Strefa wiedzy

Dlaczego ważny jest spójny System Identyfikacji Wizualnej?

Grafika komputerowa

 

Zastanawiałeś się kiedyś nad stworzeniem systemu identyfikacji wizualnej? A może samo logo Ci nie wystarcza? Dowiedz się czym jest system identyfikacji wizualnej i co jest jego najważniejszą cechą!

Identyfikacja wizualna jest podstawowym narzędziem, które służy kreowaniu wizerunku marki, czyli sposobu w jaki Twoja marka będzie postrzegana przez odbiorców. Tożsamość marki to nie tylko jej kolor i wygląd. Coraz częściej firmy zatrudniają ekspertów, którzy dopasują wszystkie aspekty identyfikacji wizualnej od kolorów czy logotypu, po wygląd sklepów i pracowników! Następnie do stworzonej tożsamości dopasowuje się inne środki przekazu, jak chociażby publikację w social mediach. Działania te mają na celu zbudowanie silnych skojarzeń wśród potencjalnych klientów tak, aby patrząc na sklepową półkę nie mieli wątpliwości, po który produkt sięgnąć.

 

System identyfikacji wizualnej to:

  • Logo
    ciekawy znak jest w stanie skutecznie zwrócić uwagę odbiorcy, a to już pierwszy krok do zachęcenia go do zakupu. Logo umożliwia klientom odróżnienie poszczególnych sklepów, firm i produktów na półce - przecież każdy ma ulubiony proszek do prania, krem do twarzy, czy nawet płyn do mycia naczyń!

  • Kolorystyka
    zbliżając się do sklepowej półki w poszukiwaniu ulubionego produktu jako pierwszy zauważamy jego…. kolor!

  • Wygląd wnętrz i budynków
    oczywiście wnętrze, czy ogólny wygląd budynku, nie świadczą o jakości wykonywanych usług, natomiast potencjalny klient dobrze wie, jak wygląda jego ulubiony sklep, w którym miejscu znajdzie to czego szuka i przyzwyczaja się do tej wygody.

  • Wygląd produktów, opakowań, szata graficzna
    produkty, które dostępne są na półkach sklepowych różnią się od siebie kolorami, kształtami, symbolami. Jest to celowe działanie, które pozwala na skierowanie danego produktu do innej grupy docelowej, odróżnienie jego działania, funkcji i zastosowań na tle innych.

  • Font, czcionka, krój pisma
    wiele firm nie zwraca na nie uwagi, podczas gdy potencjalny konsument tak! Być może nieświadomie, ale częściej za godne zaufania postrzegane są te marki, które każdy element mają dopracowany do perfekcji - włącznie z fontem i krojem pisma.

  • Księga znaku
    określa dokładnie wszystkie elementy systemu identyfikacji wizualnej oraz sposoby, a przede wszystkim zasady ich wykorzystania.

 

Chcąc stworzyć materiały, które pomogą ci w promocji marki musisz wiedzieć co jest najważniejszym aspektem budowania systemu identyfikacji wizualnej.
Odpowiadamy krótko: SPÓJNOŚĆ!

Wchodząc do sklepu i kierując się po konkretny produkt klient rozpoznaje go już z daleka właśnie po spójnych cechach charakterystycznych. W dobie ogromnej konkurencji i ciągłego pojawiania się nowych produktów warto jest zrobić wszystko, aby zaistnieć w świadomości klienta, właśnie poprzez identyfikację marki i konsekwencje. W perspektywie czasu to one odpowiedzialne są za sukces sprzedażowy!

Dodatkowo system identyfikacji wizualnej pozwala na spójne tworzenie materiałów reklamowych. Jest to niezwykle ważne ponieważ, większość potencjalnych konsumentów nie ma czasu na czytanie pojedynczych haseł czy postów. Dlatego też wszelkiego rodzaju grafiki, infografiki, krótkie materiały wideo są zdecydowanie lepiej postrzegane i szybciej zauważane.

Jeżeli w swoich publikacjach zastosujesz system identyfikacji wizualnej - klient bez problemu rozpozna twój produkt na sklepowej półce, czy podczas zakupów internetowych. Wszystko dlatego, że logotyp i kolorystyka firmy budują świadomość marki bezpośrednio uderzając do podświadomości klienta! Dzięki temu potencjalny produkt zyskuje rozpoznawalność, wyróżnia się na tle konkurencji i dociera do szerokiej grupy potencjalnych odbiorców. W procesie budowania wizerunku należy zachować absolutną spójność, tak aby potencjalny konsument nie został wprowadzony w błąd lub nie miał problemu z odróżnieniem poszczególnych marek. 

Spójność materiałów reklamowych = zaistnienie w świadomości konsumentów = podejmowanie decyzji zakupowych = ZYSK DLA TWOJEJ FIRMY

Opracowanie systemu identyfikacji wizualnej ułatwi Tobie i Agencji stworzenie spójnych materiałów oraz kształtowanie spójnego wizerunku firmy!

A ty masz już system identyfikacji wizualnej? Jeżeli nie – skontaktuj się z nami!

Tagi: Sprzedaż, Branding, PR, Wizerunek, Logo

Consent Mode 2.0 – nie zapomnij o wdrożeniu!

Aktualności

od marca 2024 Google wymaga wprowadzenia Consent Mode 2.0. To obowiązkowe rozwiązanie mające na celu dostosowanie praktyk zbierania danych wobec zaostrzających się regulacji dotyczących prywatności. Nowa wersja Consent Mode skupia się przede wszystkim na zapewnieniu użytkownikom większej kontroli nad wykorzystywaniem ich danych przez pliki cookie.

Czytaj więcej

Regulacje działań marketingowych dla branży beauty

Aktualności

Od stycznia 2023 roku branża medycyny estetycznej musi dostosowywać swoje strategie marketingowe do nowych regulacji dotyczących reklamy. Kluczowym aspektem tych przepisów jest wprowadzenie zakazu korzystania z określonych fraz kluczowych w kampaniach reklamowych. Dowiedz się, czego przede wszystkim dotyczą nowe zasady.

Czytaj więcej

Black Friday coraz bliżej – czas przygotować promocje!

Kompleksowa strategia marketingowa

Black Friday to jedno z najbardziej oczekiwanych wydarzeń roku, zarówno przez konsumentów, jak i przedsiębiorców. 24 listopada sklepy w całej Polsce będą miały niepowtarzalną okazję na przyciągnięcie nowych klientów oraz nagrodzenie tych stałych. To także czas, w którym warto przygotować specjalną ofertę promocyjną.

Czytaj więcej

Copyright © 2024 JELLINEK Agencja Interaktywna.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Polityka prywatności.