Strefa wiedzy

Reklama w Google za darmo

Reklama w Google za darmo

Kompleksowa strategia marketingowa

Prowadzisz firmę? Posiadasz stronę internetową? Udzielasz się w social mediach?
Brawo! Wszystko wskazuje na to, że jesteś na właściwej drodze do sukcesu!
Jeśli stoisz nad wyborem odpowiedniej reklamy w sieci i zastanawiasz się czy darmowa reklama w Google jest możliwa – to dziś rozwiejemy Twoje wątpliwości!

 

Konto w Google Moja Firma

Jego posiadanie nie wiąże się z żadnymi opłatami! W dodatku za jego pomocą będziesz mógł łatwo kontaktować się ze swoimi Klientami, którzy mogą do Ciebie dzwonić, pisać i wystawiać opinie. Taka widoczność w wynikach wyszukiwania jest niezbędna w przypadku lokalnych biznesów. Jeśli prowadzisz firmę w większej miejscowości, to posiadana przez Ciebie wizytówka może pomóc osobom w pobliżu łatwiej dotrzeć do Twojej siedziby poprzez Mapy Google, a także pozyskać dodatkowe zapytania (ale tylko wówczas, gdy posiadasz wizytówkę widoczną wysoko w wynikach wyszukiwania – a to już wiąże się z większym nakładem pracy i dodatkowymi kosztami).

 

Platforma Google Ads całkowicie za darmo!

Oczywiście chodzi tu o samo korzystanie z platformy, a nie działania reklamowe… Niech nie zwiodą Cię zatem chwytliwe hasła reklamowe. Bezpłatnie będziesz mógł jedynie założyć i skonfigurować konto oraz przejrzeć dostępne narzędzia. Jeśli nie zainwestujesz choćby minimalnego budżetu, to cała diagnostyka i zbieranie danych będzie poza Twoim dostępem.

Mówiąc o Google Ads większość osób ma na myśli linki sponsorowane. Dzięki nim reklama firmy pojawia się na samej górze, jeszcze przed organicznymi wynikami wyszukiwania. Oczywiście, aby tam się znaleźć musisz liczyć się z kosztami, ale jako reklamodawca będziesz mógł je w pełni kontrolować tj. decydować o budżecie przeznaczonym na reklamę, słowach kluczowych, treści reklam i ich umieszczeniu.

Promocję Twojej firmy w ramach marketingu internetowego może stanowić również pozycjonowanie strony.

 

Pozycjonowanie nie wydaje się trudne…

Na początek przydałoby się jednak wyposażyć w wiedzę odnośnie SEO oraz w narzędzie analityczne, dzięki któremu będziesz mógł śledzić statystyki i postępy swoich działań w sieci. Następnie możesz przejść do tworzenia poprawnych TITLE strony, meta-tagów, linkowania wewnętrznego, ustawiania przyjaznych adresów URL, budowania zaplecza, optymalizacji strony za pomocą wtyczek lub edycji kodu, pisania unikalnych tekstów, pilnowania szybkości ładowania strony itd.

Na pewno już zdajesz sobie sprawę, że będzie to dość czasochłonne zajęcie. Szybkie efekty i osiąganie wysokich pozycji w Google po miesiącu jest tu raczej niemożliwe. W związku z tym przez pierwsze pół roku (bo po takim czasie możesz zobaczyć efekty), przyda Ci się ogrom cierpliwości i samozaparcia. Pamiętaj, że cały proces pozycjonowania wymaga dużego zaangażowania, monitorowania zmian, częstych modyfikacji, dobrze określonej strategii, a wszystko to musi odbywać się w zgodzie z aktualnymi wytycznymi.

 

Artykuły gościnne

Lubisz słowo pisane? Sprawdzasz się w roli copywritera?  A może masz możliwość umieszczenia swoich artykułów „po znajomości” na innych portalach? Świetnie, koniecznie to wykorzystaj! Pamiętaj, że Twoje teksty powinny przynosić realną wartość dla odwiedzających, ale także dla robotów Google. Szlifuj już teraz swoje zdolności pisarskie i przygotuj się do regularnego pisania obszernych treści.

Jeśli już o pisaniu mowa, może warto zajrzeć także na fora branżowe?

