Strefa wiedzy

Kampanie inteligentne w Google - jak działają i czy są skuteczne?

Kampanie inteligentne w Google - jak działają i czy są skuteczne?

Google Ads SEM


Proces automatyzacji reklam w Google postępuje, a jego efektem są m.in. kampanie inteligentne, które przynoszą coraz lepsze rezultaty. Ich cechą szczególną jest przede wszystkim samoczynna konfiguracja wielu procesów. Podczas, gdy inne typy reklam wymagają skrupulatnej optymalizacji, kampanie inteligentne w dużej mierze same się optymalizują, tak aby przynieść jak najlepszy wynik dla reklamodawcy.

 

Efekty kampanii inteligentnych

Ostatnio mieliśmy okazję tworzyć kampanię inteligentną dla jednego z naszych klientów
z branży medycznej. Jak widać na poniższych liczbach, efekty są bardzo zadowalające.

W ciągu zaledwie miesiąca, kampania inteligentna spowodowała:

  • Niemal 300 zweryfikowanych połączeń telefonicznych
  • Ponad 22 tys. wyświetleń reklamy
  • Prawie 60-procentowy wzrost odwiedzin witryny z reklamy
    Jakość tych odwiedzin również jest bardzo wysoka, co pokazuje, że reklamy dotarły do właściwych użytkowników:
  • 75,98 - tyle sekund spędzał przeciętny użytkownik na stronie
  • 3,86 - tyle zakładek przeglądał podczas odwiedzin

 

Inteligentne, czyli jakie?

Celem kampanii inteligentnej może być np. zwiększenie liczby połączeń telefonicznych, wizyt w sklepie czy placówce albo podjęcie określonego działania na stronie. Reklamy mogą wyświetlać się w wyszukiwarce Google, Mapach Google, YouTube, Gmailu oraz innych witrynach partnerskich Google. Dzięki swojej intuicyjności kampania pozwala podnieść widoczność oferty w Google w odpowiednich momentach. Jakie są to momenty? Te, w których szansa konwersji jest największa. Gdy zebrane przez Google dane wskazują na najwyższe prawdopodobieństwo konwersji, stawki są najwyższe, a gdy z danych wynika, że szanse konwersji są małe – stawki również są niższe.

Przy tworzeniu kampanii inteligentnych podaje się grupy tematyczne słów kluczowych, związane z ofertą firmy. Na podstawie podanych grup, Google samodzielnie generuje frazy kluczowe, a następnie kieruje reklamę do osób wyszukujących określone produkty i usługi. Lista słów kluczowych jest z czasem sprawdzana i aktualizowana. Gdy użytkownik szuka wyrażeń związanych z daną firmą, reklamy mogą wyświetlać się nad wynikami wyszukiwania lub pod nimi.

Możemy reklamować dowolną liczbę usług czy grup produktów, tworząc wiele różnych kampanii inteligentnych z innymi budżetami. Do każdej z nich można podać odmienne grupy tematyczne słów kluczowych. Przykładowo właściciel sali weselnej może stworzyć ogólną kampanię “sala weselna” oraz dodatkową “komunie”. Każda może mieć inne ustawienia.

 

Zalety kampanii inteligentnych

  • Opłaty tylko za efekt
    Płacisz jedynie wówczas, gdy użytkownicy klikną w reklamę.
  • Skuteczność
    Sposób wyświetlania i stawki są zoptymalizowane przez Google, tak aby reklama osiągnęła najwyższą efektywność.
  • Dane o efektach
    Wygodny panel informacyjny zbiera precyzyjne dane dotyczące skuteczności.
  • Automatyczne zarządzanie
    Wiele procesów jest zoptymalizowanych i nie wymaga czynnika ludzkiego, co pozwala na bardzo szybkie tworzenie reklam.
  • Działania na mapie
    Możesz łatwo sprawdzić, ile razy klienci po wyświetleniu reklamy kliknęli pinezkę Twojej firmy w Google Maps albo szukali wskazówek dojazdu do Twojej placówki czy sklepu.

 

Chętnie pomożemy Ci dotrzeć do klientów za pomocą kampanii inteligentnych.
Napisz do nas:
E: biuro@jellinek.pl


Dowiedz się, jak rozwijać biznes w czasie pandemii: https://covid19.jellinek.pl/

Tagi: sklep www, strona www, Google, Google Maps

Poprzedni artykuł
Pozycjonowanie lokalne – czym jest i jak je skutecznie wykorzystać?
Następny artykuł
Piksel Facebooka. Czym jest? Do czego służy?
Autorski CMS czy strona na WordPressie? Wady i zalety obu rozwiązań.
Strony internetowe
Czytaj więcej
Uwaga na fałszywe oferty sprzedaży domen. Jak nie dać się nabrać?
Strony internetowe
Czytaj więcej
Uwaga na nieuczciwe propozycje założenia wizytówki Google Maps! Jak nie dać się oszukać?
Pozycjonowanie SEO
Czytaj więcej

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Polityka cookies