Strefa wiedzy

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

Kompleksowa strategia marketingowa

W obecnych czasach sklepy internetowe cieszą się ogromną popularnością. Są wygodne i proste w obsłudze, a potrzebne rzeczy możemy kupić bez wychodzenia z domu. Wielu przedsiębiorców ze względu na pandemię podjęło decyzję o założeniu sklepu internetowego, aby zwiększyć lub uruchomić sprzedaż. Co zatem zrobić, aby nasz sklep dobrze sprzedawał?

Wdrożenie sklepu

Podstawową kwestią jest zaprojektowanie i wdrożenie sklepu internetowego. W teorii to może wydawać się proste, jednak istnieje wiele czynników wpływających na jakość sklepu. Jeśli chcemy mieć wysoką sprzedaż nasz sklep musi być funkcjonalny i atrakcyjny dla klienta.

Na czym polega atrakcyjność sklepu?
  • Układ strony. Każdy użytkownik ma pewne przyzwyczajenia związane z układem stron (np. koszyk znajduje się po prawej stronie) i dlatego zmiany w podstawowych elementach układu mogą wprowadzać w błąd.
  • Czystość i przejrzystość. Ważne informacje (koszt dostawy, pojemność, rodzaj materiału itp.) powinny zostać umieszczone na stronie produktu, tak aby klient mógł się z nimi zapoznać przed dodaniem artykułu do koszyka.
  • Łatwość poruszania się po stronie. Należy zadbać o szybkie ładowanie się strony i intuicyjną nawigację.
  • Intuicyjne płatności. Wygląd koszyka, wybór metody płatności oraz wypełnienie danych do wysyłki muszą być maksymalnie intuicyjne. Musimy się upewnić, że proces płatności jest łatwy i szybki i dodać możliwość płacenia poprzez szybkie przelewy. Nie należy wymagać w formularzu podawania szczegółowych i zbędnych do złożenia zamówienia danych. Nie wymagajmy od klienta obowiązkowego założenia konta.
  • Wersja mobilna. Sklep internetowy musi wyświetlać się prawidłowo na różnych urządzeniach mobilnych, a zakup poprzez komórkę będzie musi być prosty i czytelny.

Zanim otworzymy sklep…

O sukcesie sprzedaży świadczy nie tylko strona i przygotowane działania reklamowe. Nawet najlepszy marketer dysponujący dużym budżetem nie sprzeda produktu, na który nie ma zapotrzebowania na rynku. Przed rozpoczęciem działań warto więc przeanalizować, czy na dany produkt/usługi jest zapotrzebowanie. Pomoże w tym szczegółowe określenie grupy docelowej i przyzwyczajeń zakupowych potencjalnych klientów. Przed wprowadzeniem produktu do sprzedaży należy niekiedy dokonać zmian i dostosować ofertę do rynku lub całkowicie z niej zrezygnować. Inwestycja w produkt, na który nie ma zapotrzebowania naraża przedsiębiorcę się na zbędne koszty.

Sprawdzenie zapotrzebowania na rynku

Pamiętajmy, aby dokładnie sprawdzić zapotrzebowanie rynku na oferowany produkt. Ważne jest, aby przeanalizować sklepy konkurencyjne oraz zastanowić się nad sezonowością lub przemijającym trendem. Ostatnią rzeczą, której potrzebuje startujący sklep internetowy jest inwestycja w produkt, który nie ma szans rynkowych.

Aby tego uniknąć warto przeprowadzić zarówno analizę rynku, jak i analizę SWOT, co pozwoli spojrzeć z dystansem na słabe i silne strony pozycji rynkowej, a także zagrożenia oraz szanse oferowanego produktu. Dzięki temu zauważymy nad czym warto jest popracować i o co zadbać, aby sklep przynosił zyski.

Pozycjonowanie sklepu

Działania SEO to droga do osiągnięcia wysokiej pozycji w wyszukiwarce. Warto jest je rozpocząć równocześnie z uruchomieniem sklepu. Dlaczego? Pozycjonowanie to proces, na którego efekty trzeba poczekać kilka miesięcy, dlatego dobrze jest jak najszybciej zacząć pracę nad widocznością witryny.