 

Marketing szeptany (czyli buzz marketing)

Jeśli posiadasz swoją stronę www, ale nie widzisz, by „mówiło się o niej w Internecie”, warto zadbać o pozyskanie pozytywnych opinii, dzięki którym zareklamujesz swój biznes. Fora internetowe świetnie sprawdzają się w tej roli. Działa to w ten sposób, że użytkownicy zanim zdecydują się na zakup danej usługi/produktu, zasięgają opinii innych osób. Trafiając po raz kolejny na pozytywny komentarz dotyczący pewnej firmy, zyskują do niej zaufanie. Inną drogą jest udzielanie oficjalnych porad na forach branżowych. Będąc pomocnym zdobywasz opinię prawdziwego specjalisty w danej dziedzinie, a to buduje wizerunek Twój i Twojej firmy.

Do tego typu działań podchodź jednak z dużą ostrożnością i rozwagą.  Gdybyś chciał Linkować swoją stronę, to powinieneś robić to w sposób jak najbardziej naturalny tzn. tylko wtedy, gdy taki link pasuje do poruszanego tematu i stanowi wartość dodaną w wątku. W przeciwnym razie, taka darmowa reklama może zostać szybko usunięta przez moderatora, a Twoje wysiłki niestety pójdą na marne.

A jak to robią specjaliści? Przede wszystkim mają oni za sobą lata poświęcone śledzeniu trendów i zależności jakimi rządzą się portale internetowe. To daje im nie tylko wysoką pozycję, ale przede wszystkim ogromne doświadczenie i wyczucie w temacie. Po zapoznaniu się z Twoją branżą mogą bez trudu rozpocząć publikację na najbardziej znanych witrynach, wzbudzając przy tym spore zainteresowanie i ruch na Twojej stronie.

 

Podsumowując

Żmudna, indywidualna praca rzeczywiście PRZYNOSI REZULTATY, ale niestety tylko do pewnego stopnia…. Dlaczego? Ponieważ osobiście nie jesteś w stanie wdrożyć wszystkich funkcji do jakich mają dostęp jedynie przedsiębiorstwa zajmujące się na co dzień marketingiem internetowym. Nie bez powodu Google stworzyło szkolenia dla reklamodawców, na które trzeba przeznaczyć kilkadziesiąt godzin. Nie ma więc sposobu na to, aby samodzielnie posiąść całą wiedzę pozwalającą na zrobienie dobrej kampanii Google Ads od podstaw.  

Outsourcing prac marketingowych jest więc dużo bardziej opłacalny niż samodzielne działania. Odnosi się to nie tylko do wielkich i średnich korporacji, ale także do tych najmniejszych 2-3 osobowych firm. Sam możesz zrobić wiele, ale zastanów się czy masz na to czas. Czy nie lepiej skupić się na tym, co dla Ciebie najważniejsze, w czym jesteś specjalistą? Czas to pieniądz, wykonując więc wszystkie działania reklamowe samodzielnie z reguły na tym stracisz, czasem bardzo dużo…

Zatrudniając specjalistów, możesz spokojnie zająć się tym, w czym jesteś najlepszy mając pewność, że nie będziesz błądził na oślep. Dobra agencja marketingowa zajmie się Twoją kampanią w najlepszy możliwy sposób. Zapewni Ci kompleksową i spójną strategię działania oraz widoczny wzrost zainteresowania Twoimi produktami/usługami. Dodatkowo wszystko będzie regularnie raportowane, byś miał pewność na co idą Twoje pieniądze i byś mógł skupić się na prowadzeniu biznesu.

Tagi: Ads, strategia, marketing szeptany, Google, Pozycjonowanie

Poprzedni artykuł
Konto Google Ads. Czym jest Identyfikator klienta? Jak nadać dostęp innej osobie? Jak podłączyć konto do Google Analytics?
Pozycjonowanie z gwarancją pozycji – czy jest możliwe?
Pozycjonowanie SEO
Czytaj więcej
Czy samopozycjonujące się strony istnieją?
Pozycjonowanie SEO
Czytaj więcej
Konto Google Ads. Czym jest Identyfikator klienta? Jak nadać dostęp innej osobie? Jak podłączyć konto do Google Analytics?
Google Ads SEM
Czytaj więcej

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Polityka cookies