Strefa wiedzy

Konto reklamowe i Menadżer firmy na Facebooku.  Jak dodać nową osobę? Jakie uprawnienia przydzielić?

Konto reklamowe i Menadżer firmy na Facebooku. Jak dodać nową osobę? Jakie uprawnienia przydzielić?

Media społecznościowe
Konto reklamowe

Rozpoczynając nową współpracę marketingową z Klientami, bardzo często jesteśmy pytani o to jak dodać nową osobę do konta reklamowego i jakie uprawnienia jej przydzielić. Jeśli również macie z tym problem, zapraszamy do naszej instrukcji.

Dodawanie nowej osobę do konta reklamowego, krok po kroku:

  1. W Menedżerze Reklam przejdź do „Ustawień konta reklamowego”.
  2. W obszarze „Role na kontach reklamowych” wybierz pozycję „Dodaj osoby”.
  3. Wpisz imię, nazwisko oraz adres e-mail osoby, którą chcesz dodać (e-mail musi być taki sam jak ten, którego ta osoba używa do logowania się na Facebooku). Jeśli wcześniej dodasz tę osobę do znajomych na Facebooku, to łatwiej będzie Ci ją znaleźć, gdyż automatycznie wyświetli się na liście.
  4. Następnie po prawej stronie przy nazwisku osoby, kliknij w rozwijalną listę i wybierz odpowiednią rolę na stronie (Administrator / Reklamodawca / Analityk)
  5. Po potwierdzeniu dana osoba automatycznie dostanie dostęp do Twojego konta reklamowego.

Rodzaje uprawień na koncie reklamowym


Zarządzanie Twoim kontem reklamowym, tworzenie postów i reklam przez inne osoby / agencje jest możliwe dopiero gdy dostaną one stosowne uprawnienia. Na Facebooku znaleźć można trzy opcje uprawień, które różnią się kompetencjami jakie ma mieć osoba na danym koncie reklamowym.

  • Administrator – to osoba o najwyższym poziomie uprawień. Administrator może tworzyć, edytować i wyświetlać reklamy, edytować metody płatności, zarządzać i usuwać uprawnienia pozostałych administratorów, a także usunąć konto reklamowe.

  • Reklamodawca – te uprawienia najczęściej przydzielane są osobom mającym współtworzyć reklamy na Twoim koncie. Mają one uprawnienia do przeglądania, edytowania i konfigurowania reklam, używając metody płatności przypisanej do danego konta reklamowego.

  • Analityk – to najniższy stopień uprawnień. Taka osoba ma jedynie możliwość wyświetlania reklam i raportów, bez ich edytowania, usuwania czy tworzenia reklam.

Częste wątpliwości (FAQ)


Czy dodanie nowej osób do mojego konta reklamowego nie da jej możliwości logowania się do mojego prywatnego Facebooka?

Konto reklamowe jest czym innym niż konto prywatne, dlatego inne osoby nie będą mogły przeglądać treści i aktualności, które nie zostaną im udostępnione.

Czy mogę usunąć osobę z konta reklamowego?
Tak. Aby usunąć osobę z konta reklamowego wystarczy kliknąć przycisk „Usuń użytkownika” obok jej imienia i nazwiska.

Czy mogę zmienić poziom uprawnień danej osoby na koncie firmowym?
Tak. Aby zmienić poziom uprawień danej osoby musisz ją usunąć i dodać raz jeszcze z nowym poziomem uprawnień.

Czy muszę być administratorem, by usunąć siebie z konta reklamowego?
Nie, nie musisz być administratorem. Każda osoba mająca dostęp do konta firmowego, może usunąć swój dostęp.


Menadżer firmy

Menedżer firmy jest narzędziem ułatwiającym organizację profilu firmowego na Facebooku. Służy do zarządzania wszelkimi działaniami marketingowymi z jednego miejsca. Dzięki niemu w łatwy sposób możesz przyznać dostęp do zasobów swoim współpracownikom, agencjom partnerskim oraz dostawcom.


Dodawanie osoby do Menedżera firmy, krok po kroku:

  1. Wejdź do Menadżera firmy i przejdź do sekcji „Ustawienia firmowe”.
  2. W obszarze „Ludzie i zasoby” kliknij opcję „Osoby”.
  3. Kliknij przycisk „+ Dodaj”.
  4. Wpisz adresy e-mail osób, które chcesz dodać i wybierz role, jakie chcesz im przydzielić (Pracownik / Administrator / Analityk finansowy / Redaktor finansowy). Następnie kliknij „Dodaj osoby”.
  5. Dodane osoby otrzymają e-mail z zaproszeniem do dołączenia do Twojej firmy na Facebooku. Po zaakceptowaniu zaproszenia będziesz mieć możliwość przypisywania osób do stron, kont reklamowych i innych zasobów w firmie.

Rodzaje uprawnień w Menadżerze firmy

  • Pracownik – to zalecana przez Facebook opcja dodawania nowych osób. Osoba z tym uprawnieniem może pracować jedynie na przypisanych mu kontach i wybranych narzędziach.

  • Administrator – to uprawnienie umożliwia pełną kontrolę nad firmą. Osoba może edytować ustawienia, osoby, konta i narzędzia.

  • Analityk finansowy - osoba z takim uprawnieniem może wyświetlać informacje finansowe firmy, takie jak transakcje, faktury, wydatki na koncie i metody płatności.

  • Redaktor finansowy – ma dostęp i możliwość edycji danych karty kredytowej i informacji finansowej firmy.
Tagi: Facebook

Poprzedni artykuł
Firmowy fanpage a profil personalny – kto ma większe szanse na sukces?
Firmowy fanpage a profil personalny – kto ma większe szanse na sukces?
Media społecznościowe
Czytaj więcej
Nowa funkcjonalność od Facebooka - Rights Manager.
Media społecznościowe
Czytaj więcej
Jak nadać dostępy w Google Moja Firma? Wyjaśniamy krok po kroku.
Pozycjonowanie SEO
Czytaj więcej

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Polityka cookies