Konwersje z numeru telefonu na stronie – jak je mierzyć?
Google Ads SEM
Po znalezieniu firmy z interesującą ofertą, klienci często szukają na stronie numeru telefonu. Kontakt telefoniczny jest wygodny, pozwala uzyskać informacje natychmiastowo, a także wyrobić sobie opinie na temat danej firmy. Kontakt telefoniczny jest też oczywiście konwersją, którą powinniśmy mierzyć. Główną przeszkodą jest jednak odróżnienie, który użytkownik skontaktował się z firmą, a który zobaczył jedynie numer telefonu?
Zabieg, który wykorzystuje wiele firm to umieszczanie telefonu na prawie każdej podstronie swojego serwisu internetowego. Niestety sprawdzenie z której podstrony pochodzi połączenie może być problematyczne. Rozwiązaniem jest zastosowanie śledzenia konwersji z numeru telefonu. W ten sposób możemy się dowiedzieć, które z podstron generują najwięcej konwersji.
Numer telefonu Google
Jest to najskuteczniejszy sposób mierzenia konwersji z numeru telefonu. Po skonfigurowaniu kodu system automatycznie zmienia numery telefonów w witrynie po wejściu użytkownika z reklam Google Ads. Gdy użytkownik odwiedzi witrynę z innego źródła, zobaczy autentyczny numer telefonu. Wówczas większość numerów po zmianie wygląda następująco: 800-XXX-XXX, jednak Google systematycznie stara się zmieniać te numery, aby wyglądały bardziej lokalnie np. 22 XXX-XX-XX. Przekierowanie z numeru Google następuje odbywa się automatycznie, a sygnał jest identyczny jak przy zwykłym połączeniu.
Jakie zalety ma takie rozwiązanie?
- Precyzyjne zliczanie konwersji
- Jest to rozwiązanie polecane przez Google
- Mamy możliwość ustawienia konwersji po określonym czasie połączenia (np. po 60 sekundach), co sprawia, że jej mierzenie jest bardziej efektywne
Jakie są wady?
- Numer, która wyświetla się na stronie jest inny niż ten rzeczywisty, co dla niektórych użytkowników może być mylące. Może również zostać skonfigurowany w taki sposób, że zastępuje prawdziwy numer telefonu
- Numer nie jest stały i podlega cyklicznym zmianom
Do mierzenia konwersji potrzebny będzie skonfigurowany Google Tag Manager. Ważne jest, aby po skonfigurowaniu ustawić w Google Analytics właściwy cel, a następnie przesłać go do Google Ads. To pozwoli na zliczenie konwersji z wyświetlonego numeru telefonu.
E-commerce w Polsce 2024: kluczowe wnioski i trendy, które warto znać
Kompleksowa strategia marketingowa
Rynek e-commerce w Polsce przeżywa dynamiczny rozwój, choć niektóre wskaźniki stabilizują się. Według najnowszego raportu na rok 2024, około 75% Polaków regularnie korzysta z zakupów online.
Czytaj więcejDlaczego warto wybrać platformę Pimcore spośród innych dostępnych na rynku?
Strony internetowe
Platforma Pimcore to wszechstronny system, który wyróżnia się jako narzędzie do zarządzania treścią (CMS) i informacjami o produktach (PIM). Dzięki swoim zaawansowanym funkcjom i elastyczności, staje się coraz częściej wybieraną technologią przez firmy z różnych branż.
Czytaj więcejBlack Friday 2024: Jakie strategie marketingowe przynoszą najlepsze efekty? Konkretne pomysły na kampanie
Kompleksowa strategia marketingowa
Black Friday to najważniejsze wydarzenie w kalendarzu zakupowym – czas, kiedy klienci są gotowi wydawać więcej, a firmy walczą o ich uwagę wyjątkowymi ofertami. Ale jak sprawić, aby to właśnie Twoja marka odniosła sukces w tym pełnym konkurencji okresie?
Czytaj więcej
Copyright © 2024 JELLINEK Agencja Interaktywna.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Polityka prywatności.