skłonni do zakupów u firm, których wcześniej nie znali. Dlatego w końcówce roku możesz postawić na kampanie promujące markę i kampanie nastawione na pozyskiwanie klientów. W ostatnim kwartale klienci są też bardziej skłonni szukać produktów przez bardziej ogólne frazy, np. “prezent dla taty”, “prezent dla niemowlaka”, “prezent pod choinkę”, dlatego warto zadbać o obecność w wynikach bardziej ogólnych wyszukiwań. Możesz przeanalizować swoje frazy za pomocą Planera słów kluczowych i w razie potrzeby - rozszerzyć ich zakres.

Stale rośnie popularność komunikatów wideo. Potencjalny klient szuka pomysłów na prezent i rekomendacji produktów na Youtube. Dodając i promując filmy z wirtualną wizytą w sklepie albo sezonowe przewodniki po produktach, możesz dotrzeć do nowego klienta. Pokazywana treść musi być oczywiście maksymalnie ciekawa, inspirująca i angażująca.

Zwiększ sprzedaż online i offline

Konkurencja przed świętami jest ogromna, dlatego musisz przekonać potencjalnego konsumenta, by wybrał właśnie Ciebie.

  • Przypomnij klientom o najbardziej atrakcyjnych produktach ze swojej oferty
  • Zaproponuj atrakcyjne promocje i oferty i zadbaj o ich widoczność
  • Spraw, by nowi potencjalni klienci stali się nowymi klientami wykorzystując możliwości remarketingu
  • Jeśli prowadzisz sklep stacjonarny, koniecznie aktualizuj godziny otwarcia i informacje o lokalizacji
  • Informuj o najbardziej poszukiwanych usługach (np. pakowanie prezentów, organizacja imprez świątecznych)
  • Wykorzystaj możliwości lokalizacji w kampaniach internetowych, by zachęcić klientów do odwiedzenia sklepu stacjonarnego wtedy, gdy spodziewasz się większego ruchu, np. w weekendy, w ostatnim tygodniu przed świętami.

Pamiętaj, by nie działać chaotycznie. Skuteczność twoich działań zależy od przemyślanej strategii. Liczba narzędzi, które mogą pomóc Ci osiągnąć sukces jest ogromna i czasem może przytłaczać, dlatego zwłaszcza w okresie przedświątecznym - warto skorzystać z pomocy specjalistów.


* Google/Ipsos, Omnichannel Holiday Study, listopad 2018 – styczeń 2019
**0. Google/Ipsos, Omnichannel Holiday Study, listopad 2018 – styczeń 2019,
***Google/SOASTA, „The State of Online Retail Performance”, kwiecień 2017

Tagi: Sprzedaż, Facebook, Ads

Search Generative Experience już jest! Wyprzedź konkurencję i dostosuj swoje SEO do nowego wymiaru wyszukiwania!

Pozycjonowanie SEO

Search Generative Experience w Google to ultra nowoczesny system wyszukiwania internetowego oparty o AI. SGE nie tylko będzie służyło do generowania wyników wyszukiwania, które w najlepszy sposób odpowiedzą potrzebom użytkownika, ale też ma przewidywać kolejne kroki. Dowiedz się czym dokładnie jest SGE, jak się sprawdza i kiedy będziesz mógł z niego skorzystać.

Czytaj więcej

Zarabiaj więcej dzięki odzyskaniu porzuconych koszyków!

Kompleksowa strategia marketingowa

Twoim celem, jako przedsiębiorcy, jest maksymalizacja zysku. Gdy klient włoży produkt do koszyka chcielibyśmy zakładać, że sfinalizuje zakup. Nie zawsze jednak dochodzi to do skutku, co jest zupełnie normalne. Nasza ocena zależy od tego, jak duży procent klientów zostawia swoje koszyki. Warto sprawdzić, czy są skłonni wrócić i co można zrobić, żeby wrócili.

Czytaj więcej

Jak stworzyć własną stronę internetową?

Strony internetowe

Jako że strony internetowe stanowią dziś najważniejszą wizytówkę każdej firmy, warto zaprojektować swoją stronę tak, aby zrobić dobre pierwsze wrażenie i jak najlepiej dopasować jej funkcjonowanie do własnej oferty.

Czytaj więcej

Copyright © 2024 JELLINEK Agencja Interaktywna.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Polityka prywatności.