Strefa wiedzy

Kampanie inteligentne w Google - jak działają i czy są skuteczne?

Google Ads SEM


Proces automatyzacji reklam w Google postępuje, a jego efektem są m.in. kampanie inteligentne, które przynoszą coraz lepsze rezultaty. Ich cechą szczególną jest przede wszystkim samoczynna konfiguracja wielu procesów. Podczas, gdy inne typy reklam wymagają skrupulatnej optymalizacji, kampanie inteligentne w dużej mierze same się optymalizują, tak aby przynieść jak najlepszy wynik dla reklamodawcy.

 

Efekty kampanii inteligentnych

Ostatnio mieliśmy okazję tworzyć kampanię inteligentną dla jednego z naszych klientów
z branży medycznej. Jak widać na poniższych liczbach, efekty są bardzo zadowalające.

W ciągu zaledwie miesiąca, kampania inteligentna spowodowała:

  • Niemal 300 zweryfikowanych połączeń telefonicznych
  • Ponad 22 tys. wyświetleń reklamy
  • Prawie 60-procentowy wzrost odwiedzin witryny z reklamy
    Jakość tych odwiedzin również jest bardzo wysoka, co pokazuje, że reklamy dotarły do właściwych użytkowników:
  • 75,98 - tyle sekund spędzał przeciętny użytkownik na stronie
  • 3,86 - tyle zakładek przeglądał podczas odwiedzin

 

Inteligentne, czyli jakie?

Celem kampanii inteligentnej może być np. zwiększenie liczby połączeń telefonicznych, wizyt w sklepie czy placówce albo podjęcie określonego działania na stronie. Reklamy mogą wyświetlać się w wyszukiwarce Google, Mapach Google, YouTube, Gmailu oraz innych witrynach partnerskich Google. Dzięki swojej intuicyjności kampania pozwala podnieść widoczność oferty w Google w odpowiednich momentach. Jakie są to momenty? Te, w których szansa konwersji jest największa. Gdy zebrane przez Google dane wskazują na najwyższe prawdopodobieństwo konwersji, stawki są najwyższe, a gdy z danych wynika, że szanse konwersji są małe – stawki również są niższe.

Przy tworzeniu kampanii inteligentnych podaje się grupy tematyczne słów kluczowych, związane z ofertą firmy. Na podstawie podanych grup, Google samodzielnie generuje frazy kluczowe, a następnie kieruje reklamę do osób wyszukujących określone produkty i usługi. Lista słów kluczowych jest z czasem sprawdzana i aktualizowana. Gdy użytkownik szuka wyrażeń związanych z daną firmą, reklamy mogą wyświetlać się nad wynikami wyszukiwania lub pod nimi.

Możemy reklamować dowolną liczbę usług czy grup produktów, tworząc wiele różnych kampanii inteligentnych z innymi budżetami. Do każdej z nich można podać odmienne grupy tematyczne słów kluczowych. Przykładowo właściciel sali weselnej może stworzyć ogólną kampanię “sala weselna” oraz dodatkową “komunie”. Każda może mieć inne ustawienia.

 

Zalety kampanii inteligentnych

  • Opłaty tylko za efekt
    Płacisz jedynie wówczas, gdy użytkownicy klikną w reklamę.
  • Skuteczność
    Sposób wyświetlania i stawki są zoptymalizowane przez Google, tak aby reklama osiągnęła najwyższą efektywność.
  • Dane o efektach
    Wygodny panel informacyjny zbiera precyzyjne dane dotyczące skuteczności.
  • Automatyczne zarządzanie
    Wiele procesów jest zoptymalizowanych i nie wymaga czynnika ludzkiego, co pozwala na bardzo szybkie tworzenie reklam.
  • Działania na mapie
    Możesz łatwo sprawdzić, ile razy klienci po wyświetleniu reklamy kliknęli pinezkę Twojej firmy w Google Maps albo szukali wskazówek dojazdu do Twojej placówki czy sklepu.

 

Chętnie pomożemy Ci dotrzeć do klientów za pomocą kampanii inteligentnych.
Napisz do nas:
E: biuro@jellinek.pl


Dowiedz się, jak rozwijać biznes w czasie pandemii: https://covid19.jellinek.pl/

Tagi: Google, Google Maps, Strona WWW, Sklep WWW

Zarabiaj więcej dzięki odzyskaniu porzuconych koszyków!

Kompleksowa strategia marketingowa

Twoim celem, jako przedsiębiorcy, jest maksymalizacja zysku. Gdy klient włoży produkt do koszyka chcielibyśmy zakładać, że sfinalizuje zakup. Nie zawsze jednak dochodzi to do skutku, co jest zupełnie normalne. Nasza ocena zależy od tego, jak duży procent klientów zostawia swoje koszyki. Warto sprawdzić, czy są skłonni wrócić i co można zrobić, żeby wrócili.

Czytaj więcej

Jak stworzyć własną stronę internetową?

Strony internetowe

Jako że strony internetowe stanowią dziś najważniejszą wizytówkę każdej firmy, warto zaprojektować swoją stronę tak, aby zrobić dobre pierwsze wrażenie i jak najlepiej dopasować jej funkcjonowanie do własnej oferty.

Czytaj więcej

Consent Mode 2.0 – nie zapomnij o wdrożeniu!

Aktualności

od marca 2024 Google wymaga wprowadzenia Consent Mode 2.0. To obowiązkowe rozwiązanie mające na celu dostosowanie praktyk zbierania danych wobec zaostrzających się regulacji dotyczących prywatności. Nowa wersja Consent Mode skupia się przede wszystkim na zapewnieniu użytkownikom większej kontroli nad wykorzystywaniem ich danych przez pliki cookie.

Czytaj więcej

Copyright © 2024 JELLINEK Agencja Interaktywna.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Polityka prywatności.