Strefa wiedzy

Dlaczego Facebook będzie blokował reklamy nierzetelnym firmom?

Media społecznościowe

Reklama na Facebooku to obecnie jedna z najbardziej skutecznych form dotarcia donowych klientów. Posty sponsorowane pojawiają się użytkownikom zarówno w feedzie, jak i w bocznej kolumnie, a dzięki zastosowaniu specjalnych algorytmów zobaczą je ci, których rzeczywiście mają szansę zainteresować. Rzetelność reklamujących się firm ma jednak dla Facebooka ogromne znaczenie, ponieważ w przypadku, gdy klienci będą niezadowoleni ze świadczonych usług, reklamy mogą zostać zablokowane.

Facebook coraz większą wagę przywiązuje do nieprawidłowości w wykorzystywaniu udostępnianego przez firmę narzędzia reklamowego. Nie każda firma, która promuje się na Facebooku jest uczciwa i godna zaufania. Okazuje się, że część użytkowników ma negatywne doświadczenia zakupowe, przez co traci zaufanie do firm i oferowanych przez nie usług oraz produktów, ale przede wszystkim pieniądze. Odpowiedzią Facebooka na takie sytuacje są zmiany, które mają pomóc wyłapać nierzetelne firmy i ograniczyć wyświetlanie ich reklam, a nawet całkowicie je zablokować.

Klienci pomogą wykryć nieuczciwe firmy

Facebook podejmuje walkę z nieuczciwymi firmami w najprostszy i najbardziej skuteczny sposób – oddając głos klientom. Przedmiotem zainteresowania koncernu jest przede wszystkim poziom obsługi klienta, jakość produktów oraz czas dostawy.Jeśli firma regularnie nie spełnia gwarantowanych przez siebie standardów, co skutkuje niezadowoleniem klientów, może pojawić się problem z zamieszczeniem reklamy na Facebooku.

W jaki sposób Facebook ustali, które firmy są nierzetelne?

Nowe zasady obowiązujące na Facebooku pozwolą w prosty sposób zyskać feedback od klientów, którzy dokonali zakupu poprzez reklamę zamieszczoną na platformie społecznościowej. Otrzymają oni powiadomienie z prośbą o kompleksową ocenę transakcji. Ponadto, klienci będą mieć możliwość dodawania komentarzy o danej firmie na specjalnie przygotowanych do tego celu stronach.

Czy negatywne opinie od razu przekreślą możliwość dodania reklamy na Facebooku?

Feedback od klientów to znak dla Facebooka, że coś jest nie w porządku. Możliwość dodania reklamy nie będzie jednak od razu blokowana –w przypadku wystąpienia znacznej liczby negatywnych komentarzy, firma najpierw otrzyma ostrzeżenie w celu wyjaśnienia sprawy. Jeśli, mimo interwencji Facebooka, sytuacja nie ulegnie poprawie, serwis zacznie stopniowo zmniejszać liczbę wyświetlanych reklam.Blokada na reklamowanie się za pośrednictwem Facebooka będzie założona dopiero wtedy, gdy prośby o poprawę jakości świadczonych usług nie odniosą żadnego skutku.

Oczywistą kwestią jest, że zawsze warto dbać o odpowiedni poziom obsługi klienta i starać się, by zaniedbań było możliwie jak najmniej. Pozwoli to nie tylko zyskać zaufanie klientów i dotrzeć do nowych, ale również zapobiegnie problemom z reklamowaniem się na Facebooku.

Tagi: Facebook, Social media, Ads

Zarabiaj więcej dzięki odzyskaniu porzuconych koszyków!

Kompleksowa strategia marketingowa

Twoim celem, jako przedsiębiorcy, jest maksymalizacja zysku. Gdy klient włoży produkt do koszyka chcielibyśmy zakładać, że sfinalizuje zakup. Nie zawsze jednak dochodzi to do skutku, co jest zupełnie normalne. Nasza ocena zależy od tego, jak duży procent klientów zostawia swoje koszyki. Warto sprawdzić, czy są skłonni wrócić i co można zrobić, żeby wrócili.

Czytaj więcej

Jak stworzyć własną stronę internetową?

Strony internetowe

Jako że strony internetowe stanowią dziś najważniejszą wizytówkę każdej firmy, warto zaprojektować swoją stronę tak, aby zrobić dobre pierwsze wrażenie i jak najlepiej dopasować jej funkcjonowanie do własnej oferty.

Czytaj więcej

Consent Mode 2.0 – nie zapomnij o wdrożeniu!

Aktualności

od marca 2024 Google wymaga wprowadzenia Consent Mode 2.0. To obowiązkowe rozwiązanie mające na celu dostosowanie praktyk zbierania danych wobec zaostrzających się regulacji dotyczących prywatności. Nowa wersja Consent Mode skupia się przede wszystkim na zapewnieniu użytkownikom większej kontroli nad wykorzystywaniem ich danych przez pliki cookie.

Czytaj więcej

Copyright © 2024 JELLINEK Agencja Interaktywna.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Polityka prywatności.