Strefa wiedzy

Jak opisywać produkty w sklepie internetowym?

Kompleksowa strategia marketingowa

Wyobraź sobie, że wchodzisz na stronę jakiegoś sklepu, chcesz dowiedzieć się czegoś więcej o interesującym Cię produkcie i….nie znajdujesz o nim żadnych informacji. Jak szybko poszukasz innego sprzedawcy?

Jeśli założyłeś już swój sklep internetowy, to teraz pozostaje Ci „tylko” opisać to, co masz w ofercie. Okazuje się jednak, że to wcale nie jest takie proste…

Oczywiście atrakcyjne opisanie często bardzo podobnych do siebie przedmiotów to zadanie dość czasochłonne, nie znaczy to jednak, że jedynym rozwiązaniem jest tworzenie prawie identycznych opisów, które nie dają się czytać. Złym pomysłem jest również brak opisu, bowiem potencjalny klient może poznać Twój produkt jedynie dzięki temu, jak go przedstawisz. Rezygnując z wyczerpującego i merytorycznego zaprezentowania oferty narażasz się na to, że konsument zrobi zakupy u tego, kto potrafi odpowiedzieć na jego pytania i rozwiać ewentualne wątpliwości. Pamiętaj, że sukces skutecznej sprzedaży tkwi m.in. w atrakcyjnym zaprezentowaniu oferty (Ci, którzy robią zakupy w sieci są o wiele bardziej nieufni od „tradycyjnych” klientów).

Jak zatem stworzyć opis, który nie będzie skrajnie nudny i bezosobowy? Poniżej kilka wskazówek:
  1. Pisz konkretnie

    Daj konsumentowi namacalną korzyść z tego, że zrobi zakupy w Twoim sklepie.

  2. Unikaj słów, które mówią wszystko i nic

    Internauci przyzwyczaili się już do tego, że każdy reklamowany produkt jest najlepszy (lub jest jednym z najlepszych w swojej klasie), niezwykle skuteczny i zrobiony ze składników najlepszej jakości. Wniosek? Tego rodzaju zapewnienia nie robią już na nikim wrażenia, dlatego unikaj ich pisząc o tym, co masz do zaoferowania.

  3. Nie oszukuj przyszłych klientów

    Pamiętaj, że każde kłamstwo, które pojawi się na Twojej stronie prędzej czy później wyjdzie na jaw. Być może ktoś skuszony atrakcyjnym opisem zrobi u Ciebie zakupy, lecz gdy przekona się, że został oszukany na pewno nie zawita w Twoje „progi” ponownie.

  4. Skup się na faktach

    Tam, gdzie się da używaj liczb i danych, które łatwo można zweryfikować. Możesz również przytoczyć opinie tych, którzy już kupili u Ciebie dany produkt i są z niego zadowoleni.

  5. Nie przesadzaj

    Równie niebezpieczny jak zdawkowy opis jest taki, który już samą długością zniechęca do czytania. Nie nadużywaj również przymiotników, bowiem tekst, w którym jest ich za dużo będzie sprawiał wrażenie infantylnego i nierzetelnego.

  6. Nie pisz o tym, co jest widoczne na zdjęciu

    Jeśli sprzedajesz np. czerwoną parasolkę w opisie możesz pominąć tak oczywistą rzecz jak jej kolor (jeśli jednak Twój produkt dostępny jest w kilku wersjach kolorystycznych warto o tym wspomnieć)

  7. Postaw na emocje

    Wybieraj przymiotniki, które się do nich odwołują, nawiązuj do doświadczeń konsumenta i postaraj się wciągnąć go w swój świat.

  8. Bądź profesjonalny

    Sprawdź to, co napisałeś i nim dodasz tekst upewnij się, że nie zrobiłeś w nim żadnego błędu. Co pomyślisz o sprzedawcy, który swoim klientom oferuje „niezniszczalne norzyce ogrodowe”? Równie rażące są literówki, niepoprawnie zbudowane zdania czy „lanie wody”, której jedynym celem wydaje się napisanie tekstu o wymaganej liczbie znaków.

  9. Pomyśl o tym, co wyróżnia Twój produkt i dostarcz klientowi powodu, by go kupił.
  10. Pisz do konkretnego odbiorcy

    Jeśli będziesz starał się mówić do wszystkich, nie dotrzesz ze swoim przekazem do nikogo. Miej na uwadze fakt, że nawet jeśli poświęcisz opisaniu produktów sporo czasu, to i tak nie każdy będzie nimi zainteresowany (nie każdy również będzie ich potrzebował). Skieruj swój produkt do określonej grupy docelowej i dostosuj opis do tych, których chcesz przekonać do zakupu.

  11. Spraw, by klient czuł się u Ciebie mile widziany

    Pamiętaj, że coraz więcej osób kupuje określone rzeczy nie tylko dla nich samych, lecz również ze względu na to, jakie wartości one reprezentują, do jakiego stylu życia nawiązują etc. To również możesz uwzględnić w opisie!

  12. Nie kopiuj

    Mało oryginalne treści nie spodobają się ani wyszukiwarce, ani internautom. Powielając to, co znajduje się na innych stronach nie tylko narażasz się na określone sankcje wynikające z przywłaszczenia cudzej własności intelektualnej, lecz również pozbawiasz siebie szansy na atrakcyjne przedstawienie tego, co masz do zaoferowania. Jeśli nie potrafisz zachęcić innych do kupna, jeśli nie wierzysz w jakość tego, co sprzedajesz raczej nie masz co liczyć na spore zyski.

Pamiętaj, że czas, który poświęcisz na opisanie swoich produktów z pewnością Ci się zwróci.

Tagi: Sprzedaż, Content marketing, Sklep WWW

Największe gwiazdy wyprzedaży: branże dominujące podczas Cyber Monday

Aktualności

Cyber Monday to jedno z najbardziej wyczekiwanych wydarzeń zakupowych w roku, zarówno na rynku globalnym, jak i w Polsce. W ten dzień wiele branż bije rekordy sprzedaży, oferując klientom niespotykane wcześniej rabaty. Przyjrzyjmy się bliżej, które sektory wiodą prym.

Czytaj więcej

Raport: Analiza rynku zakupów internetowych w okresie Black Friday i Świąt Bożego Narodzenia – rynek polski i amerykański

Aktualności

Okres Black Friday oraz Świąt Bożego Narodzenia to kluczowe momenty dla sprzedaży internetowej zarówno w Polsce, jak i w Stanach Zjednoczonych. W tym czasie popyt na zakupy online dynamicznie rośnie, a wydatki konsumentów osiągają rekordowe wartości.

Czytaj więcej

Nadużycie reputacji strony – Google uderza w liderów rynku SEO

Aktualności

W listopadzie 2024r. Google podjęło zdecydowane kroki wobec serwisów nadużywających reputacji swoich domen. Wprowadzona aktualizacja zasad dotyczących „nadużycia reputacji strony” wywołała falę dyskusji w branży SEO i marketingu cyfrowego.

Czytaj więcej

Copyright © 2024 JELLINEK Agencja Interaktywna.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Polityka prywatności.