Strefa wiedzy

Konwersje z numeru telefonu na stronie – jak je mierzyć?

Google Ads SEM

Po znalezieniu firmy z interesującą ofertą, klienci często szukają na stronie numeru telefonu. Kontakt telefoniczny jest wygodny, pozwala uzyskać informacje natychmiastowo, a także wyrobić sobie opinie na temat danej firmy. Kontakt telefoniczny jest też oczywiście konwersją, którą powinniśmy mierzyć. Główną przeszkodą jest jednak odróżnienie, który użytkownik skontaktował się z firmą, a który zobaczył jedynie numer telefonu? 

Zabieg, który wykorzystuje wiele firm to umieszczanie telefonu na prawie każdej podstronie swojego serwisu internetowego. Niestety sprawdzenie z której podstrony pochodzi połączenie może być problematyczne. Rozwiązaniem jest zastosowanie śledzenia konwersji z numeru telefonu. W ten sposób możemy się dowiedzieć, które z podstron generują najwięcej konwersji.

Numer telefonu Google

Jest to najskuteczniejszy sposób mierzenia konwersji z numeru telefonu. Po skonfigurowaniu kodu system automatycznie zmienia numery telefonów w witrynie po wejściu użytkownika z reklam Google Ads. Gdy użytkownik odwiedzi witrynę z innego źródła, zobaczy autentyczny numer telefonu. Wówczas większość numerów po zmianie wygląda następująco: 800-XXX-XXX, jednak Google systematycznie stara się zmieniać te numery, aby wyglądały bardziej lokalnie np. 22 XXX-XX-XX. Przekierowanie z numeru Google następuje odbywa się automatycznie, a sygnał jest identyczny jak przy zwykłym połączeniu.

Jakie zalety ma takie rozwiązanie?
  • Precyzyjne zliczanie konwersji
  • Jest to rozwiązanie polecane przez Google
  • Mamy możliwość ustawienia konwersji po określonym czasie połączenia (np. po 60 sekundach), co sprawia, że jej mierzenie jest bardziej efektywne
Jakie są wady?
  • Numer, która wyświetla się na stronie jest inny niż ten rzeczywisty, co dla niektórych użytkowników może być mylące. Może również zostać skonfigurowany w taki sposób, że zastępuje prawdziwy numer telefonu
  • Numer nie jest stały i podlega cyklicznym zmianom

Do mierzenia konwersji potrzebny będzie skonfigurowany Google Tag Manager. Ważne jest, aby po skonfigurowaniu ustawić w Google Analytics właściwy cel, a następnie przesłać go do Google Ads. To pozwoli na zliczenie konwersji z wyświetlonego numeru telefonu.

Tagi: Porady, Strona WWW, Ads

Consent Mode 2.0 – nie zapomnij o wdrożeniu!

Aktualności

od marca 2024 Google wymaga wprowadzenia Consent Mode 2.0. To obowiązkowe rozwiązanie mające na celu dostosowanie praktyk zbierania danych wobec zaostrzających się regulacji dotyczących prywatności. Nowa wersja Consent Mode skupia się przede wszystkim na zapewnieniu użytkownikom większej kontroli nad wykorzystywaniem ich danych przez pliki cookie.

Czytaj więcej

Regulacje działań marketingowych dla branży beauty

Aktualności

Od stycznia 2023 roku branża medycyny estetycznej musi dostosowywać swoje strategie marketingowe do nowych regulacji dotyczących reklamy. Kluczowym aspektem tych przepisów jest wprowadzenie zakazu korzystania z określonych fraz kluczowych w kampaniach reklamowych. Dowiedz się, czego przede wszystkim dotyczą nowe zasady.

Czytaj więcej

Black Friday coraz bliżej – czas przygotować promocje!

Kompleksowa strategia marketingowa

Black Friday to jedno z najbardziej oczekiwanych wydarzeń roku, zarówno przez konsumentów, jak i przedsiębiorców. 24 listopada sklepy w całej Polsce będą miały niepowtarzalną okazję na przyciągnięcie nowych klientów oraz nagrodzenie tych stałych. To także czas, w którym warto przygotować specjalną ofertę promocyjną.

Czytaj więcej

Copyright © 2024 JELLINEK Agencja Interaktywna.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Polityka prywatności.