Strefa wiedzy

Social selling. Co to takiego?

Social selling. Co to takiego?

Media społecznościowe

Przeglądając Internet coraz częściej możemy natknąć się na termin „social selling”. Czy to kolejne modne sformułowanie czy może wartościowy zestaw praktyk, który warto wdrożyć?

Social selling to technika sprzedaży polegająca na wykorzystaniu social mediów do znalezienia odpowiednich klientów i zbudowania z nimi ciepłych relacji, które ostatecznie doprowadzą do sprzedaży.

 

Moc mediów społecznościowych

Social media na co dzień są przeglądane przez miliony użytkowników. Bardzo wielu z nich podejmuje decyzje zakupowe w oparciu o dane i informacje z jakimi się tu zetkną. Ogromna część odbiorców przed dokonaniem zakupu korzysta z możliwości, jakie dają SM, czyli: zasięga informacji wśród innych, porównuje, sprawdza pozostałe produkty i oferty danej firmy. Taki konsumencki research pozwala osobie dokładne poznać korzyści związane z przyszłym zakupem, a marce daje to okazję do lepszego zaprezentowania siebie.

Największym błędem przedsiębiorców z jakim się spotykamy, jest traktowanie mediów społecznościowych jako wizytówki. Takie osoby zdają sobie sprawę z potęgi Internetu, ale sądzą, że do generowanie sprzedaży wystarczy jedynie założenie konta firmowego w znanym serwisie społecznościowym… Takie myślenie jest zgubne i nie prowadzi do absolutnie żadnych efektów.

 

Zasady skutecznego social sellingu:

  1. Profesjonalne działania

    Wizerunek to nie tylko ładne logo i jednolita kreacja graficzna. To przede wszystkim uczucia, jakie wzbudza Twoja marka w odbiorcy. Aby były one jak najbardziej pozytywne musisz opracować strategię i trzymać się wyznaczonych założeń. Ważne jest regularne tworzenie treści i wartościowy content. W tym celu chętnie wypowiadaj się na tematy związane z Twoją branżą, odpowiadaj na pytania i wątpliwości klientów. Słuchaj opinii i wdrażaj zmiany w oparciu o pozyskane informacje. Zachęcaj do rozmów, a przy tym nie zapominaj o dostosowaniu komunikacji do swojej grupy docelowej.
     
  2. Odpowiednia grupa odbiorców

    Twoje produkty / usługi z pewnością nie są dedykowane dla każdego. Zastanów się więc nad profilem swojego odbiorcy (w jakim jest wieku, czym się zajmuje, gdzie mieszka, jakie są jego zainteresowania). Gdy grupa jest już dobrze określona, to właśnie na nią targetuj swoje działania. Nie ma sensu zwracać się do wszystkich internautów, staraj się trafiać z przekazem jedynie do wybranego i ściśle określonego segmentu - taki sposób będzie z pewnością dużo bardziej efektywny.

  3. Budowanie zaufania

    Zaufanie jest procesem, który nie zachodzi z dnia na dzień. Aby móc efektywnie prowadzić działania marketingowe postaw na spójność i transparentność. Pokaż, że za Twoją marką stoją prawdziwi ludzie. Chętnie rozmawiaj ze swoimi odbiorcami, zauważaj ich problemy i staraj się je rozwiązywać. Komunikując się szybko i sprawnie pokazujesz użytkownikom, że zawsze jesteś obecny i można na Tobie polegać.

  4. Nagradzanie

    Gdy wokół swojej marki zgromadzisz już pewną grupę odbiorców, warto od czasu do czasu podarować im „marchewkę” w postaci nagrody, rozdania, promocji na Twoje produkty / usługi. Twoi obserwatorzy z pewnością zainteresują się takimi okazjami i chętnie będą podejmować wszelkiego rodzaju aktywności w celu otrzymania nagrody.

  5. Reklama

    Niestety, skupienie działań jedynie na tworzeniu wartościowych treści nie przyniesie spodziewanego efektu. Potrzebne są jeszcze działania reklamowe, dzięki którym będziesz mógł docierać do użytkowników. W tym celu potrzebujesz tak zwanych wezwań do działania czyli przycisków call-to-action (CTA), które przekierowują na stronę docelową na której można dokonać zakupu twojej usługi/ towaru.

 

Podsumowanie

Serwisy społecznościowe już dawno przestały służyć nam tylko do rozrywki. Obecnie dzięki nim możemy osiągać określone cele sprzedażowe. Pamiętaj, że wszędzie tam, gdzie pojawiają się ludzie, może dojść do sprzedaży. Ważna jest więc dbałość o wizerunek firmy w każdym miejscu w sieci i na każdym kanale.

Jak sam widzisz, potencjał Facebooka, Instagrama, LinkedIn jest ogromny i tak naprawdę tylko od Ciebie zależy, czy internauci zauważą Twoją markę i staną się Twoimi klientami.

Sprzedaż w social mediach jest czasochłonna, ale nie przejmuj się – możemy Ci w niej pomóc!

Tagi: Facebook, Instagram, Sprzedaż, linkedIn

Poprzedni artykuł
Poradnik: Jak przygotować się do sezonu świątecznego w czasie pandemii?
Następny artykuł
Pozycjonowanie lokalne – czym jest i jak je skutecznie wykorzystać?
Pozycjonowanie lokalne – czym jest i jak je skutecznie wykorzystać?
Pozycjonowanie SEO
Czytaj więcej
Poradnik: Jak przygotować się do sezonu świątecznego w czasie pandemii?
Kompleksowa strategia marketingowa
Czytaj więcej
Współczynnik konwersji – czym jest i jak go podnieść?
Strony internetowe
Czytaj więcej

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Polityka cookies