Case study
Jak zwiększyliśmy  rozpoznawalność
nowej marki kosmetycznej?
Seria kosmetyków na problemy skórne takie jak trądzik
młodzieńczy, trądzik u osób dojrzałych, sktóra tłusta, sucha, etc.

Wyzwania

Nanili to nowa marka na rynku kosmetycznym. Firma nawiązała z nami współpracę na samym początku swojej działalności, to właśnie nam powierzając zadanie zbudowania wizerunku marki w Internecie. W pierwszym etapie skupiliśmy się na dotarciu do sektora B2C (salony kosmetyczne), a następnie również do klientów indywidualnych. Strategia została oparta na trzech filarach: strona internetowa, działania SEO oraz komunikacja w mediach społecznościowych. Celem długofalowym było wykreowanie wizerunku marki w Internecie oraz zwiększenie sprzedaży produktów.

Strona internetowa

Marka Nanili nie miała swojej strony internetowej. Naszym zadaniem było więc stworzenie witryny, która będzie łączyć w sobie ciekawą prezentację produktów, kobiecy charakter marki oraz atrakcyjność dla robotów Google. Według założeń klientki nowa strona miała być nowoczesna, przejrzysta, delikatna, kobieca i nawiązująca do linii produktów NANILI.

W pierwszym etapie skupiliśmy się na aspekcie wizerunkowym i informacyjnym. Stworzyliśmy stronę promującą produkty NANILI i ich właściwości. Użytkownicy zyskali możliwość złożenia zapytania o dany produkt za pomocą formularza. Zrobiliśmy również sesję zdjęciową kosmetyków.

Efekt odsłony slajdera

Kolory i typografia

Spośród całej gamy, która jest używana przy oznaczaniu samych produktów NANILI wybraliśmy 4 kolory. Czarny oraz szary to kolory podstawowe dla tekstów, linii, obrysów. Niebieski i zielony to kolory dodatkowe, które miały akcentować ważne informacje, buttony lub grafiki. Projektując stronę sięgnęliśmy po znaną i lubianą czcionkę polskiego twórcy – Lato. Idealnie dopełnia się ona z głównym fontem NANILI – Nunito. Lato jest czcionką lekką, prostą chociaż z delikatnymi zakończeniami. Idealnie wpasowuje się w tematykę branży beauty.

#252524
#939598
#66c7ea
#66d2d0

Sklep internetowy

Po upływie kilku miesięcy od czasu uruchomienia nowej witryny przyszedł czas na zaprojektowanie i wdrożenie sklepu internetowego, pozwalającego nie tylko na obejrzenie produktów, ale również ich zakup.

Sklep posiada dwa rodzaje produktów: skierowane do gabinetów i salonów kosmetycznych oraz przeznaczone dla klienta indywidualnego, który bez potrzeby rejestracji może dokonać zakupu wybranego produktu. W przypadku tej pierwszej grupy - zakupu można dokonać wyłącznie po przejściu rejestracji i jej zweryfikowaniu.

Wszystkie nasze sklepy, w tym również sklep NANILI posiada panel zarządzania produktami, ich stanem magazynowym, możliwość wprowadzania kodów rabatowych, promocji na wybrane produkty lub linie produktów, wyboru rodzajów płatności oraz sposobów dostawy. Dzięki temu zarządzanie stroną i aktualizowanie informacji jest proste i intuicyjne.

Responsive Web Design

Ważnym elementem pracy nad stroną internetowej i sklepem była jego funkcjonalność w wersji desktopowej, jak i mobilnej. Przy pracy nad projektem zwracaliśmy również szczególną uwagę na zachowanie spójności graficznej strony z opakowaniami kosmetyków.

Promocja marki
w mediach społecznościowych

Planując promocję marki na Facebooku, postawiliśmy na współpracę z ekspertami oraz dzielenie się wartościową wiedzą. Postanowiliśmy dotrzeć do odbiorców poprzez posty eksperckie, ale przedstawiające trudne problemy dermatologiczne w przystępny i angażujący sposób. Wyzwaniem było takie zaplanowanie komunikacji, aby treści były ciekawe zarówno dla prowadzących gabinety kosmetyczne, jak i dla ich klientów. Staraliśmy się podkreślać cechy, które wyróżniają Nanili na tle innych produktów do cery problematycznej, a więc prosty i skoncentrowany skład, wysoka skuteczność oraz bliska współpraca z gabinetami kosmetycznymi.

Rezultaty działań

Na efekty działań nie trzeba było długo czekać. Rosnąca rozpoznawalność marki przełożyła się na zainteresowanie szkoleniami produktowymi. Coraz więcej osóbzaczęło testować wyjątkowe kremy marki Nanili. Klientki, które skorzystały z zabiegów w dobrych salonach kosmetycznych, chętnie decydowały się na zakup pielęgnacji domowejw gabinetach oraz w sklepie online. Pozytywne opinie kosmetyczek i klientek przełożyły się na wzrost zaufania do nowej marki i duże zainteresowanie produktami.

Dzięki naszym przemyślanym działaniom, marka całkowicie nieznana na rynku kosmetycznym zdobyła uznanie zarówno wśród profesjonalnych gabinetów kosmetycznych, jak i zwykłych konsumentów.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Polityka cookies