Kampanie inteligentne w Google - jak działają i czy są skuteczne?
Google Ads SEM
Proces automatyzacji reklam w Google postępuje, a jego efektem są m.in. kampanie inteligentne, które przynoszą coraz lepsze rezultaty. Ich cechą szczególną jest przede wszystkim samoczynna konfiguracja wielu procesów. Podczas, gdy inne typy reklam wymagają skrupulatnej optymalizacji, kampanie inteligentne w dużej mierze same się optymalizują, tak aby przynieść jak najlepszy wynik dla reklamodawcy.
Efekty kampanii inteligentnych
Ostatnio mieliśmy okazję tworzyć kampanię inteligentną dla jednego z naszych klientów
z branży medycznej. Jak widać na poniższych liczbach, efekty są bardzo zadowalające.
W ciągu zaledwie miesiąca, kampania inteligentna spowodowała:
- Niemal 300 zweryfikowanych połączeń telefonicznych
- Ponad 22 tys. wyświetleń reklamy
- Prawie 60-procentowy wzrost odwiedzin witryny z reklamy
Jakość tych odwiedzin również jest bardzo wysoka, co pokazuje, że reklamy dotarły do właściwych użytkowników: - 75,98 - tyle sekund spędzał przeciętny użytkownik na stronie
- 3,86 - tyle zakładek przeglądał podczas odwiedzin
Inteligentne, czyli jakie?
Celem kampanii inteligentnej może być np. zwiększenie liczby połączeń telefonicznych, wizyt w sklepie czy placówce albo podjęcie określonego działania na stronie. Reklamy mogą wyświetlać się w wyszukiwarce Google, Mapach Google, YouTube, Gmailu oraz innych witrynach partnerskich Google. Dzięki swojej intuicyjności kampania pozwala podnieść widoczność oferty w Google w odpowiednich momentach. Jakie są to momenty? Te, w których szansa konwersji jest największa. Gdy zebrane przez Google dane wskazują na najwyższe prawdopodobieństwo konwersji, stawki są najwyższe, a gdy z danych wynika, że szanse konwersji są małe – stawki również są niższe.
Przy tworzeniu kampanii inteligentnych podaje się grupy tematyczne słów kluczowych, związane z ofertą firmy. Na podstawie podanych grup, Google samodzielnie generuje frazy kluczowe, a następnie kieruje reklamę do osób wyszukujących określone produkty i usługi. Lista słów kluczowych jest z czasem sprawdzana i aktualizowana. Gdy użytkownik szuka wyrażeń związanych z daną firmą, reklamy mogą wyświetlać się nad wynikami wyszukiwania lub pod nimi.
Możemy reklamować dowolną liczbę usług czy grup produktów, tworząc wiele różnych kampanii inteligentnych z innymi budżetami. Do każdej z nich można podać odmienne grupy tematyczne słów kluczowych. Przykładowo właściciel sali weselnej może stworzyć ogólną kampanię “sala weselna” oraz dodatkową “komunie”. Każda może mieć inne ustawienia.
Zalety kampanii inteligentnych
- Opłaty tylko za efekt
Płacisz jedynie wówczas, gdy użytkownicy klikną w reklamę.
- Skuteczność
Sposób wyświetlania i stawki są zoptymalizowane przez Google, tak aby reklama osiągnęła najwyższą efektywność.
- Dane o efektach
Wygodny panel informacyjny zbiera precyzyjne dane dotyczące skuteczności.
- Automatyczne zarządzanie
Wiele procesów jest zoptymalizowanych i nie wymaga czynnika ludzkiego, co pozwala na bardzo szybkie tworzenie reklam.
- Działania na mapie
Możesz łatwo sprawdzić, ile razy klienci po wyświetleniu reklamy kliknęli pinezkę Twojej firmy w Google Maps albo szukali wskazówek dojazdu do Twojej placówki czy sklepu.
Chętnie pomożemy Ci dotrzeć do klientów za pomocą kampanii inteligentnych.
Napisz do nas:
E: biuro@jellinek.pl
Dowiedz się, jak rozwijać biznes w czasie pandemii: https://covid19.jellinek.pl/
E-commerce w Polsce 2024: kluczowe wnioski i trendy, które warto znać
Kompleksowa strategia marketingowa
Rynek e-commerce w Polsce przeżywa dynamiczny rozwój, choć niektóre wskaźniki stabilizują się. Według najnowszego raportu na rok 2024, około 75% Polaków regularnie korzysta z zakupów online.
Czytaj więcejDlaczego warto wybrać platformę Pimcore spośród innych dostępnych na rynku?
Strony internetowe
Platforma Pimcore to wszechstronny system, który wyróżnia się jako narzędzie do zarządzania treścią (CMS) i informacjami o produktach (PIM). Dzięki swoim zaawansowanym funkcjom i elastyczności, staje się coraz częściej wybieraną technologią przez firmy z różnych branż.
Czytaj więcejBlack Friday 2024: Jakie strategie marketingowe przynoszą najlepsze efekty? Konkretne pomysły na kampanie
Kompleksowa strategia marketingowa
Black Friday to najważniejsze wydarzenie w kalendarzu zakupowym – czas, kiedy klienci są gotowi wydawać więcej, a firmy walczą o ich uwagę wyjątkowymi ofertami. Ale jak sprawić, aby to właśnie Twoja marka odniosła sukces w tym pełnym konkurencji okresie?
Czytaj więcej
Copyright © 2024 JELLINEK Agencja Interaktywna.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Polityka prywatności.