
Konwersje z numeru telefonu na stronie – jak je mierzyć?
Google Ads SEM
Po znalezieniu firmy z interesującą ofertą, klienci często szukają na stronie numeru telefonu. Kontakt telefoniczny jest wygodny, pozwala uzyskać informacje natychmiastowo, a także wyrobić sobie opinie na temat danej firmy. Kontakt telefoniczny jest też oczywiście konwersją, którą powinniśmy mierzyć. Główną przeszkodą jest jednak odróżnienie, który użytkownik skontaktował się z firmą, a który zobaczył jedynie numer telefonu?
Zabieg, który wykorzystuje wiele firm to umieszczanie telefonu na prawie każdej podstronie swojego serwisu internetowego. Niestety sprawdzenie z której podstrony pochodzi połączenie może być problematyczne. Rozwiązaniem jest zastosowanie śledzenia konwersji z numeru telefonu. W ten sposób możemy się dowiedzieć, które z podstron generują najwięcej konwersji.
Numer telefonu Google
Jest to najskuteczniejszy sposób mierzenia konwersji z numeru telefonu. Po skonfigurowaniu kodu system automatycznie zmienia numery telefonów w witrynie po wejściu użytkownika z reklam Google Ads. Gdy użytkownik odwiedzi witrynę z innego źródła, zobaczy autentyczny numer telefonu. Wówczas większość numerów po zmianie wygląda następująco: 800-XXX-XXX, jednak Google systematycznie stara się zmieniać te numery, aby wyglądały bardziej lokalnie np. 22 XXX-XX-XX. Przekierowanie z numeru Google następuje odbywa się automatycznie, a sygnał jest identyczny jak przy zwykłym połączeniu.
Jakie zalety ma takie rozwiązanie?
- Precyzyjne zliczanie konwersji
- Jest to rozwiązanie polecane przez Google
- Mamy możliwość ustawienia konwersji po określonym czasie połączenia (np. po 60 sekundach), co sprawia, że jej mierzenie jest bardziej efektywne
Jakie są wady?
- Numer, która wyświetla się na stronie jest inny niż ten rzeczywisty, co dla niektórych użytkowników może być mylące. Może również zostać skonfigurowany w taki sposób, że zastępuje prawdziwy numer telefonu
- Numer nie jest stały i podlega cyklicznym zmianom
Do mierzenia konwersji potrzebny będzie skonfigurowany Google Tag Manager. Ważne jest, aby po skonfigurowaniu ustawić w Google Analytics właściwy cel, a następnie przesłać go do Google Ads. To pozwoli na zliczenie konwersji z wyświetlonego numeru telefonu.

SEO w czasach Google AI Overview: Jak przygotować stronę, by nie zniknąć z wyników?
Pozycjonowanie SEO
Wprowadzenie AI Overview przez Google wywołało niemałe zamieszanie w świecie SEO. W pierwszej części tego artykułu omówiliśmy, czym jest ta funkcja, jak działa i jak wpływa na widoczność stron. Teraz czas na praktyczne działania, które warto wdrożyć, aby Twoja witryna nadal przyciągała użytkowników.
Czytaj więcej
Czy GEO zastąpi SEO?
Pozycjonowanie SEO
W świecie marketingu cyfrowego pojawiło się nowe pojęcie, które coraz częściej staje się tematem rozmów wśród ekspertów SEO: GEO – Generative Engine Optimization. Czy to oznacza, że tradycyjne SEO odejdzie do lamusa? Czy GEO to przyszłość pozycjonowania?
Czytaj więcej
Google AI Overviews a SEO – jak przygotować się na nową erę wyszukiwania?
Pozycjonowanie SEO
W 2024 roku Google oficjalnie wprowadziło funkcję AI Overviews, dawniej znaną jako Search Generative Experience (SGE). To rewolucyjna zmiana w sposobie prezentowania wyników wyszukiwania.
Czytaj więcej
Copyright © 2025 JELLINEK Agencja Interaktywna.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Polityka prywatności.