Marketing w dobie koronowirusa
Pozycjonowanie SEO
Koronawirus budzi coraz większą panikę i dotyka każdego obszaru naszego życia. Pandemia sprawiła, że nasze życie toczy się teraz głównie w domach. Trudno się dziwić: przymusowa kwarantanna, zakaz zgromadzeń, praca i nauka zdalna skłaniają nas do załatwiania swoich spraw online. Jeśli prowadzisz firmę, również musisz się zastanowić nad przeniesieniem działań do sieci. Spotkania na żywo z klientem są nie tylko niebezpieczne, ale wręcz niemożliwe. Jak więc przetrwać ten trudny czas?
Wiele przedsiębiorstw szuka teraz oszczędności, a nie nowych dróg rozwoju. Firmy wolą gromadzić środki niż je wydawać, na wypadek pogorszenia się sytuacji. Jest to w pełni uzasadnione działanie. Mimo kryzysu warto utrzymać swoją pozycję na rynku i nie rezygnować z działań marketingowych. Dlaczego?
-
Pandemia nie będzie trwała wiecznie.W tym trudnym czasie ważne jest, byś potrafił wzbudzić zaufanie do własnej marki. Gdy teraz przekonasz klientów do współpracy, to istnieje ogromne prawdopodobieństwo, że lojalnie wrócą do Ciebie także w przyszłości, gdy już wszystko wróci do normy.
-
SEO i marketing to działania ciągłe i długoterminowe.Funkcją SEO jest m.in. zwiększanie ruchu na stronie internetowej. Niestety tych działań nie można przerwać i wrócić do nich za jakiś czas. Pamiętajmy, że pełna skuteczność procesu optymalizacyjnego nie następuje z dnia na dzień. Prowadzenie skutecznej kampanii zajmuje nawet kilka miesięcy. W czasie globalnej pandemii firmy powinny postawić na SEO, ponieważ to właśnie obecność w wynikach wyszukiwania będzie zapewnić przychód, jakiego firma z pewnością bardzo potrzebuje. Dodatkowo ci, którzy teraz wdrożą skuteczne działania marketingowe dla wyszukiwarek, będą przygotowani do wzmożonego działania po epidemii.
-
Konkurencja nie śpi.Nie wpadaj w panikę – nieprzemyślne i powodowane emocjami decyzje emocjonalne mogą tylko spowolnić Twój biznes. Najwięcej teraz zyskują firmy, które nie przerywają swoich działań. W czasie spowolnienia gospodarczego jedne przedsiębiorstwa zyskują na tym, że inne przestają być widoczne w sieci. Mniejsza konkurencja = szybszy wzrost widoczności. Pamiętaj o dopatrywaniu się szans tam, gdzie inni ich nie widzą. W ten sposób na pewno nie pozostaniesz w tyle.
-
Konsumenci więcej kupują przez Internet.Ludzie zaglądają do Internetu, by zakupić żywność lub inne niezbędne do życia artykuły oraz skorzystać z interesujących ich usług. Nie zapomnijmy jednak o tym, że zakupy online wynikają nie tylko z potrzeb, ale także z nudy! Obecnie większość naszego społeczeństwa przesiaduje całe dnie w domach i szuka licznych sposobów na rozerwanie się w sieci. Nie da się w nieskończoność oglądać filmów, seriali, a także wiadomości informujących o nowych przypadkach zarażenia koronawirusem. Zakupy są więc wspaniałą odskocznią i rozrywką. Warto to wykorzystać.
-
Konsumenci szukają rozwiązań w Internecie.W czasie, gdy nikt nie wychodzi z domu, nikt też nie ma okazji zobaczyć „co ciekawego dzieje się na mieście”. Dlatego większość rzeczy, które może nas zainteresować znajdujemy w sieci. Potencjalny klient wpisując swojezapotrzebowanie (na dany produkt lub usługę) w wyszukiwarkę otrzymuje konkretne wyniki. Im lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania zajmiesz,tym większe prawdopodobieństwo, że klient w pierwszej kolejności zajrzy właśnie do Twojego sklepu/firmy.
-
Kontakt w social mediach.Obecnie każdy z nas żyje wiadomościami z kraju i ze świata. Nie pozbawiaj więc ich swoich klientów. Nie udawaj, że temat koronawirusa, kryzysu i epidemii nie istnieje. Postaw na szczerą komunikację bądź bliżej Klienta, informuj go na bieżąco na jakim etapie znajduje się w tej chwili Twoja firma. Użytkownicy w social mediach z pewnością odwdzięczą się ożywioną dyskusją pod postem – w końcu każdy chce podzielić się towarzyszącymi mu teraz emocjami. Dodatkowo Twoja marka będzie postrzegana jako wiarygodna i rzetelna.
Pomimo chwilowego kryzysu świat się nie kończy. Jak widzisz nawet, jeśli pandemia spowoduje stacjonarny spadek sprzedaży produktów i usług, to część strat możesz skutecznie zrekompensować, mając otwarte kanały biznesu internetowego i wciąż je rozwijając. Mimo, że ludzie nie wychodzą z domu, to nadal potrzebują wielu produktów i usług. Marketing w wyszukiwarkach jest więc najlepszym sposobem na dotarcie do konsumentów.
Jesteśmy po to, aby przygotować Cię do działania w czasie kryzysu i do szybkiego odbicia się po recesji.
Jesteśmy w tym razem.Zapraszamy do kontaktu!
E-commerce w Polsce 2024: kluczowe wnioski i trendy, które warto znać
Kompleksowa strategia marketingowa
Rynek e-commerce w Polsce przeżywa dynamiczny rozwój, choć niektóre wskaźniki stabilizują się. Według najnowszego raportu na rok 2024, około 75% Polaków regularnie korzysta z zakupów online.
Czytaj więcejDlaczego warto wybrać platformę Pimcore spośród innych dostępnych na rynku?
Strony internetowe
Platforma Pimcore to wszechstronny system, który wyróżnia się jako narzędzie do zarządzania treścią (CMS) i informacjami o produktach (PIM). Dzięki swoim zaawansowanym funkcjom i elastyczności, staje się coraz częściej wybieraną technologią przez firmy z różnych branż.
Czytaj więcejBlack Friday 2024: Jakie strategie marketingowe przynoszą najlepsze efekty? Konkretne pomysły na kampanie
Kompleksowa strategia marketingowa
Black Friday to najważniejsze wydarzenie w kalendarzu zakupowym – czas, kiedy klienci są gotowi wydawać więcej, a firmy walczą o ich uwagę wyjątkowymi ofertami. Ale jak sprawić, aby to właśnie Twoja marka odniosła sukces w tym pełnym konkurencji okresie?
Czytaj więcej
Copyright © 2024 JELLINEK Agencja Interaktywna.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Polityka prywatności.