Skuteczne działania pozycjonerskie pozwolą ci zyskać:

  • organiczny ruch na stronie
  • wysokie wyniki w wyszukiwarce
  • szybkie efekty sprzedażowe

Sieć reklamowa Google, Facebook, Instagram, Marchand Center (Google zakupy)  

Reklamy Google Ads umożliwiają wyświetlanie banerów z ofertą na tysiącach stron internetowych. W fenomenalny sposób zwiększają zasięgi i budują świadomość marki, jednak nie od razu przełoży się to na wynik w postaci sprzedaży.

Nie można zatem zapomnieć o innych kanałach reklamowych, ponieważ większość konsumentów nawiązuje kontakt z marką co najmniej kilka razy, zanim zdecyduje się na zakup. Warto więc rozważyć inne działania, takie jak np. założenie sklepu na Facebooku.  

Bardzo ważne jest dokładne określenie grupy docelowej, na podstawie której dopasujemy promocje produktu. Warto jest także przygotować kampanie testowe i sprawdzić, która z nich będzie przynosiła najlepsze efekty. Błędnie dobrana grupa odbiorców oddala szanse na sukces kampanii. Odpowiednie targetowanie daje duże szanse na pozytywny efekt w postaci sprzedaży.

Remarketing

Remarketing to ,,przypominanie się” osobom, które były już w sklepie internetowym. Polega on na wyświetlaniu reklam w różnych kreacjach w zależności od kategorii, lub czasu spędzonego na stronie przez użytkownika.

Bez wątpienia najskuteczniejszą metodą zatrzymania lub odzyskania klienta jest rabat. W końcu każdy zastanawia się czy przypadkiem nie znajdzie lepszej oferty w konkurencyjnym sklepie. Niespodziewany komunikat w postaci niewielkiego nawet rabatu może okazać się bardzo skutecznym sposobem na zachęcenie do konwersji niezdecydowanego użytkownika.  

Jakie są inne skuteczne działania zwiększające szansę na zakup?

  • Cena dostawy. Upewnij się, że jest dobrze widoczna, ponieważ ukryte koszty odstraszają klientów.
  • Wybór płatności. Zadbaj, aby w Twoim sklepie były dostępne wszystkie najpopularniejsze metody płatności: szybkie przelewy bankowe (PayPal, PayU), płatność za pomocą karty czy BLIKa.
  • Responsywność sklepu. Klient powinien mieć możliwość łatwego dokonania zakupu zarówno przez komputer, jak i urządzenia mobilne.
  • Podziękuj klientowi za wizytę w Twoim sklepie, zaproponuj chęć pomocy. W takiej wiadomości powinieneś uwzględnić wszystkie ważne informacje: dane klienta, wybrane przez innego produkty, ceny, oraz formę dostawy

Prosta ścieżka klienta

Jest to nic innego jak odtworzenie procesu kupowania jakiego doświadcza klient sklepie internetowym. Ścieżka klienta musi być przede wszystkim prosta i przemyślana. Należy skupić się na zoptymalizowaniu niedopracowanych aspektów. Cała droga klienta – od wejścia na stronę do sfinalizowania transakcji – musi być miłym doświadczeniem, bez trudności i nieprzyjemnych niespodzianek.  

Skuteczna sprzedaż online wymaga zaangażowania, sumienności i czasu. Wymienione pojęcia są dla Ciebie czarną magią? Potrzebujesz kogoś kto poprowadzi skuteczną kampanię sprzedażową za Ciebie? Odezwij się do nas! Chętnie przeanalizujemy sytuację Twojego sklepu internetowego, zasugerujemy niezbędne zmiany i zajmiemy się wdrożeniem działań potrzebnych dla uzyskania zadowalającej sprzedaży!

biuro@jellinek.pl
+48 503 123 124

Tagi: Ads, sklep www, Sprzedaż, strategia

Poprzedni artykuł
Zmiany algorytmu Google w maju 2021 – na czym polegają?
Zmiany algorytmu Google w maju 2021 – na czym polegają?
Pozycjonowanie SEO
Czytaj więcej
Konwersje z numeru telefonu na stronie – jak je mierzyć?
Google Ads SEM
Czytaj więcej
Reklama w Google za darmo
Kompleksowa strategia marketingowa
Czytaj więcej

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Polityka cookies